turbottaminen...

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Valiant
Viestit: 23
Liittynyt: La Helmi 24, 2007 9:35 am

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja Valiant »

onko kellään asiasta tietoa et mistä sais paineistetun kaasarin vai onko muita keinoja miten turbottaa pakokaasuahtimella bensa vehkeitä.. kone olis muuten valmis mutta entinen omistaja rakentanut koneen turbolle niin puristukset ei vapaastihengittävänä riitä. 232 hornetti penkityksesä yllettiin vain 130kw ja 280nm
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Paineistetun kaasarin sijaan voi kaasarin laittaa painelaatikkoon tai sitten kaasari ennen turboa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

mä mitää turpoista tiärä, mutta.. em. painelaatikko halpa ratkasu.



riippuu kaasarista.. toisiin saatavilla muutossarja (yksinkertaistaen: vanhojen kaasarien paperi-tiivisteet vaihdetaaan kumisiin että kestävät paremmin painetta) Jos on pienet ahtopaineet niin alkuperäisetkin tiivisteet yms voi kestää.. siis esim alle 0.4bar, mutta tuskin kukaan niin vähää haluaakaan.



esim weberi turbo kaasareita ollut ainakin freetechnics.fi





Ja onhan siinä jo mitä 30 hp enemmä ku vakiona.. eihän se oo huono viritys vielä.. kun tehokki lisääntyi.. mitä sille koneelle on tehty?
herrakani
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2003 2:39 pm

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Kaasari on paineistettu kun ohjaa läppäakselille ilmaa imuaukon yläpuolelta.
Valiant
Viestit: 23
Liittynyt: La Helmi 24, 2007 9:35 am

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja Valiant »

mä mitää turpoista tiärä, mutta.. em. painelaatikko halpa ratkasu.



riippuu kaasarista.. toisiin saatavilla muutossarja (yksinkertaistaen: vanhojen kaasarien paperi-tiivisteet vaihdetaaan kumisiin että kestävät paremmin painetta) Jos on pienet ahtopaineet niin alkuperäisetkin tiivisteet yms voi kestää.. siis esim alle 0.4bar, mutta tuskin kukaan niin vähää haluaakaan.



esim weberi turbo kaasareita ollut ainakin freetechnics.fi





Ja onhan siinä jo mitä 30 hp enemmä ku vakiona.. eihän se oo huono viritys vielä.. kun tehokki lisääntyi.. mitä sille koneelle on tehty?


600 kaasari peltisarjat taco männät porattu 4.1litraseksi ja pikkasen kireempi nokka. mistä näitä paine laatikkoja saa???
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

jollain Tig hitsari gulurra teetätät..niin on täällä poijjaat tehneet...
herrakani
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2003 2:39 pm

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja herrakani »



600 kaasari peltisarjat taco männät porattu 4.1litraseksi ja pikkasen kireempi nokka. mistä näitä paine laatikkoja saa???



Onks noi Taco-männät made in Mexico?



;D ;D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja A-V »

vanha aihe, mutta osui soveltuva kuva..





232cid+kaasari.. ei näytä kovin vaikealta kasata.... orkkispakosarja ja paineboxi kaasarin ympärillä...?



ja tässä hiukan modernimpi näkemys aiheesta.. 4.0L+turbo Americanissa...

http://theamcforum.com/forum/turbo-rambler-40l-street-car_topic28035_page1.html













'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
rphx
Viestit: 475
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 4:36 pm

turbottaminen...

Viesti Kirjoittaja rphx »




Tuohon helppo laittaa välijäähykin 8-)
Vastaa Viestiin