Sivu 1/2

vastus

Lähetetty: La Helmi 05, 2011 8:33 pm
Kirjoittaja raipe
niin, utelua tommosesta "vastuksesta". eli katkoo pensiini mittarin ja padan lämmön näyttöä. kiinni kojelaudan takana vittumaisessa paikassa, ainakin lasessa.

pirun kalliita JOS enää saa mistään. stidi luultavasti osaa jotenkin valottaa asiaa.

vastus

Lähetetty: La Helmi 05, 2011 9:54 pm
Kirjoittaja HV
Niin tässä haetaan kai mittariston jännitteen säädintä.



Mäkin ostin APD:lta semmosen tuohon 68:siin, mutta ostos olikin turha kun vika oli lämpömittarin anturissa ja polttoainetankin anturissa  :P



Maksoi 69 taalaa. Itseasiassa joku kätevä kaveri varmaan osais korvata tään jollakin halvemmalla/paremmalla laitteella, sillä ainakin tuo mun ostama palikka sääteli jännitettä jotenkin karkeasti  :-[  Huono myyntipuhe  ;)  Tuo on mulla ylimääräinen , Ostakkee, ostakkee ...  :D

vastus

Lähetetty: Su Helmi 06, 2011 5:26 am
Kirjoittaja pekka
Stidihän moisen korjaa "nykyosilla"

vastus

Lähetetty: Su Helmi 06, 2011 11:29 am
Kirjoittaja Tapani
Jossain täälläkin oli linkki jenkki amc foorumille, missä koko mötikkä korvattiin yhdellä nykyaikaisella komponentilla (osa alle 1€), mutta vaati mittarin irroittamisen. Toinen linkki kertoi, miten se vanha mötikkä avattiin ja sinne tinattiin yksi diodi.Tällöin riitti tappeleminen sen mötikän vaihtorumban kanssa irroittamatta mittaristoa.

vastus

Lähetetty: Ma Helmi 07, 2011 12:52 pm
Kirjoittaja stidi


No, saaks Raipe mitariston irti ja tänne päin vai lähetäbnkö regun sinne ja ite laitat?

En oikee jaksais uudestaan alkaa tähän selittää mitä tökitään mihinki, asia on käsitelty jo liian montta kertaa.

Ainoo mutta on et meniköhän viimenen Pikku Jaakolle, mimmone kiiru on? Ens viikol ehdin hakee uusia. Vai hoitaako joku muu tän?

vastus

Lähetetty: Ti Helmi 08, 2011 7:24 pm
Kirjoittaja raipe
ei mitään hätiä. et sä stidi kai vaan ala väsyyn näihin outoihin sähkö uteluihin?

hiljaa hyvä tulee.

vastus

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2011 11:24 am
Kirjoittaja stidi
eiku enempi päinvastoin, aina samoja vanhoja tutui, tuliski joskus jotain outoi, esmes semmonen ku Nortonin etulyhdysstä vuoti öljyy. No brittiläisethän kaikki vuotaa öljyy tai savuu tai vettä mut eutulyhdyn kuuluis vuotaa savuu eikä öljyy Se oli outo juttu. Lopulta seki selvis niiku muutki, fysiikan lakeja seuraamalla. Öljypaineanturin johdon kuori oli anturin päästä irronnu liiasta kiskomisesta ja kun sen päälle valu pikku hiljaa öljyy ni öljy tunki johdon ydintä pitkin kapillaarina lyhdyn sisään jossa se pääs toisesta päästä vasta ulos ja kun lyhtyyn tuli riittävästi öljyä, ni se alko valuu pitkin reunaa ulos. Paras täs oli se ku omistaja oli vaihtanu öljyanturin mut se ei ollu auttanu ku ei ollu pyykiny öljyä lampun sisältä pois.

Et pistä Raipe paremmaks.

Mut se sun mitari, voin lähettää regun sulle mut kuten ite hokasit ni se on aikas hankala kolvaa paikoilleen ku tällinki on laudas kii ja vanha putkireguki ois järkevä poistaa (toivottoman mahdotonta mittari paikoillaan) eli jos ja kun joudut sen irrottamaan, ni saiskos sen sillon tänne päin piipahtaman? Päivässä sen saa taas kestää ehkä seuraavat 35 vuotta, en osaa sanoo tarkemmin ku ei o pitempää kokemusta pitemmält ajalt.

vastus

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2011 6:53 pm
Kirjoittaja hentpe
Joo, joskus sitä kaipaa haasteita......silloin kannattaa ruveta harrastamaan näitä entisten eurooppalaisten suurvaltojen tuotteita. Vähän vastaava vika kuin löyty jostain malleista 307 pesosia. Tehostajan öljy tahrii kuskin vasemman jalan housun puntin. Tässä tapauksessa öljy pääsi johdoista ulos kuskin jalkatilassa olevassa sulakerasiassa.

vastus

Lähetetty: Ke Helmi 09, 2011 8:09 pm
Kirjoittaja juhap
Ja joissakin wanhoissa (hönömäkki tai joku 508??) mersupakuissa kuulemma tulee lootaoöljyä nopeusmittarin kautta kojelautaan ja sieltä jaloille... :P uus o-rengas autta vaivaan...