Lämpö ongelma... prkl

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
JAMANT
Viesti:

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Se CRC:n tiivisteiden poistoaine on tehokas, mutta myös melkoinen myrkky!! Ainakin mulla se aikoinaan aiheutti melkoista kutinaa käsiin!!

Tiivisteiden mekaaniseen irroitukseen itse käytän tuota: http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=1083 , kätevä käyttää ja varateriksi käy suoraan mattoveitsen terät!!
Cassu

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Tässä kuva sylinteristä...

Mites noi sylinterin kraaterit täytyykö toi prkln lohko porauttaa...??????

Tiivisteet

tl

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja tl »

Näyttäis porautuskunnossa olevan. Tuskin kansista tarvii niin paljon ottaa että aiheuttais toimenpiteitä imusarjalle.
KK

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja KK »

Pahan näköinen, jos sattuu jo tyypillisesti olemaan 0,30 ylikoossa, ni huonompi homma. Ja jos kannet vaan plaanataan, niin ainakin uusi ammetiiviste pitää, eikä imarille tarvii tehdä mitään.
JAMANT
Viesti:

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Kyllä mä ainakin porauttaisin!!!
Cassu

Lämpö ongelma... prkl

Sitä vähän pelkäsinkin... Täytyykö kansille tehdä jotain jos sylinterin poraa?
CULMALA

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

A-V tuossa jo mainitsikin oleellisen, eli koska ne on jo valmiiksi irti on niille syytä tehdä ohjuri / venttiilityöt. Kiikutat vain sovinnolla kannet koneistamoon ja käsket tarkastaa tasojen suoruudet ym. Kansista sitten ei höylä yhtään enempää kuin on pakko jos et halua joutua imusarjan kohdistuksen kanssa vaikeuksiin
Cassu

Lämpö ongelma... prkl

Olen tässä hieman puntaroinnut omia vaihtehtoja enkä oikein tiedä miten asian kanssa lähtisi etenemään... Alla ne vaihtoedot mitkä mulle on tullu mieleen ja mitä on ehdotettu

Millä kannalla ihmeiset ovat ???

1 "antaa paskan olla" eli putsaan nykyisen koneen, vesikanavat, kannet etc. enkä tee sylinterille mitään...?

2 Kone irti poraukseen ja uudet kilkkeet sisälle...?

3 Ostan http://www.nettiauto.com/1848309 tosta hylsyn ja otan koneen ja myyn muut osat pois...?

NonSenCe

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

Minusta ratkaisu riippuu eniten rahavaroista. Ja sitten pienemmissä määrin kuinka kiire autolla on liikenteeseen.

Pelkkä kasaan pulttaaminen on huonoin ratkaisu (ja halvin). Äkkiä vain auto kasaan etttä pääsee ajamaan. mutta vähän rikkinäinenhän siitä jää. (pahat syöpymät seinämässä on joko porattava tai putkitettava koko sylinteri uusiksi.) Se kone on siltikin joskus joko vaihdetteva uuteen tai korjattava.

Remppaamista ja uusien osien asennusta itse kannattaisin. Oma rempattu kone jonka tietää miten ja mistä osista se on tehty on varmempi kuin semmonen jonka sanotaan olevan rempattu.

Tuo vara-koneen osto taas olisi järkevää jos

1. osto hinta olisi tarpeeksi halpa.

2. auto olisi saatava äkkiä ajoon. Voisi remontoida sen oman koneen tarpeeen mukaan, rauhassa ja varojen salliessa.
A-V

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja A-V »

'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin