turbottaminen...
turbottaminen...
onko kellään asiasta tietoa et mistä sais paineistetun kaasarin vai onko muita keinoja miten turbottaa pakokaasuahtimella bensa vehkeitä.. kone olis muuten valmis mutta entinen omistaja rakentanut koneen turbolle niin puristukset ei vapaastihengittävänä riitä. 232 hornetti penkityksesä yllettiin vain 130kw ja 280nm
turbottaminen...
Paineistetun kaasarin sijaan voi kaasarin laittaa painelaatikkoon tai sitten kaasari ennen turboa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
turbottaminen...
mä mitää turpoista tiärä, mutta.. em. painelaatikko halpa ratkasu.
riippuu kaasarista.. toisiin saatavilla muutossarja (yksinkertaistaen: vanhojen kaasarien paperi-tiivisteet vaihdetaaan kumisiin että kestävät paremmin painetta) Jos on pienet ahtopaineet niin alkuperäisetkin tiivisteet yms voi kestää.. siis esim alle 0.4bar, mutta tuskin kukaan niin vähää haluaakaan.
esim weberi turbo kaasareita ollut ainakin freetechnics.fi
Ja onhan siinä jo mitä 30 hp enemmä ku vakiona.. eihän se oo huono viritys vielä.. kun tehokki lisääntyi.. mitä sille koneelle on tehty?
riippuu kaasarista.. toisiin saatavilla muutossarja (yksinkertaistaen: vanhojen kaasarien paperi-tiivisteet vaihdetaaan kumisiin että kestävät paremmin painetta) Jos on pienet ahtopaineet niin alkuperäisetkin tiivisteet yms voi kestää.. siis esim alle 0.4bar, mutta tuskin kukaan niin vähää haluaakaan.
esim weberi turbo kaasareita ollut ainakin freetechnics.fi
Ja onhan siinä jo mitä 30 hp enemmä ku vakiona.. eihän se oo huono viritys vielä.. kun tehokki lisääntyi.. mitä sille koneelle on tehty?
turbottaminen...
Kaasari on paineistettu kun ohjaa läppäakselille ilmaa imuaukon yläpuolelta.
turbottaminen...
mä mitää turpoista tiärä, mutta.. em. painelaatikko halpa ratkasu.
riippuu kaasarista.. toisiin saatavilla muutossarja (yksinkertaistaen: vanhojen kaasarien paperi-tiivisteet vaihdetaaan kumisiin että kestävät paremmin painetta) Jos on pienet ahtopaineet niin alkuperäisetkin tiivisteet yms voi kestää.. siis esim alle 0.4bar, mutta tuskin kukaan niin vähää haluaakaan.
esim weberi turbo kaasareita ollut ainakin freetechnics.fi
Ja onhan siinä jo mitä 30 hp enemmä ku vakiona.. eihän se oo huono viritys vielä.. kun tehokki lisääntyi.. mitä sille koneelle on tehty?
600 kaasari peltisarjat taco männät porattu 4.1litraseksi ja pikkasen kireempi nokka. mistä näitä paine laatikkoja saa???
turbottaminen...
jollain Tig hitsari gulurra teetätät..niin on täällä poijjaat tehneet...
turbottaminen...
600 kaasari peltisarjat taco männät porattu 4.1litraseksi ja pikkasen kireempi nokka. mistä näitä paine laatikkoja saa???
Onks noi Taco-männät made in Mexico?
;D ;D
turbottaminen...
vanha aihe, mutta osui soveltuva kuva..

232cid+kaasari.. ei näytä kovin vaikealta kasata.... orkkispakosarja ja paineboxi kaasarin ympärillä...?
ja tässä hiukan modernimpi näkemys aiheesta.. 4.0L+turbo Americanissa...
http://theamcforum.com/forum/turbo-rambler-40l-street-car_topic28035_page1.html





232cid+kaasari.. ei näytä kovin vaikealta kasata.... orkkispakosarja ja paineboxi kaasarin ympärillä...?
ja tässä hiukan modernimpi näkemys aiheesta.. 4.0L+turbo Americanissa...
http://theamcforum.com/forum/turbo-rambler-40l-street-car_topic28035_page1.html




'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
turbottaminen...
Tuohon helppo laittaa välijäähykin 8-)