Sivu 1/1
Muutama kysymys XJ:n tekniikasta 4l renix
Lähetetty: Ma Heinä 19, 2010 9:41 am
Kirjoittaja pekka
H.O:ta saa kans aika pitkällä startilla houkutella käyntiin. Hyvin pitkälti "ominaisuus"
Vakkarin johdot hankautuu poikki viiksen juuresta. Aloita irroittamalla ratti, sit rattiputken muovit jne.
Muutama kysymys XJ:n tekniikasta 4l renix
Lähetetty: Ma Heinä 19, 2010 10:50 am
Kirjoittaja A-V
Mulla molemmissa XJ 4.0L Renixeissä starttaus lyheni HUOMATTAVASTI kampiakselin asentotunnistimen (CPS = Camshaft Position Sensor) vaihdon jälkeen. Tosin en vaihtanut kumpaakaan hitaan starttauksen vuoksi vaan anturi alkoi myös muuten oireilla (sammuu valoihin, vesisateella, ei lähe heti käyntiin uusiks tai ei lähe käyntiin vaikka autopesun jälkeen).
Tää nykynen vaimon Jeeppi lähtee käyntiin jotakuinkin heti, kun tuli vaihdeltua sen aikaista vikaa etsiessä kaikki muutkin anturit. Yksi vaihtoehto joka tälläkin foorumilla on tullut vastaan on väsynyt polttoainepumppu, mutta sen oireilu on yleensä muutakin kuin hidas starttaus.
Tuon jakolaatikon kanssa oon myös välillä ihmetellyt. Joskus etenkin lukolta (oranssit vaihteet) vaihdettaessa lukottomalle (vihreät) puolelle tuntuu kestävän jonkin aikaa. Hommaa voi nopeuttaa jonkun verran jos on paikoillaan ja vaihtaa D:ltä R:lle pakittelee sekan ja sit takas eteenpäin. En ole huomannut etua siitä jos vaihtaa ees taas jakolaatikon kytkintä. Ehkä tääkin on enemmän ominaisuus kuin vika, jakoloota ei vaan ole niitä nopeimpia.