startti pyörittää huonommin lämpösenä
startti pyörittää huonommin lämpösenä
Mä remppasin joskus Javen orkkisstartin tuon takia, ei auttanut.
Siinähän peltisarjat kulkee ihan startin vierestä.
Pussitinkin sen vanhan startin sellaisella lämpöeristeellä ja se kyllä hieman auttoi.
Mutta nyt tuo uusi välitetty ministartti pyöräyttää koneen käyntiin kuumana ja kylmänä yhtä vaivattomasti.
Siinähän peltisarjat kulkee ihan startin vierestä.
Pussitinkin sen vanhan startin sellaisella lämpöeristeellä ja se kyllä hieman auttoi.
Mutta nyt tuo uusi välitetty ministartti pyöräyttää koneen käyntiin kuumana ja kylmänä yhtä vaivattomasti.
startti pyörittää huonommin lämpösenä
mullakin on peltisatsi noin sentinpäässä startista ja ei vaikuta onko kone kuuma vai ei..
startti pyörittää huonommin lämpösenä
Laakerit, väljät tai sopivat, on tiiviimmät lämpösenä ku kylmänä, elikkä väljän startin pitäis kyl pyörittää paremmin.
Jos on liian väljät ankkuri ottaa kiinni kenttään kuumana, silloin takkuaa varmasti. Nimimerkillä. kokemusta on...
startti pyörittää huonommin lämpösenä
Tai sitten se kuumeni kun otti kiinni kenttään?
startti pyörittää huonommin lämpösenä
Startin käämin lakkaeristys voi "vuotaa" lämpöisenä, mutta kylmänä ei. Jos startilla "sahaa" pitempään, hidastuuko pyörintänopeus?
startti pyörittää huonommin lämpösenä
Tai sitten se kuumeni kun otti kiinni kenttään?
Eihän se startti moottorin käydessä pyöri??? No, kuitenkin lämpimänä ei pyöri kunnolla. Joskus mulla on vika ollut solenoidissa, ettei saa kunnon kosketusta niihin kuparisiin nastoihin kuumana. Siis sen tyylisissä missä on kaksi nastaa ottamassa pyöreää kupariprikkaa vastaan
startti pyörittää huonommin lämpösenä
Ei vai??? Mites ne hybridimuovipurtilot ja muut pikkukipot? Mis niis on moottori? Ainaki ne sirisee viel pahemmin ku singerin ompelukone.
Mut jos laakeri on niin väljä et ankkuri pääsee ottaa kiinni kenttään, niin kyl taatusti on jo lämmenny ennen ku on kenttään hipaissukkaan. Mut niin väljät laakerit ei kyl välitä et onks kylmiä tai lämpösiä, virrankulutus ja pyrinnnänhitaus ovat ihan omaa luokkaansa. Kun solkun nastat karstottuu niin se on itse itseään tuhoava ominaisuus, karsta lisää vastusta, joka lämmittää kontaktia joka kehittää lisää karstaa josta kehittyy vastusta. Lopulta startti on ikuinen, kun kontakti ei ota niin eipä pyöri starttikaan ja se joutuu verkkopainoksi läheiseen jonkaan tai sitten se täytyy huoltaa ja korjaa.
Mut jos laakeri on niin väljä et ankkuri pääsee ottaa kiinni kenttään, niin kyl taatusti on jo lämmenny ennen ku on kenttään hipaissukkaan. Mut niin väljät laakerit ei kyl välitä et onks kylmiä tai lämpösiä, virrankulutus ja pyrinnnänhitaus ovat ihan omaa luokkaansa. Kun solkun nastat karstottuu niin se on itse itseään tuhoava ominaisuus, karsta lisää vastusta, joka lämmittää kontaktia joka kehittää lisää karstaa josta kehittyy vastusta. Lopulta startti on ikuinen, kun kontakti ei ota niin eipä pyöri starttikaan ja se joutuu verkkopainoksi läheiseen jonkaan tai sitten se täytyy huoltaa ja korjaa.
startti pyörittää huonommin lämpösenä
Joo, oikeassa olet että virrankulutuksen lisäys on se merkittävin tekijä tässä yhtälössä. Se Hondan hybridi muuten toimii silleen hullusti, että kun pysähdyt esim. liikennevaloihin bensamoottori sammuu ja sähkömoottori jatkaa koneen pyörittämistä siihen asti kun annat käskyn lähteä liikkeelle. Ajatelkaas, mäkilähtö tasaiselta... :o