AMCCF foorumilogo
Normaali aihe ATK tietäjät, apuja kaivattais (Luettu 1963 kertaa)
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5955
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
ATK tietäjät, apuja kaivattais
17.12.13 klo 23:29:13
Tulosta viesti  
Eli nyt maanantaina hehtken sähkö katko tilttas koneen. Ei käynnistä windowsia. Jää jumiin siihen logo kohtaan. Oon koittanut recovery CD:tä ja sillä sit käynnistää vian sietotilassa. Näyttää ensin et lataa tietoja ja kun sit sen jälkeen F8:lla menee käynnistys valikkoon ja valkkaa sen vian sieto tilan niin rullaa näyttöön koodia (jotain ohjaimia) ja sit hyytyy. Alhaalla lukee vaan, et odota. Koitin myös sitä ilman CD:tä toimivaa käynnistyksen korjaus juttua mut ei toimi.
Huomenna kaveri lupas tuoda asennuslevyn lainaan jos vaikka sillä. Onko muita ideoita vai kiikutanko koko toosan johonkin korjaajalle?? Niin kauan kun vaan ite pystyis tekemään, niin tekisin mut vinkit olis tervetulleita.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mawerick
Moderaattori
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 1346
Sijainti: Yläne
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: ATK tietäjät, apuja kaivattais
Vastaus #1 - 18.12.13 klo 00:52:22
Tulosta viesti  
Mikäs versio Windowsista siellä on?

Oon ite saikulla nyt flunssan takia, joten periaatteessa voisin tulla vilkaisemaankin.
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 klo 00:52:52 Kirjoittaja Mawerick »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5955
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: ATK tietäjät, apuja kaivattais
Vastaus #2 - 18.12.13 klo 08:24:27
Tulosta viesti  
windows 7....olis kyllä hienoo jos vaan ehdit, jaksat, viitit... mun taidot voi loppuu hiukan kesken tai ei tuu edes ajatelleeks jotain tyhmää juttua et homma vois johtua siitäkin. Kokeilen vielä tänään ite, kun sain duuni kaverilta asennuslevyn lainaan.

EDIT: tai sit kiikutan koko vehkeen Mawe sulle...teet kun kerkiät. Mulla on vanha läppäri ja sällin vanhempi kone et niillä pärjätään kyllä tovi. Ihan miten ite haluat. Katotaan sit mitä oon velkaa.
« Viimeksi muokattu: 18.12.13 klo 08:27:12 Kirjoittaja hentpe »  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
petpi
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC nyyppä

Viestejä: 2035
Sijainti: Manse
Liittynyt: 19.10.08
Sukupuoli: Mies
Re: ATK tietäjät, apuja kaivattais
Vastaus #3 - 18.12.13 klo 09:29:17
Tulosta viesti  
Olisiko tullut erroria levylle.
Asennuslevyllä menet recovery puolelta komentorivikehotteelle.

Siellä... (r-optio yrittää korjata errorit)
Koodia :
Valitse kaikki
chkdsk /r C: 

  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mawerick
Moderaattori
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 1346
Sijainti: Yläne
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: ATK tietäjät, apuja kaivattais
Vastaus #4 - 18.12.13 klo 17:05:29
Tulosta viesti  
hentpe kirjoitti 18.12.13 klo 08:24:27:
EDIT: tai sit kiikutan koko vehkeen Mawe sulle...teet kun kerkiät. Mulla on vanha läppäri ja sällin vanhempi kone et niillä pärjätään kyllä tovi. Ihan miten ite haluat. Katotaan sit mitä oon velkaa.

Kyllä sekin sopii. Eiköhän tuo kuntoon saada.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
hentpe
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


HePe

Viestejä: 5955
Sijainti: Mynämäki
Liittynyt: 28.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: ATK tietäjät, apuja kaivattais
Vastaus #5 - 18.12.13 klo 21:57:15
Tulosta viesti  
Tänään koitin sillä asennus CD:llä. Lähtee lataamaan tietoja CD:ltä toppaa yhteen valikkoon mistä pitäis päästä tekemään esim se memory check mut se valikko ei tunnu toimivan. Siitä kun lähtee eteenpäin niin lähtee käynnistämään windowsia ja vetää ruudun mustaks ja siihen hyytyy.
Se Pekan epäilys tiltanneesta muistikammasta vois pitää paikkaansa. Taidan tässä kohtaa nostaa kädet pystyyn ja kiikutan koko kasan Mawelle.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
petpi
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


AMC nyyppä

Viestejä: 2035
Sijainti: Manse
Liittynyt: 19.10.08
Sukupuoli: Mies
Re: ATK tietäjät, apuja kaivattais
Vastaus #6 - 19.12.13 klo 14:49:40
Tulosta viesti  
Causes of Stuck Windows 7 on Welcome Screen

1. Corrupt System Drivers: When there are existing drivers that need update or that is corrupt, it can lead to stuck Windows 7 operating system. From time to time check the status of the system drivers for upgrade or complete removal if not necessary.

2. Constant Power outage: When a computer has no power back up just in case of sudden power outage which may be due to a number of factors it may crash the Operating system such as Microsoft Windows with time and even the hard drive. Once the battery of a laptop is dead it should be changed immediately or an alternative should be sorted for to sustain power supply before log off. Same is applicable for a desktop computer as the case may be. You may live in areas where there are epileptic power supplies, please take this caution seriously.

3. System Hardware: It could also be a hardware issue especially when there is a constant re-occurrence and after a fresh operating system is installed.

4. Incompatible Software: When an incompatible software or program is uploaded into a Computer system there will definitely be a problem and usually a message warning of this fact would be received in due course. Immediate action should be taken. All existing error notifications should be attended to.

5. Failure to update Windows: Microsoft is known for periodic updates to forestall less than optimum performance of Windows. Users have to opt for this opportunity to safeguard malicious invasion and better performance. A system dormant for quite a long time could also be responsible for Stuck Windows OS.

6. Computer Virus: Presence of Computer Virus in a system can make the entire system to freeze or get Windows stuck on welcome screen. To guard against this reliable anti-virus software should be installed with constant updating.


Jos epäilee muistiongelmaa, jollain live usb/cd:llä buuttaus, jossa on memtest. (cd buuttaus pitää olla sallittu biossissa)
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LiveCDs
Itse käytän tätä http://www.hirensbootcd.org/
mini xp:n kautta löytyy se aiemmin mainittu chkdsk.
Jos live käyttiskään ei toimi, niin voisi olla muistikampa mennyt. Onko useampi muistikampa? Vuorotellen jättää yhden paikalleen.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Mawerick
Moderaattori
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 1346
Sijainti: Yläne
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: ATK tietäjät, apuja kaivattais
Vastaus #7 - 19.12.13 klo 18:15:36
Tulosta viesti  
Me sovittiin jo Hepen kanssa että mä tsekkaan koneen, oon noiden kanssa touhunnut jostain 80-luvulta asti... Hymiö
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun