Ylivaihde manuaaliseksi
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:58 am
Ylivaihde manuaaliseksi
Laatikko on t-96 ylivaihteella jossa ylivaihde ei kaikista ponnisteluista huolimatta toimi, vika on luultavasti jossain sähkökytkennöissä koska testasin talvella governorin, solenoidin ja releen, kaikki toimi.
Mieleen putkahti nyt muutaman oluen jälkeen notta jos olis tehny ylimääräisen kepakon ohjaamoon jolla sais ylivaihteen peliin vauhdista riippumatta vähän niinku traktorin hi-lo kepakko.. ::)
Eli katala suunnitelma olis ottaa solenoidi pois ja korvata se tälle uudelle kepakolle tulevalle työntövivulle tai vaijerille.
Talvella tein täydellisen vaihteisto rempan, mutta ylivaihteen sielun elämä jäi vielä vähän "harmaalle" alueelle joten porsiikohan se ylivaihde jos sitä käy väkisin survomaan päälle..? :o
On suht veemäinen ajaa satasen rajoituksella kun iso kone huutaa kuin pistetty sika. Oishan se tietysti älytöntä tarkistaa sähkökytkennät ja laittaa ylivaihde toimimaan niinku sen kuuluu, mutku... ;D
Mieleen putkahti nyt muutaman oluen jälkeen notta jos olis tehny ylimääräisen kepakon ohjaamoon jolla sais ylivaihteen peliin vauhdista riippumatta vähän niinku traktorin hi-lo kepakko.. ::)
Eli katala suunnitelma olis ottaa solenoidi pois ja korvata se tälle uudelle kepakolle tulevalle työntövivulle tai vaijerille.
Talvella tein täydellisen vaihteisto rempan, mutta ylivaihteen sielun elämä jäi vielä vähän "harmaalle" alueelle joten porsiikohan se ylivaihde jos sitä käy väkisin survomaan päälle..? :o
On suht veemäinen ajaa satasen rajoituksella kun iso kone huutaa kuin pistetty sika. Oishan se tietysti älytöntä tarkistaa sähkökytkennät ja laittaa ylivaihde toimimaan niinku sen kuuluu, mutku... ;D
Ylivaihde manuaaliseksi
Juu, en tiedä kytkentöjä, enkä toimintaa.
Mutta, eikös sille solenoidille voi vetää suoraa sähkön katkaisijan kautta.
Joten on itse kytkettävissä sähköisesti, ei tarvitse mekaanista vipua rakentaa.
Mutta, eikös sille solenoidille voi vetää suoraa sähkön katkaisijan kautta.
Joten on itse kytkettävissä sähköisesti, ei tarvitse mekaanista vipua rakentaa.
Ylivaihde manuaaliseksi
Eikös noita ollut alunperinkin keppikäyttöisellä ylivaihteella?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Ylivaihde manuaaliseksi
tjoooo, mul on kans sellanen hytinä että sähkökatkasija riittäis jos loota on ehjä. oon muistaakseni jossain sellasen nähnytkin käytössä...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:58 am
Ylivaihde manuaaliseksi
Juu, en tiedä kytkentöjä, enkä toimintaa.
Mutta, eikös sille solenoidille voi vetää suoraa sähkön katkaisijan kautta.
Joten on itse kytkettävissä sähköisesti, ei tarvitse mekaanista vipua rakentaa.
Pitääpä testata ja ihmetellä. Tuo ylivaihteen pois kytkeminen vaan mietityttää, koska solenoidihan ei vedä lukitusta pois vaikka virran tulo katkiais..?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:58 am
Ylivaihde manuaaliseksi
Juu, en tiedä kytkentöjä, enkä toimintaa.
Mutta, eikös sille solenoidille voi vetää suoraa sähkön katkaisijan kautta.
Joten on itse kytkettävissä sähköisesti, ei tarvitse mekaanista vipua rakentaa.
Pitääpä testata ja ihmetellä. Tuo ylivaihteen pois kytkeminen vaan mietityttää, koska solenoidihan ei vedä lukitusta pois vaikka virran tulo katkiais..?
Hajin makasiinista kytkimen ja piuhaa, kolme varttia puuhastelua ja avot! Ylivaihde heräs henkiin ;D . Nyt oli jo aika paljo miellyttävämpi ajella. Kiitti vinkistä.
Ylivaihde manuaaliseksi
Juu, en tiedä kytkentöjä, enkä toimintaa.
Mutta, eikös sille solenoidille voi vetää suoraa sähkön katkaisijan kautta.
Joten on itse kytkettävissä sähköisesti, ei tarvitse mekaanista vipua rakentaa.
Pitääpä testata ja ihmetellä. Tuo ylivaihteen pois kytkeminen vaan mietityttää, koska solenoidihan ei vedä lukitusta pois vaikka virran tulo katkiais..?
Hajin makasiinista kytkimen ja piuhaa, kolme varttia puuhastelua ja avot! Ylivaihde heräs henkiin ;D . Nyt oli jo aika paljo miellyttävämpi ajella. Kiitti vinkistä.
Hyvä että rupes toimii.
Eiköhän solenoidi painu jousta vasten, joten virran tulon lakattua jousi palauttaa. ::) ;)
Ylivaihde manuaaliseksi
Eikös ton ylivaihteen sähkö-kytkimen paikka oo tulipellissä kaasuttimen käyttövivun vieressä? Eli heittää ylivaihteen pois, kun kaasu polkaistaan pohjaan.
Mistä muuten löysit synkronin osat tohon laatikkoremonttiin?
Mistä muuten löysit synkronin osat tohon laatikkoremonttiin?
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ti Huhti 11, 2006 11:58 am
Ylivaihde manuaaliseksi
Eikös ton ylivaihteen sähkö-kytkimen paikka oo tulipellissä kaasuttimen käyttövivun vieressä? Eli heittää ylivaihteen pois, kun kaasu polkaistaan pohjaan.
Mistä muuten löysit synkronin osat tohon laatikkoremonttiin?
Jaa-a, ei tuossa ainakaan nyt näy semmosta kytkintä, lie joku viskannu sen mäkeen..
Synkro renkaan tilasin Jamantilta, mut ei ollu t-96 synkroja joten ostin t-90 renkaan josta hiomalla sain tehtyä sopivan renkaan ja hyvinhän tuo tuntuu vielä toimivan. ::) Itte hiominen oli hermoja ja olutta vaativa prosessi jossa sai olla tönäri koko ajan toisessa kädessä..