AMC moottorien sytytysjärjestys

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Jeep-Ukko

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Kasissa (AMC ja Mopar), vasen puoli parittomat, oikea puoli parilliset:

1-8-4-3-6-5-7-2

ja laitetaan GM:N 2.8V6 mukaan listaan (kun niitäkin Jeepissä on käytetty 84-86), oikea puoli parittomat, vasen puoli parilliset:

1-2-3-4-5-6

Asiasta toiseen.

Mites muuten tämä oikea ja vasen määritellään.

Kun nojaat syyläriin ja katsot konetta edestä päin. (kuskin puoli olisi oikea)

VAI

Kuskin paikalta katsottuna, moottorin takaa päin. (kuskin puoli olisi vasen ja näin minä ajattelisin)

Tuosta asiasta monesti tulee kavereiden kanssa väännettyä kättä.

Esim. työhommissani maansiirto/raskaskone puolella katsotaan aina kuskin paikalta, missä on oikea ja vasen.
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

...

Kuskin paikalta katsottuna, moottorin takaa päin. (kuskin puoli olisi vasen ja näin minä ajattelisin)

Tuosta asiasta monesti tulee kavereiden kanssa väännettyä kättä.

Esim. työhommissani maansiirto/raskaskone puolella katsotaan aina kuskin paikalta, missä on oikea ja vasen.

Joo näin se yleensä ilmoitetaan autoissa
JAMANT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

No ainakin mulle on jo nöösinä opetettu, että kaikki suunnat autossa katsotaan kuskin paikalta, joten vasen on kuskin puoli ja oikea on pelkääjän puoli, vaikka seisoisit päälläs koneen päällä katsoen tuulilasiin ;D ;D ;D
Enzo

Viesti Kirjoittaja Enzo »

No ainakin mulle on jo nöösinä opetettu, että kaikki suunnat autossa katsotaan kuskin paikalta, joten vasen on kuskin puoli ja oikea on pelkääjän puoli, vaikka seisoisit päälläs koneen päällä katsoen tuulilasiin  ;D ;D ;D

Paitsi Australiassa. ;) Mutta nehän on jo muutenkin pää alaspäin. ;D ;D ;D
JAMANT
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

No ainakin mulle on jo nöösinä opetettu, että kaikki suunnat autossa katsotaan kuskin paikalta, joten vasen on kuskin puoli ja oikea on pelkääjän puoli, vaikka seisoisit päälläs koneen päällä katsoen tuulilasiin  ;D ;D ;D

On sielläkin vasen vasen (mutta se onkin pelkääjän puoli) ja oikea oikea kuskin paikalta katsottuna!! Pää alaspäin ei vaikuta asiaan, kun autotkin on katollaan ;D ;D ;D ;D ;D
tl

Viesti Kirjoittaja tl »

No ainakin mulle on jo nöösinä opetettu, että kaikki suunnat autossa katsotaan kuskin paikalta, joten vasen on kuskin puoli ja oikea on pelkääjän puoli, vaikka seisoisit päälläs koneen päällä katsoen tuulilasiin ;D ;D ;D

On sielläkin vasen vasen (mutta se onkin pelkääjän puoli) ja oikea oikea kuskin paikalta katsottuna!! Pää alaspäin ei vaikuta asiaan, kun autotkin on katollaan ;D ;D ;D ;D ;D

Joo määkin ostin just rebeliin vasemman puolisen peilin eli tässä tapauksessa repsikan peilin ;), kuskin puoli eli oikea on vielä hakusessa.
Vastaa Viestiin