Sivu 1/3
Bensasta!
Lähetetty: Ti Marras 14, 2006 6:48 pm
Kirjoittaja john
Onks muilla kokemusta eri bensaketjujen bensan laadusta.
aikasemmin käutin yhtä ja samaa asemaa kun sattuu oleen tossa naapurissa.
mutta olisko ollu ODllä, kun oli jotain juttua sivuavaa tarinaa kyseisestä valmistajasta.
sitä kun kuluisi huomattavasti enemmän kun muitten valmistajien.
vaihdoin kokeilu mielessä asemaa ja nyt en oo varma että onko pelkkää mieli kuvitusta
mutta vehkeet toimii huomattavasti siistimmin ja tehokkaammin.
niin että kuvittelenko vaan vai voiks niissä olla noin paljon eroja?
Bensasta!
Lähetetty: Ti Marras 14, 2006 6:59 pm
Kirjoittaja ScaliS
itte en oo suomen asemien bensalla huomannu eroa...
mut sitten kun tankkaa tuota velivenäläisen....tuntuu että kaasua saa lisätä puolella samaan tehoon...ainakin nuissa japsikikkareissa....
Bensasta!
Lähetetty: Ti Marras 14, 2006 8:54 pm
Kirjoittaja hornex
Kokeilinpa sitä Shellin V-poweriakin ku ei 98:a saanu ni ei siinä mitään eroa huomannu vaikka aseman pitäjä väitti, että kyllä Golffissa huomaa kun siinä nakutuksen tunnistin ja blaa blaa blaa. Ainoa ero minkä tiedän käytännöstä, että 98 kestää säilytystä paremmin ku 95. Siksi tankkaan veneen, ruoaholeikkurin ja prätkän 98:lla ennen talviteloille laittoa. Ja öljyistä sen verran on kokemusta, ettei Nesteen automaattiaskiöljy pysy askissa. outoa sinänsä mutta näin vaan on omalla kohdalla sattunut ja kavereille myös.
Bensasta!
Lähetetty: To Marras 30, 2006 6:35 pm
Kirjoittaja KS
Isot pojat sanoi ,että 95:lla Dynometrissä saa paremman tuloksen kuin 98:lla
Se 98 säilyy omasta mielestä paremmin.
Bensasta!
Lähetetty: To Marras 30, 2006 7:19 pm
Kirjoittaja tl
Joo eniten laatuun vaikuttaa varmaankin toi ikä, olen ajellut välillä käyttökikkareella romuautoista kerätyllä bensalla ja silloin tehoeron huomaa selvästi.
Omat harrasteautot on vielä toistaiseksi ollut niin matalalla viritysasteella että ei ole tarvinnut paljon miettiä bensalaatuja, mutta kaveri (jolla joutuu miettimään) puhui että jotkut prätkämiehet ois testaillu noita bensalaatuja ja parasta olisi ollut tuore nesteen 98. 98:n menekki on sen verran pientä nykyään että kalliiseen viritettyyn moottorin kannattaa ostaa mahdollisimman vilkkailta asemilta mikäli mahdollista, jollain pikkukylien syrjäisillä kylmäasemilla 98 saattaa olla aika vanhaakin
Bensasta!
Lähetetty: To Marras 30, 2006 7:21 pm
Kirjoittaja tl
Isot pojat sanoi ,että 95:lla Dynometrissä saa paremman tuloksen kuin 98:lla
Se 98 säilyy omasta mielestä paremmin.
En suosittelisi tuota ainakaan korkeampipuristeisessa moottorissa
Bensasta!
Lähetetty: To Marras 30, 2006 7:34 pm
Kirjoittaja Pitu
vaihdoin kokeilu mielessä asemaa ja nyt en oo varma että onko pelkkää mieli kuvitusta
mutta vehkeet toimii huomattavasti siistimmin ja tehokkaammin.
niin että kuvittelenko vaan vai voiks niissä olla noin paljon eroja?
Onhan noissa eri ketjujen bentsiineiden lisäaineituksissa eroja. Siittä en sitte tiä huomaako eroa ratin takaa. Konetta aukaistaessa pitkä aikainen käyttö pitäis näkyä. Omia kokemuksisia tosta ei oo.
Eiks tuolta itämaasta saa vielä lyijyllistä? Sehän ois oiva bonus vanhaan moottoriin. Täältä länsirannokolta käsin tosta ei mitään iloa oo :'(
Mites onko säilyvyys eroja eri ketjujen välillä. Itellä ei oo ollu keväisin bensan johdosta ongelmia. Syksyllä oon laittanu tankin täyteen, joukossa venttiilin suoja-ainetta ja keväällä tulille.
Bensasta!
Lähetetty: Pe Joulu 01, 2006 5:34 am
Kirjoittaja Mawerick
Kokeilinpa sitä Shellin V-poweriakin ku ei 98:a saanu ni ei siinä mitään eroa huomannu
Turboautossa huomasi kyllä selkeästi että v-powerilla pysyivät ahdot pidempään ylhäällä kierrosten noustessa, nakutuskestävyys siis parani :)
Bensasta!
Lähetetty: Pe Joulu 01, 2006 6:47 am
Kirjoittaja stidi
Isot pojat sanoi ,että 95:lla Dynometrissä saa paremman tuloksen kuin 98:lla
Se 98 säilyy omasta mielestä paremmin.
Niiden poikien täytyy olla tosi isoja jos tollasen jutun saa naama pokkana menemään läpi.
Kuinka matalaoktaaninen bensiini voi antaa paremman (siis tehokkaaman) polttosuhteen kuin korkeampi oktaaninen? Jos fysiikan lait ovat kääntyneet tässäkin asiassa päälaelleen, niin parhaaseen tehotulokseenhan silloin pääsee kätevästi taloussprillä ja/ tai koskenkorvalla. Mikö tosin pitöö kyllö paikkansa, jos niitä nauttii sisäisesti. Ainakin jutut alkaa paisuu siinä tilassa tosio tehokkaisiin sfääreihin.
Bensasta!
Lähetetty: Pe Joulu 01, 2006 4:13 pm
Kirjoittaja KS
Isot pojat sanoi ,että 95:lla Dynometrissä saa paremman tuloksen kuin 98:lla
Se 98 säilyy omasta mielestä paremmin.
Niiden poikien täytyy olla tosi isoja jos tollasen jutun saa naama pokkana menemään läpi.
Kuinka matalaoktaaninen bensiini voi antaa paremman (siis tehokkaaman) polttosuhteen kuin korkeampi oktaaninen? Jos fysiikan lait ovat kääntyneet tässäkin asiassa päälaelleen, niin parhaaseen tehotulokseenhan silloin pääsee kätevästi taloussprillä ja/ tai koskenkorvalla. Mikö tosin pitöö kyllö paikkansa, jos niitä nauttii sisäisesti. Ainakin jutut alkaa paisuu siinä tilassa tosio tehokkaisiin sfääreihin.
Mulle asia ilmoitettiin ,että 98 seisoo varastoissa kauan eli menekki on huono ja bensa vanhenee
tämän takia Dynossa kävi näin.