Sivu 1/1
Laturin paikka
Lähetetty: Pe Heinä 02, 2010 5:01 pm
Kirjoittaja Tapani
Ongelmana laturin paikka?. Jos sen laittaa "oikeaan" paikkaan alas, alavesiletku menee laturista läpi. Vesipumpussa olisi reiät ilmeisesti tätä vaihtoehtoa varten ja hommaisi jostain pidemmän yläkiinikkeen. Kuinka lähellä konetta/pakosarjaa laturi saa olla ?

Laturin paikka
Lähetetty: Pe Heinä 02, 2010 5:24 pm
Kirjoittaja raipe
mun muistaakseni jää laturin ja letkun väliin sentin verran.
pisempi hihna auttaa. niin jos laturi on orginelli. lähellä on alavesiletkua mutta sopii.
Laturin paikka
Lähetetty: Pe Heinä 02, 2010 6:25 pm
Kirjoittaja Raimo64
Ton mallisella vesipumpulla laturin pitäs miälestäni olla toisella pualen konetta... ja siinä mitä yleisemmin on käytetty 232:ssa lähtee toi alavesiletku n. 90 asteen kulmasa koneeseen nähren... elikkäs vähä ylemmäs nii mahtuu toi laturi paremmi sit sin alas...
Laturin paikka
Lähetetty: Pe Heinä 02, 2010 7:21 pm
Kirjoittaja raipe
niin, tossa vesipumpussa ei oo oikeen muuta vaihtoehtoo,,,,,,,,,,,,,,,
mikäs toinen pumppu tohon sopii?
Laturin paikka
Lähetetty: Pe Heinä 02, 2010 11:17 pm
Kirjoittaja RamiS
Tuon näköistä pumppua olen tottunut katselemaan Americaanin pellin alla, mutta kyllä tuo Tapanin pumppu vispaa sen nesteen varmasti yhtä hyvin.
RS
Laturin paikka
Lähetetty: La Heinä 03, 2010 9:26 pm
Kirjoittaja maasturi
Vaikka tämä ei nyt tähän kuulu mutta kun vesipumppua kovasti esillä. Kannattaa kahtoa tuo lämmityslaitteen letkun lähto kun vesipumput ensisijaisesti tarkoitte etelävaltioden alueelle ja uusissa saattaa olla pienempi tuo reikä lähdössä. Joten suomen olosuhteisiin kannattaa porata reikä hieman suuremmaksi että nesteet kiertää lämmppärinkennossa paremmin. Tämä koskee uusia pumppuja vaan vanhoissa mitään väliä kun menee romuihin...
Laturin sijoituksella mitään väliä kun remmi kulkee suorassa ja eikä mee kieroon. Kummiskaan pakosarjaan kannata kiinni laittaa ja eikös tuuletin paina laturiin ilman läpi, joten pakosarjan lämpöisyys ei haittaa mitään... Ja koskaan ei kannata mitään toista vasten laittaa, jos esim. letkut voi hankaa puhki tai vaikuttaa asennukseen.
Laturin paikka
Lähetetty: Su Heinä 04, 2010 5:51 am
Kirjoittaja juhap
Tuossa otsikkokuvan vesipumpussa on nuo kaksi korvaketta (toisessa on kiinni laturi) joihin tulee kiinni ohjaustehostimen toinen kiinnitysrauta (tai alumiinikikkare)... Kaipa tuo letkun lähtö osoittaa alaspäin tehostajan vuoksi?
Mitä noita kutosen koneita on pyöritellyt, on niissä ollut kanssa erilaisia laturin kiinnikkeitä, niin kuin kaseissakin. Joten etsimään vaan, vai onko jo löytynyt?
Laturin paikka
Lähetetty: Su Heinä 04, 2010 10:12 am
Kirjoittaja RamiS
Palatakseni vielä aiheeseen...
Tuon kiinni oleva vesipumppu on uudempiin 232 ja 258 koneisiin ensiasennettu malli, joten sen hihnapyörän löytämiseksi kannattaa kääntää katseet Jeeppien FSJ:n peltien alle.
http://www.jamant.fi/vesipumppu-fsjcj-cro8134320-p-531.html http://www.jamant.fi/vesipumppu-trwfp1591-p-530.html Laitetaan vielä tietojen kanssa tuo aikaisemman viestini kuva:
http://www.jamant.fi/vesipumppu-trwfp1399-p-528.html Tuossa aikaisemmin laittamassa kuvassani pumppu on asennusta ajatellen ylösalaisin, mutta oleellisin juttu on että laturi mahtuu olemaan tuon vesipumpun alavesiletkun lähdön alapuolelle.
Laturin alkuperäismallinen alakiinnike näyttää löytäneen paikkansa tuolta lohkon alareunasta.
Laturin alkuperäistyyppinen yläkiinnike tulee vesipumpun kiinnitykseen tarkoitettuun pinnapulttiin kiinni.
RS
ps (Kyllä tuolta Jamantin sivulta on helppo löytää apua) 8-) 8-) 8-) 8-)