Normaali aihe Mistä bensaputkea? (Luettu 1467 kertaa)
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5919
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Mistä bensaputkea?
15.05.11 klo 21:56:15
Tulosta viesti  
Mistä ootte hommanneet bensaputkea, eli semmosta helposti taivutettavaa sisämitaltaan n.6mm teräsputkea.

Tiedän että jotkut on tehneet kupariputkesta mutta en mielellään käyttäisi noita jalometalleja ettei ala syöpymään muut polttoainejärjestelmän osat
« Viimeksi muokattu: 15.05.11 klo 21:58:15 Kirjoittaja tl »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
juhap
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


American

Viestejä: 9255
Sijainti: ruovesi
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä bensaputkea?
Vastaus #1 - 15.05.11 klo 22:37:38
Tulosta viesti  
Ostin Virhydrosta, elikkäs hydrauliikka-alan liikkeestä sinkittyä hydrauliputkea. Pikkuisen paksuseinäsempää kuin joku Americanin alkuperäinen, mutta sopii liittimet ja onnistuu päiden teko Motonetin jarruputkityökalulla ja taivuttelu semmoisella halvalla laitteella. Jonkin verran tyyristä, mutta kun ei muutakaan löytynyt...
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Jeep-Ukko
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa



Viestejä: 2554
Sijainti: Kuopion seutu
Liittynyt: 12.02.07
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä bensaputkea?
Vastaus #2 - 15.05.11 klo 23:49:40
Tulosta viesti  
Ite oon käyttänyt safematic-keskusvoitelu rasva putkia. (en ole ihan varma mitä metallia sisältää, mutt ahitsata sitäkin pystyy...)

Helppoa taivutella mutkille.

Tosin, kumi letku ja klemmari liitoksilla oon tehnyt.

Hinnoista en tiedä, saan työsuhde etuna, silloin tällöin hukka pätkiä, kun uusiin koneisiin rasvarijärjestelmiä asentavat.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16364
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä bensaputkea?
Vastaus #3 - 16.05.11 klo 09:26:29
Tulosta viesti  
Ite päätin kantapäänkautta opittuna, etten pistä enää metalliputkia - sen verran monesta autosta vanhat putket aiheuttaneet vaaratilanteita.

Hornetissa ollut nylon polttoaineputki nyt noin 8 vuotta, ei ongelmia. Saatavuus oli hyvä lähimmästä Etola/Etra myymälästä ja metri tavaraa. Taittuu ihan hyvin kunhan ei kovin tiukkaa kurvia tee (ne tiukat kurvit tein hydrauliliittimillä). Voi käyttää myös normaalilla klemmari/letku liittimillä.
« Viimeksi muokattu: 16.05.11 klo 09:27:28 Kirjoittaja A-V »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5919
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä bensaputkea?
Vastaus #4 - 16.05.11 klo 09:37:38
Tulosta viesti  
A-V kirjoitti 16.05.11 klo 09:26:29:
Ite päätin kantapäänkautta opittuna, etten pistä enää metalliputkia - sen verran monesta autosta vanhat putket aiheuttaneet vaaratilanteita.

Hornetissa ollut nylon polttoaineputki nyt noin 8 vuotta, ei ongelmia. Saatavuus oli hyvä lähimmästä Etola/Etra myymälästä ja metri tavaraa. Taittuu ihan hyvin kunhan ei kovin tiukkaa kurvia tee (ne tiukat kurvit tein hydrauliliittimillä). Voi käyttää myös normaalilla klemmari/letku liittimillä.


Toikin kävi mielessä, olis helppo vetää paikalleen.
Mutta kestävyydessä metalliputkien kanssa tuskin on ongelmaa kun noi alkuperäisetkin on kestänyt sen 45 vuotta, epäilisin että kun kerran uusii niin kestää meikäläisen loppuiän. Autot kun on pääosin lämpöisessä tallissa.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
A-V
Ylläpito
Toimikunta
*****
Poissa


just ramblin'...

Viestejä: 16364
Sijainti: Bearcity
Liittynyt: 01.01.00
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä bensaputkea?
Vastaus #5 - 16.05.11 klo 10:20:55
Tulosta viesti  
En mä tiedä onko mulla sitten ollut vain huonoa säkää. Läpi ei ole ruostunut (vaikkakin RWB hornassa oli melko lähellä), mutta molemmissa Horneteissa oli murtumia noissa taittokohdissa. Lisäksi muutamaan käyttikseen joutunut vaihtamaan ja/tai lyhentämään noita orkkis rautaputkia. Syynä ei varmaan ole niinkään niiden huono laatu vaan ihan raudan ominaisuudet, kerran taitettuna menettää kaiken kestävyytensä.

Niin ja myönnettäköön että aikamoisia kiertopalkintoja nää mun rojektit olleet ennenkä omaan talliin päässeet, eli sillä voi olla tekemistä aiheen kanssa (mottia irroteltu toistamiseenkin..).
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
KK
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


Javelin AMX -71 rules!

Viestejä: 6207
Sijainti: Vantaa
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä bensaputkea?
Vastaus #6 - 16.05.11 klo 10:46:42
Tulosta viesti  
Nylonputkea olen minäkin käyttänyt nykyisin, kun olen joutunut harrastekikottimiin niitä uusimaan.
  
Sivun alkuun
YIMAIM  
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5919
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Mistä bensaputkea?
Vastaus #7 - 20.05.11 klo 09:11:55
Tulosta viesti  
Kävin hakeen 8x1 hydeputkea 6 metrin tangon, tosta saa muutaman putken pätkän väänneltyä. Rebelissä on kolmesta pätkästä toi putki alunperin joten kohtuu helppo vaihtaa vaikka tekee kovalla putkella.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun