Sivu 1/2
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ke Heinä 28, 2010 11:18 am
Kirjoittaja juhap
Pitäis istuttaa tuohon Jeepin runkoon 258. Kaikenlaisia kannakkeita ja palikoita on tullut koneiden mukana, mutta millainen on alkuperäinen rakennelma?
Laittakaas kuvaa koneen molemmista korvakkeista, niin ei tarttia alkaa arpomaan...
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Pe Heinä 30, 2010 4:41 am
Kirjoittaja hentpe
Katotaan kerkiänkö kuvaamaan ennen reisuun lähtöä. Yritetään....
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ma Elo 02, 2010 6:50 am
Kirjoittaja juhap
Arvaappas muistinko kurkistaa sun Jeepin konehuoneeseen Pick Nickissä... >:(
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ma Elo 02, 2010 11:42 am
Kirjoittaja Enzo
Onkos 360:sen kannakkeet erilaiset?
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ma Elo 02, 2010 12:14 pm
Kirjoittaja tl
Joo kasissa eri kiinnikkeet ja eri paikassa runkoa
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ma Elo 02, 2010 1:25 pm
Kirjoittaja maasturi
Onko varmasti näin, joku ottaa kuvaa myös 258 ja 360 kannattimista. Mites sitten selittää sen kutosen tilalle käy kasintekniikka ja miksi runkopalkeissa vaihteiston kannattimen kohdalla on monen kohdan palkin paikan. Sieltä tehdään se säätökummallekkin tekniikalle. En oo tänä päivänä kuullut että joku olisi vaihtanut kasille omat korvakkeet kuutosen paikalle. Monesti ongelma ollut siinä, kun manuaalissa tarvinnut pisemmän kytkinkopan kasitekniikalle, muuten se pitää upottaa rintapeltiin ja se kaikista hölmöin juttu. Tai etukardaania lyhentää ja takakardaania pisentää. Korvakkeissa on sääntö varaa kumityynyn pultille. Eli kapeammalle ja leveämmälle lohkolle/ toisaalta asennusvaraa amerikkalaiseen tapaan. Sitä keväällä mielessä mietin miksi se hahlo pultille...
Ja tässä kuvaa, mitä siihen muuta tulee mutta pukki on sama..
Kuva kertoo paljon mitä siinä on ja kumityynykin minusta erinlainen mutta en saa mieleen kasin kumityynyä. Kuva kolaroidusta jeepistä. Kuinka käy kun auto tulee sivutieltä toisen eteen. Runkopalkki siirtynyt taakse päin ja pakoputki repinyt korvakkeen :(
Voi silti olla vuosimalleittain eroja, kuten runkokin muuttuu vuosina 77-78 takapäästä, mutta eiköhän se tekniikkapaketti määrää silti runkopalkissa, eiköhän suunnilleen eestäpäin moottori, jäähdyttäjä ole suunnilleen samalla etäisyydellä nokkapalasta, moottori ja syylärin ero. Siitä etäisyys kannattimeen. Kutonen hieman pituudeltaan pisempi kuin kasi, joten se menee jeepissä enemmän tulipeltiin. Siksi sitten kytkinkoppa lyhyempi kutosessa ja vaihteisto samalla kohtaa, kasissa yleensä automaatti ja se on pisempi. Tämä tasaa eroja. Muutenkin 360, TH400 ja quodratrackki pitkä kokoonpano normaalin verrattuna (V8 ja manuaali). Jos moottorin korvakkeen ajattelee olevan samalla kohtaa, sitten voi muussa kohtaa korjata paikkaa, se ainut kohta vaihteiston alla oleva kannatin. Periaatteessa jeeppin ei mahdu 258, TH 400, quodratrackki mutta kaliforniamallissa -80 luvulla 258 takana moparin laatikkko on lyhyempi. Mutta tämä ei taas ratkaisee moottorin korvaketta. Eikohän ne kummasskin, kutosessa ja kasissa ole korvake keskilinjan etupuolella. Huomasin sen, kun puupölkkyjen varaan trukkilavalle nostin moottorin nosturilla ja aloin yläpäätä purkaamaan eihän se ole tasapainossa moottoreiden korvakkeiden kanssa eli piti tuota takaa ettei oo öljypohjan varassa..
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ma Elo 02, 2010 1:52 pm
Kirjoittaja tl
Kaikkihan saa aina sovitettua mutta alkuperäisenä on erilaiset kannakkeet, kasissa hieman matalammat kun kutosessa.
Mutta tarkottaako pihkanen koneen kyljessä olevia kiinnikkeitä vai runkopalkeissa olevia kannakkeita?
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ma Elo 02, 2010 2:12 pm
Kirjoittaja maasturi
Kaikkihan saa aina sovitettua mutta alkuperäisenä on erilaiset kannakkeet, kasissa hieman matalammat kun kutosessa.
Mutta tarkottaako pihkanen koneen kyljessä olevia kiinnikkeitä vai runkopalkeissa olevia kannakkeita?
Mutta eikö tuon luulisi olevan toistepäin, eikö kasi ole matalampi kuin kutonen. Korkea kone ja ilmansuodatin päällä> eikö se ota konepeltiin jo kiinni. Voihan se olla noinkin, amerikkalaisessa kaikki erikoisesti rakennettu. Mitä sitä kinaamaan. Luulisi massatuotannon tekevän mahdollissimman paljon ja käyttävän samaa osaa moneen malliin... Kuten korissa otettu se huomioon.. ;D ;D ;D
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ma Elo 02, 2010 2:28 pm
Kirjoittaja tl
Kasi kone leveämpi kuin kutonen, siitä johtuu toi ero. Runkopalkista löytyy kiinnitysreiät molemmille kannakkeille, joten massatuotantoa on kyllä ajateltu.
ps. jos jenkit mielestäsi erikoisesti rakennettu niin et oo tainnu koskaan tutustua saksalaisiin kulkuneuvoihin ;D
FSJ:n mottorin kannakkeet...
Lähetetty: Ma Elo 02, 2010 3:09 pm
Kirjoittaja maasturi
;D Mulla kolme ooppelia käyttiksenä ollut ja tulee olemaan , Eemeli-kadetti ekana, Aamallin vectra ja nyt Bee malli, ajettu ja tehty remonttia monenlaista. Ne kyllä ihmeellisiä ja kohta niitä ollut kymmenen vuotta perään, miettinyt mikä seuraava käyttis. Uudempi korimallinen vectra on kyllä taas semmoinen, kuullut että remonttia enemmän. Laatu huonontunut.
Ps. kyllä ne helpompi ollut saada toimimaan kuin amerikkalainen mutta motonetistä voisi tilata kaikki osat kerralla mutta en istuinpäällisiä tarvitse ;D. Saksalainen kuin tekee oman ratkaisun ja epäilee muitten tekemiä hyviä ratkaisuja. Kyllä niittenkin kanssa menee hermot joskus. Kun ei yhtään käyttäjää ja huoltomiestä ajateltu. Kyllä jenkki aina jenkki silti ;D