Kaasari aiheinen kysymys

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Kaasari aiheinen kysymys

Viesti Kirjoittaja Cassu »

360 cid porataan ylikokoon (0,6 jos en värin muista)

COMP Cams Xtreme Energy 262 int./270 exh nokka, torkerin imari ja Edelin alukannet. Riittäkö 600 carterin kaasari vai kannattaisko hankkia joku kiva vakuumi tuplapumppu... :)  joku 700-750?
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Kaasari aiheinen kysymys

Viesti Kirjoittaja A-V »

carter 600cfm (säätösetin jälkeen) riittää kyllä, mutta suuntaisin carterin 750cfm:ään että saat hyödyn noista muutoksistasi.. tuplapumppuja tietty on myös... ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Kaasari aiheinen kysymys

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Carterin AFB/Edelbrock on ymmärtääkseni melko toimintavarma laite mutta se neulojen kanssa säätäminen vähän hämää. Holley on siitä mukava laite, et siihen saa osia just niin paljon kuin osaa kuvitella. Suuttimien vaihto helppoa. Holley on nähtävästi tänäkin päivänä tota Carteria kalliimpi. Edelbrock taas on valmiiksi edelin virityssatsiin säädetty Carterin AFB.
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

Kaasari aiheinen kysymys

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Edeli ei ole yhtä vuotoherkkä kuin Hollikka, siksi suosittelen sitä
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Kaasari aiheinen kysymys

Viesti Kirjoittaja A-V »

cartteri on HUOMATTAVASTi helpompi 'out-of-the-box' kaasari. voisin kuvitella että hollikasta saa toki vähintään yhtä hyvän jos on säätöpuoli hanskassa...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Kaasari aiheinen kysymys

Viesti Kirjoittaja stidi »

cartteri on HUOMATTAVASTi helpompi 'out-of-the-box' kaasari. voisin kuvitella että hollikasta saa toki vähintään yhtä hyvän jos on säätöpuoli hanskassa...
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Kaasari aiheinen kysymys

Viesti Kirjoittaja stidi »

Hollikan etuna taitaa olla kyl halvemmat suuttimet ym. osat plus helpommin löydettävissä plus laajempi skaala (joka ei kyl paljon merkitse paitti sit kun yrittää tehdä jotaan mystistä).
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Kaasari aiheinen kysymys

Viesti Kirjoittaja Cassu »

jaahas jaahas eli kumpi vaan käy...  ;)

Onko Edelillä/Carterilla tuplapumppua vai pelkästään hollikalla?

Yhdellä puoli tutula on useampia käytettyjä  vissiin kumpaakin koulukuntaa, eli täytyy käydä visiitillä jos vaikka sais koekäyttöön  :D :D
Vastaa Viestiin