Perän U-pulttien irrotus

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Perän U-pulttien irrotus

Viesti Kirjoittaja Enzo »





ihan pakko kysyä.. mitä merkitystä sillä on onko U-pultit litteitä vai pyöreitä päältä? Se iskukumihan osuu niiden väliin ja ovat käytännössä sellaisessa paikassa jossa niitä ei kukaan näe ellei sitten mene katsomaan millaiset U-pultit ovat... Niin ja molemmat mallit kelpaavat MR katsastuksessa.






Luultavasti kyse on akselin vahvuudesta ja millä voimalla U-pultti puristaa akselia. Ilmeisesti myöhemmin huomasivat tehtaalla, että on halvempaa käyttää pyöreitä U- pultteja ja hieman vahvempaa akseliputkea (jos se nyt on yhtään vahvempaa). ::)
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Perän U-pulttien irrotus

Viesti Kirjoittaja juhap »

Viikonloppuna irrotin Americanin romusta perän. Toisella puolella oli alkuperäiset U-pultit. Akselissa ei mitään jälkiä (paitsi ruostekökköö). Toisella puolen oli kierretankoa pultteina. Akselissa oli painumat...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin