AMCCF foorumilogo
Normaali aihe Ruohonleikkureista (Luettu 910 kertaa)
Enzo
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


It´s a finnish Jeep thing.
You wouldn´t understand

Viestejä: 2449
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 13.06.05
Sukupuoli: Mies
Ruohonleikkureista
17.08.20 klo 22:02:42
Tulosta viesti  
Tänään voitin taistelun Bull&Sheet leikkurin käyntiongelmaa vastaan. Primerinappulan painelun jälkeen päräytti pari sekuntia, ja taas kun tissiä paineli, niin sama homma.
Tyhjensin tankin ja tilalle vuoden vanhaa pienkonebensaa.
Sama kaava jatkui n. 20 kertaa. Sitten älysin painella tissiä moottorin käydessä, mikä auttoikin, mutta se palautui senverran hitaasti, että moottori kerkisi sammua. Tämä toistui kymmeniä kertoja, mutta pikkuhiljaa käyntiaika piteni, varsinkin kun älysin vähentää kaasua, kun kyse oli bensapulasta. Lopulta moottori alkoi käydä jatkuvasti, mutta vielä prätkytti, eikä sietänyt paljoa kuormitusta. Lopulta alkoi käydä normaalisti. Kaasarin kalvo on vaihdettu viime kesänä. Vanha bensa oli n. puoliksi nimensä mukaisesti vanhaa, Jeepin bensapumpun jumittanutta 95E:tä ja puolet pienkonebensaa. Vielä alkukesästä B&S kävi normaalisti.

Hondan leikkuri sietää vanhaa bensaa paremmin. Olen koko kesän leikannut Jeepin bensalla ja seassa lyijyllistä kissanpissaa ja joka toinen tankkaus pienkonebensaa. Lopuksi joutui ajamaan melkein koko ajan ryyppy päällä, että tehoja riitti. Muuten kierrokset aaltoili koko ajan ja teho oli heikko. Lopulta Hondan V. -94 alumiininen koppa hajosi, kun sai kivistä iskua. Kai sen pystyy vielä korjaamaan. Teräspeltiä niittaamalla tilalle.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rane58
Aktiivi
***
Poissa


Jeep ZJ rules!

Viestejä: 695
Sijainti: Espoo
Liittynyt: 06.12.11
Sukupuoli: Mies
Re: Ruohonleikkureista
Vastaus #1 - 18.08.20 klo 04:27:19
Tulosta viesti  
Laita sitä Shell V-Power -bensaa, ei tunnu vanhenevan, ainakaan autokäytössä....  Silmänisku
-Oldsini hörähtää aina talviseisonnan jälkeen iloisesti käyntiin....  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
tl
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 5908
Sijainti: Lempäälä
Liittynyt: 13.10.03
Sukupuoli: Mies
Re: Ruohonleikkureista
Vastaus #2 - 18.08.20 klo 09:43:51
Tulosta viesti  
Joo ei sitä 95 kuraa kannata kyllä mihinkään pienkoneisiin lykätä
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Janne M
Hyperaktiivi
****
Poissa


AMCCF Rocks!

Viestejä: 1850
Sijainti: Kangasala
Liittynyt: 01.04.10
Sukupuoli: Mies
Re: Ruohonleikkureista
Vastaus #3 - 18.08.20 klo 15:13:13
Tulosta viesti  
98lla olen itse ajellu vm-02 Honda ja -03 Partner b&s , laakinpelejä ovat olleet , talvenkin jälkeen, ei ole bensat ainakaan mulla menettäneet tehoaan.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
rebel70
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa



Viestejä: 7685
Sijainti: Kortejoki
Liittynyt: 24.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Ruohonleikkureista
Vastaus #4 - 19.08.20 klo 00:57:13
Tulosta viesti  
Mulla on ollut 95 leikkureissa ja vielä ovat pelanneet.
  
Sivun alkuun
YouTube  
IP kirjattu
 
pekka.j
Jätkä asuu täällä...
Toimikunta
*****
Poissa


040-5211052

Viestejä: 11040
Sijainti: Parainen
Liittynyt: 23.01.03
Sukupuoli: Mies
Re: Ruohonleikkureista
Vastaus #5 - 19.08.20 klo 08:07:29
Tulosta viesti  
Mää lopetin tavallisen bensan käytön pienkoneissa sen jälkeen ku uudesta siimaleikkurista mureni letkut ja petti laakeri yhden tankillisen jälkeen. Sain kuitenkin uuden takuuseen ja se on pelittänyt pienkonebensalla vissiin 7 vuotta ongelmitta.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
arskaxx
Vakiovieras
**
Poissa


Entinen/Tuleva Americanin
omistaja

Viestejä: 267
Sijainti: Masku
Liittynyt: 20.01.05
Sukupuoli: Mies
Re: Ruohonleikkureista
Vastaus #6 - 19.08.20 klo 09:00:31
Tulosta viesti  
95 bensaa olen käyttänyt kymmeniä vuosia. Talven jälkeen kyl joutuu nykimään narusta 6-7 kertaa, ennenkuin lähtee käyntiin. Muuten toimii hyvin Hymiö
B&S moottoreita ollut tähän asti käytössä..
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Kosti
Hyperaktiivi
Toimikunta
****
Poissa



Viestejä: 1855
Sijainti: Hämeenlinna
Liittynyt: 04.09.09
Sukupuoli: Mies
Re: Ruohonleikkureista
Vastaus #7 - 20.08.20 klo 16:31:11
Tulosta viesti  
Koska meidän ruohonleikkurissa on 650cc V2 moottori niin on loogista käyttää Shellin V-Poweria  Mahtava
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
Enzo
Jätkä asuu täällä...
*****
Poissa


It´s a finnish Jeep thing.
You wouldn´t understand

Viestejä: 2449
Sijainti: Tampere
Liittynyt: 13.06.05
Sukupuoli: Mies
Re: Ruohonleikkureista
Vastaus #8 - 14.10.20 klo 17:43:26
Tulosta viesti  
B&S moottori alkoi kilkattaa ensin alemmilla kierroksilla ja sitten koko kierroslukualueella. Oli kaikkein vähiten käytetty mun ruohonleikkureista. Ikää n. 20 vuotta joista seissyt 10 kopan ruosteiden takia. Ensimmäinen 1977 ostettu Pirkka -leikkuri kesti kovaa käyttöä yli 20v. Ties vaikka vieläkin, mutta jäi ex-tyttöystävän tiluksille.
Tähän asti ollut käsityksessä että noi B&S Classic moottorit on lähes luodinkestäviä, mutta mitä vielä.
No, vielä on yksi leikkuri joka oli mökillä käyttämättömänä räystään alla ainakin 10 vuotta. Öljyn ja bensan vaihdon jälkeen lähti muutamalla vedolla käyntiin.
  
Sivun alkuun
 
IP kirjattu
 
 
  « Koti ‹ Alue Sivun alkuun