startti pyörittää huonommin lämpösenä

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
KK
Viestit: 2972
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja KK »

Mä remppasin joskus Javen orkkisstartin tuon takia, ei auttanut.

Siinähän peltisarjat kulkee ihan startin vierestä.

Pussitinkin sen vanhan startin sellaisella lämpöeristeellä ja se kyllä hieman auttoi.

Mutta nyt tuo uusi välitetty ministartti pyöräyttää koneen käyntiin kuumana ja kylmänä yhtä vaivattomasti.
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

mullakin on peltisatsi noin sentinpäässä startista ja ei vaikuta onko kone kuuma vai ei..
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Laakerit, väljät tai sopivat, on tiiviimmät lämpösenä ku kylmänä, elikkä väljän startin pitäis kyl pyörittää paremmin.  



Jos on liian väljät ankkuri ottaa kiinni kenttään kuumana, silloin takkuaa varmasti. Nimimerkillä. kokemusta on...
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja stidi »

Tai sitten se kuumeni kun otti kiinni kenttään?
Enzo
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Startin käämin lakkaeristys voi "vuotaa" lämpöisenä, mutta kylmänä ei. Jos startilla "sahaa" pitempään, hidastuuko pyörintänopeus?
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Tai sitten se kuumeni kun otti kiinni kenttään?



Eihän se startti moottorin käydessä pyöri??? No, kuitenkin lämpimänä ei pyöri kunnolla. Joskus mulla on vika ollut solenoidissa, ettei saa kunnon kosketusta niihin kuparisiin nastoihin kuumana. Siis sen tyylisissä missä on kaksi nastaa ottamassa pyöreää kupariprikkaa vastaan
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja stidi »

Ei vai??? Mites ne hybridimuovipurtilot ja muut pikkukipot? Mis niis on moottori? Ainaki ne sirisee viel pahemmin ku singerin ompelukone.

Mut jos laakeri on niin väljä et ankkuri pääsee ottaa kiinni kenttään, niin kyl taatusti on jo lämmenny ennen ku on kenttään hipaissukkaan. Mut niin väljät laakerit ei kyl välitä et onks kylmiä tai lämpösiä, virrankulutus ja pyrinnnänhitaus ovat ihan omaa luokkaansa. Kun solkun nastat karstottuu niin se on itse itseään tuhoava ominaisuus, karsta lisää vastusta, joka lämmittää kontaktia joka kehittää lisää karstaa josta kehittyy vastusta. Lopulta startti on ikuinen, kun kontakti ei ota niin eipä pyöri starttikaan ja se joutuu verkkopainoksi läheiseen jonkaan tai sitten se täytyy huoltaa ja korjaa.
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Joo, oikeassa olet että virrankulutuksen lisäys on se merkittävin tekijä tässä yhtälössä. Se Hondan hybridi muuten toimii silleen hullusti, että kun pysähdyt esim. liikennevaloihin bensamoottori sammuu ja sähkömoottori jatkaa koneen pyörittämistä siihen asti kun annat käskyn lähteä liikkeelle. Ajatelkaas, mäkilähtö tasaiselta... :o
Vastaa Viestiin