Sivu 1/1
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Lähetetty: Ma Syys 20, 2010 6:00 pm
Kirjoittaja maasturi
Mites ohjaustehostimen pumpusta lähtee siivapyörä irti. Pitäis vaihtaa chieffiin kun remmien urat kulunut eri tasoon, tahtoo vikistä ja ei tahdo löytyä niin pienellä erolla remmejä. Toinen on se, ettei toista pumppua voi vaihtaa, jossa parempi siivapyörä mutta se pumppu voi olla taas huonompi kuin mikä autossa kiinni.. Jos kiristää remmejä, vesipumpun laakerit ei pidä tämän hetkisestä kiristyksestä enempää :)
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Lähetetty: Ti Syys 21, 2010 5:01 am
Kirjoittaja JAMANT
Ihan siihen tarkoitukseen tarkoitetulla ulosvetäjällä!! Ja uusi paikoilleen ruuvilla joka kierretään siihen akselille ja mutteri + prikka, vedetään paikoilleen!! Ei ole kiilaa, on vain tiukka sovitus!!
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Lähetetty: Ti Syys 21, 2010 1:10 pm
Kirjoittaja maasturi
Ja ilmeisesti sinulla on sellainen ulosvetäjä. Täytyy miettiä mitä tehdä, pitäiskö yhdestä autosta kokeilla vanhaa pumppua hyvällä siivapyörällä. Vaiko lähettä tai käydä siellä sinulla vaihtamassa, jos sellainen ulosvetäjä :) Lopujen lopuksi öljyjen kanssa joutuu lutraaman pumpun vaihdossa> isoin homma.
Muistelinkin sitä että jotkut puhunut joskus pumpusta/ siivapyörästä mutta se on silti kovassa akselilla.
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Lähetetty: Ti Syys 21, 2010 1:58 pm
Kirjoittaja JAMANT
Joo, löytyy multa se työkalu!!
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Lähetetty: Ti Syys 21, 2010 5:45 pm
Kirjoittaja audiq
Astrosta lähti tällaisella.
www.biltema.fi/osteri/data/Kuvat/19_1254iso.jpg Vähän laadukkaamman oloinen tosin on omani. Tuo alempana näkyvä U-pää sopi juuri hihnapyörässä olevaan uraan. Kamaa tietysti sitten työkalun ja akselin väliin, että saa oikeasta kohtaa painettua.
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Lähetetty: Ti Syys 21, 2010 6:33 pm
Kirjoittaja maasturi
Ja ehkä se lähtis normaalilla ulosvetäjällä haarukan päät reunojen alle mutta kun se on kovassa siivapyörä voi mennä mutkille ja mites vanhan irroitus, sitten kaksi siivapyörää romuna. Erikseen jos uusi siivapyörä.
http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.vannetukku.fi/images/Ulosvetajat3.jpg&imgrefurl=http://www.vannetukku.fi/ulosvetaja-3haaraa-150mm6-p-6689.html&usg=__BTo6-iF9nMcRk0cn_nn38quGYh0=&h=400&w=365&sz=42&hl=fi&start=13&zoom=1&um=1&itbs=1&tbnid=u63MpBVlzNOvvM:&tbnh=124&tbnw=113&prev=/images%3Fq%3Dulosvet%25C3%25A4j%25C3%25A4%26um%3D1%26hl%3Dfi%26sa%3DN%26ndsp%3D21%26tbs%3Disch:1 Kolmihaaraisella vielä mutta siksi kysyn ettei turhaa mitään pistettyä paskaksi. A-mallin vectrassa oli samanlainen siivapyörän kiinnitys mutta sitä koskaan saanut irti. Piti purkaamolta hakea toinen kun vanhasta meni laakerit. Sitä lämmitettiin ja yritettiin isolla ulosvetäjällä mutta ei mihkään lähtenyt:(
Ohjaustehostimen siivapyörä.
Lähetetty: Ke Syys 22, 2010 8:00 am
Kirjoittaja Enzo
If you don´t succeed, try try again. ;)
Jos ei kertalämmittäminen auta, anna jäähtyä ja lämmitä uudestaan, sitten taas vetoa, jne, jne... Akselin päähän paineilmaa, jotta se jäähtyisi.
Lähti ne hornetin jarrujen ilmausruuvitkin, kun niitä useamman kerran (varovasti) lämmitin.
Jos siivapyörällä ei tee mitään, voi sen teurastaa rälläkällä läheltä akselia pois ja viilata loppu yhdestä kohdasta puhki akseliin asti (akselia viilaamatta).