Sivu 1/3
Jarrupäivitys
Lähetetty: To Tammi 13, 2011 1:35 pm
Kirjoittaja sunnuntaikuvaaja
1970 Hornetiin pitäisi päivittää jarrut 9" ---> 10" tai levyjarruihin moottorinvaihdon yhteydessä!
Mikä olisi kustannustehokkain tapa?
Ovatko jarrusysteemit AMC-spesifisiä vai kävisikö noihin esimerkiksi Volvo 240:n levyjarrut? Näin päättelisin siitä, että taka-akseli on ilmeisesti sama...
Kiitos etukäteen vastauksista!
P.S. Saa tarjota käytettyja ja uusiakin
Jarrupäivitys
Lähetetty: To Tammi 13, 2011 1:46 pm
Kirjoittaja A-V
moroo, sait todistuksen postitse?
Jarrujen vaihdosta - suora sopivuus on vain AMC:n jarruilla. Yhtä sun toista olen kuullut väkerretyn, lähinnä Amazonin osilla mutta suosittelen oikeasti sopivan AMC:hen suunnitellun levyjarrusetin etsimistä. Täällä foorumillakin on useampia linkkejä täyspaketteihin - toki ei ole ilmaisia mutta jarrujen kanssa ei kannata kikkailla...
Takajarrut menee sellaisenaan, mutta taka-akseli ei varmaan kestä V8:n voimaa jos kuutosen paikalle olet vaihtamassa - eli perää vaihdettaessa tulee tod.näk. soveltuvat jarrut mukana. AMC:n isoperän saatavuus on melko huono, joten muut jenkkimerkit tähtäimeen, tai esim Hiacenkin perää on käytetty (eikä vähiten oikean pulttijaon myötä) mutta ongelmana siinä on melkosen tiheä välitys...
Jarrupäivitys
Lähetetty: To Tammi 13, 2011 1:48 pm
Kirjoittaja juhap
Kait noi levyt voi soveltaa mistä vaan. Työn määrä vaan moninkertaistuu...
Tuolla netissä on kaikenlaisia tullut vastaan. Osat tietty Jenkkiautoista. Pikkuisen suomalais-ugrilaisittain harmittavan eksoottisia...
Joillakin on kait Mesen Moparin Volvon osasia käytetty. Tuo Voovon aksila ei ole sama kuin AMC 15 (35) tai 20. (Mutta Eaglen etuakseli on periaatteessa sama, tosin kavennettuna.)
Valmiita satsejakin on, ameriikassa tosin. Googlettamalla selviää
Jeepin rummut ja kengät AMCn kilpien kanssa asennusosia unohtamatta. Taitaa olla helpoin homma?
EDIT: a-v kerkes ensix
Hiasen perässä saa samalla lukon jos haluaa. Ja nuo jarrut ovat mitoilleen AMC 10" mukaiset. Perä on sentilleen saman mittainen. Jos sattuu saamaan tuoreemman kuin 91 (muistaakseni) niin on käsijarruvaijerikin oikealla puolella, siis vasemmalla... Välityksiäkin saa harvempina. 4,11 on aika kiertävä välläri... Kestää jotakin 500 hepoo tuo aksila.
Jarrupäivitys
Lähetetty: To Tammi 13, 2011 3:18 pm
Kirjoittaja sunnuntaikuvaaja
Joo sain todistuksen, KIITOS, ja siitä tietenkin tämä innostus jarrujen vaihtoon :)
Vai riittää pelkkä etujarrujen upgrade... Hyvä!
Mulle tulee vaan 305cid ja oon ratin takana rauhallinen mies, joten kokeillaan kestäisikö tuo alkuperäinen perä sittenkin :) Googletan jarrupaketteja siltä varalta, ettei tältä foorumilta löydy halukasta myyjää jolla olisi sopivat rummut tai levyt tarjota.
Jarrupäivitys
Lähetetty: To Tammi 13, 2011 5:12 pm
Kirjoittaja WeGe
Tota noin voin muistaa väärinkin, mut eiks jossain bussi-mallin
haisuleis ole harvempi välitys kuin pakuis.
Jarrupäivitys
Lähetetty: Su Tammi 23, 2011 10:01 pm
Kirjoittaja dart-66
Hiacen 8" ahteriin löytyy jenkkimarkkinoilta 3,54 välitys, firman nimi on viikossa unohtunut... :-[
Jarrupäivitys
Lähetetty: Su Tammi 23, 2011 10:23 pm
Kirjoittaja juhap
tuohan on ihan kohtuullinen välläri
Jarrupäivitys
Lähetetty: Su Tammi 30, 2011 9:17 am
Kirjoittaja CULMALA
Mulla on tuolla yks levyjarrusetti mistä saa peruskorjaamalla sopivat. Piti tulla yhteen Hornaan, mut suunnitelmat muuttui ;)
Niitä ei kyllä saa ennen kuin lumet sulaa...
Jarrupäivitys
Lähetetty: Ke Helmi 23, 2011 3:47 pm
Kirjoittaja dart-66
Hiacen 8" ahteriin löytyy jenkkimarkkinoilta 3,54 välitys, firman nimi on viikossa unohtunut... :-[
Haa, ei dalmatialainen vielä ole voittanut ;D tuolla
http://www.precisiongear.com/toy8.htm
Jarrupäivitys
Lähetetty: Ma Huhti 18, 2011 9:23 pm
Kirjoittaja sunnuntaikuvaaja
Nyt pääsin vihdoin jarrujen vaihtoon ja aikataulu on tällä viikolla aika kiireinen, kerkeen tekemään vaan "lepakkovuorossa"!
Niinpä rikon omaa sääntöäni tutkia eka jutut tarkkaan ja kysellä sitten vasta täällä neuvoa... Joten tässä tulee varmaan tyhmiä kysymyksiä.
Purin 9" rumpujarrun matkustajan puolelta edestä pois. Tässä osia:
Tuossa oikealla tuo iso osa, jossa on pinnapultit kiinni... Alla vielä tarkempi kuva sen sisältä:
Mitä sille pitäisi tehdä? Pesenkö sen tärpätilla ja ammun täyteen akselirasvaa???
Sori tällaiset hölmöt kysymykset, tsekkailen juttua huomenna työpäivän aikana netistä myöskin mutta ajattelin varmuuden vuoksi kysyä täälläkin :)