Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Tapani
Viestit: 365
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 12:51 pm

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Ei taida olla bolt on-projekti, sopiiko vanha manuaalilaatikko ylivaihteella ja kytkinpaketti -64.sta Americanosta jos kone on uudempi -70 232.n? Kardaani täytyy kuulemma ainakin lyhentää,koska uusi kone on pidempi. Entä jos hankin uudemman laatikon,niin meneekö siihen ylivaihde laatikko vai täytyykö ylivaihde unohtaa.Mitä muuta pitäisi huomioida? :-? :-? :-?
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Viesti Kirjoittaja juhap »

Syyläri siirtyy eteenpäin, kun irroitat sen kiinnityspalat kennosta ja juotat ne toiselle puolen. Muuten ottaa ropelli kiinni. Ja pitikös vesipumpun olla lyhyttä mallia?





EDIT:

Viitaten tuossa alla olevaan... Palkin moottorin kiinnikkethän pitäisi virallisesti olla alkuperäisiä... Onneksi 199-232-koneiden (uudempien Americanien) palkkeja on vähän joka hemmolla! 196:n kumithan tulee suoraan palkkiin, koska ne ovat koneessa aivan alareunassa kiinni. Muissa koneissa korvakkeet kiinnittyvä lohkon kylkeen.



196-koneisissa Americaneissa on ollut kahta eri mittaa vaihdelaatikoissa ja samaten kardaaneissa. Ero ei ole ollut montaakaan senttiä, mutta sehän piisaa...


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Itse en ole tehnyt tuollaista swappia, mutta jäähdyttimestä olen JuhaP:n kanssa samaa mieltä ja tää on fakta.

Lisäksi tulee mieleen moottorin kiinnitykset ala poikkipalkkiin, itsellä oli -65 / 196cid ja -69 / 232cid palkit vierekkäin niin jälkimmäisessä on lisäkorvat koneenkumityynyille.



Askin täytyy pysyä paikallaan ja kardaania ei tarvitse lyhentää, koska ei kone voi mennä tulipellistä matkustamoon. ;)



RS
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Viesti Kirjoittaja raipe »

itte joskus kakskytä vuotta sitten duunasin saman. koneenkorvat omavalmiste, syylärin kiinnikkeet käännetty toisin päin eli syyläri siirtyy kauemmaksi pannusta. sitten lyhyt vesipumppu, jonka ansiosta syylärin väliin jää pirun vähän tilaa. no jotain vähän yli sentin,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, noita vesipumppuja o kai vaan kahta pituutta, eli pitkää och tumppia.
Temde
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 3:22 pm

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Viesti Kirjoittaja Temde »

Ite ku vaihoin 196:sen tilalle 232:sen niin vaihoin uudemman konepalkin missä oli korville valmiit paikat ja jäähdyttimen jossa oli kiinnitykset toisella puolella. vesipumpulle en tehny mitää enkä tiedä onko se pitkä vai lyhyt...



ei oo näköjää jäähdytintä laitettu ekassa kuvassa kiinni millää  :-[::)

ja tokassa kuvassa se onki vaihtunu jo toiseen niinku paljo muutaki...



tossa joku vanha kuva







tossa vähän uudempi



raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Viesti Kirjoittaja raipe »

lassessa pitempi pannuhuone,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tapani
Viestit: 365
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 12:51 pm

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Entäs kytkinpaketti ja koneen sopivuus vaihteistoon :-?
Temde
Viestit: 112
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 3:22 pm

Koneenvaihto 196.n - 232.ksi.

Viesti Kirjoittaja Temde »

Itellä oli alkuun paikalla alkuperäinen laatikko eli T-96 ja laitoin vanhan vauhtipyörän ja kytkimen kun 232:ssa oli isompi vauhtipyörä niin ei mahtunu vanhaan kytkinkoppaa... kun vaihoin tilalle uudemman laatikon isommalla kytkin kopalla niin vaihoin isomman vauhtipyörän... nykyään on automaatti laatikko. ::) ::) vähän sekavasti kirjotettu :-?
Vastaa Viestiin