Historic Rallia AMC:llä
Historic Rallia AMC:llä
Aika pitkä aika meni Javen kotiutumiseen, seurasitko matkan vaiheita netistä?
Entä olitko yhteydessä lähettäjään vaurioiden takia josko selviäisi missä vaiheessa tulleet, jäljistä päätellen tuskin kontissa? Alpine ilmeisesti hoiti rahtauksen.
No, jokainen kuitenkin pesee kätensä vaurioista vaikka tietäisikin.
Noita ruhjeita kun katsoo niin alkaa mietityttämään josko alkaisi kontin purkajaksi kun oma Jave saapuu maisemiin.
Entä olitko yhteydessä lähettäjään vaurioiden takia josko selviäisi missä vaiheessa tulleet, jäljistä päätellen tuskin kontissa? Alpine ilmeisesti hoiti rahtauksen.
No, jokainen kuitenkin pesee kätensä vaurioista vaikka tietäisikin.
Noita ruhjeita kun katsoo niin alkaa mietityttämään josko alkaisi kontin purkajaksi kun oma Jave saapuu maisemiin.
Historic Rallia AMC:llä
Aika pitkä aika meni Javen kotiutumiseen, seurasitko matkan vaiheita netistä?
Entä olitko yhteydessä lähettäjään vaurioiden takia josko selviäisi missä vaiheessa tulleet, jäljistä päätellen tuskin kontissa? Alpine ilmeisesti hoiti rahtauksen.
No, jokainen kuitenkin pesee kätensä vaurioista vaikka tietäisikin.
Noita ruhjeita kun katsoo niin alkaa mietityttämään josko alkaisi kontin purkajaksi kun oma Jave saapuu maisemiin.
Sille rahtifirman seurantasivulle ei tullut mitään päivitystä koko aikana, mutta konttinumerolla pystyi vähän seuraamaan laivayhtiön sivuilta, sen mukaan se kontti oli helsingissä jo 21.6.
Kontti tuli sieltä hämeenlinnaan huolitsijayhtiölle purettavaksi ja tullattavaksi. Sieltä vaan ei koskaan tullut mitään ilmoitusta. Maanantaina sit aloin itse kyselemään ja tiistaina illalla tulikin jo lasku ja ilmoitus että auton voi noutaa kun rahat näkyy tilillä. En tiä kauanko olis saanu odotella jos ei olis itse kyselly, varmaan heinäkuu vähän vaikuttaa.
Alpine hoiti rahtauksen Finn Us Logisticsin kautta, ja suomen päässä vastaanottajana oli Etelä-Suomen Sijoitus Oy.
Tota purkuhommaa lukuunottamatta ei toiminnassa ollu mitään valittamista, rahti ja huolintakulutkin oli suurinpiirtein se mitä pitikin, epäilen vahvasti että se kolhu on tullu siinä purkuvaiheessa jos ne on kerran repiny sen trukilla nahkoineen vaihde päällä sieltä kontista niin tuskin niitä kiinnostaa jos siinä rytäkässä tulee pieniä kolhuja
Mulla toi nyt ei niin kauheasti haittaa kun toi koppa menee maalaukseen joka tapauksessa mutta sun tapauksessa kyllä melkein suosittelisin sen kontin ottamista kotipihaan vaikka se rahti vähän maksaakin, ne huolitsijan kontinpurkajat on täysiä mulkkuja, niitä ei tavaran ehjänä pysyminen kiinnosta pätkääkään. Olen kuullut kyllä huomattavasti pahemmistakin tapauksista, eikä auta välttämättä mitään vaikka seisoisit itse vieressä. Kaveri on seissyt vieressä kun 60-luvun cadillakin takasiivet murjottiin trukilla, oli vaan maininnut trukkikuskille että jos toi olis ollu mun auto niin et olis välttämättä enää hengissä.
Laskussa oli muuten eritelty kontin purkumaksu 120€ että tollasta palvelua sillä rahalla saa..
Historic Rallia AMC:llä
Mahtavaa kun sait auton kotiin. 8-)
Niin jääköhän tuosta jotain pussihousulle sopivia osia käyttämättä ? ::)
Niin jääköhän tuosta jotain pussihousulle sopivia osia käyttämättä ? ::)
Historic Rallia AMC:llä
Jotain sisustan osia ja ikkunalaseja periaatteessa jää yli, tekniikan osat kelpaa kaikki omiin projekteihin ja pelliosat ilmeisesti joutuu jättään paikalleen kun mitään kuituosia ei oo luokiteltu.
Toisaalta jos ton joskus haluaa muuttaa takasin katuautoks niin osat olis kiva olla hyllyssä :-/
Mitäs tarpeita sulla pääosin olis?
Toisaalta jos ton joskus haluaa muuttaa takasin katuautoks niin osat olis kiva olla hyllyssä :-/
Mitäs tarpeita sulla pääosin olis?
Historic Rallia AMC:llä
Aikas paljon olis tarpeita, kaikkia ei edes muista ::)
Esim. kunnolliset lasinnostimet kiinnostais, siistit puskurit, ruosteettomat ovet ja takaluukku, ehjä maski, oikeanlainen ovipeili, oikeanlainen ratti, hyväkuntoinen kojetaulun päällinen, kojetaulun runko ilman ylimääräisiä reikiä, rattipylväs ilman vaihteenvalitsinta ynnä hyvät merkit ja kaikenlaista muutakin mutta suurin osa näistä on tarpeellisia sulle itsellekin joten eipä tuosta varmaan oikein monta osaa jouda poiskaan myydä :-/
Esim. kunnolliset lasinnostimet kiinnostais, siistit puskurit, ruosteettomat ovet ja takaluukku, ehjä maski, oikeanlainen ovipeili, oikeanlainen ratti, hyväkuntoinen kojetaulun päällinen, kojetaulun runko ilman ylimääräisiä reikiä, rattipylväs ilman vaihteenvalitsinta ynnä hyvät merkit ja kaikenlaista muutakin mutta suurin osa näistä on tarpeellisia sulle itsellekin joten eipä tuosta varmaan oikein monta osaa jouda poiskaan myydä :-/
Historic Rallia AMC:llä
Mul on jemmassa -70 kelvollinen puskuri...
Historic Rallia AMC:llä
Aikas paljon olis tarpeita, kaikkia ei edes muista ::)
Esim. kunnolliset lasinnostimet kiinnostais, siistit puskurit, ruosteettomat ovet ja takaluukku, ehjä maski, oikeanlainen ovipeili, oikeanlainen ratti, hyväkuntoinen kojetaulun päällinen, kojetaulun runko ilman ylimääräisiä reikiä, rattipylväs ilman vaihteenvalitsinta ynnä hyvät merkit ja kaikenlaista muutakin mutta suurin osa näistä on tarpeellisia sulle itsellekin joten eipä tuosta varmaan oikein monta osaa jouda poiskaan myydä :-/
Täytyy kattoo kun säännötkin vähän vielä selvenee että mitä saa vaihtaa/poistaa. Esim lasinnostimet saattaa jäädä tosin ei ne tossakaan oikein hyvin tunnu toimivan.
Lasinnostimet muuten saattaa sopia muistakin malleista, omaan avorebeliin oviin mä otin 72 neliovisesta ambosta
Historic Rallia AMC:llä
Mites noi lukko sydeemit? Tarttisin hantinoveen sen välitangon ja nupin..
Ne vissiin jääpi yli?
Ne vissiin jääpi yli?
Historic Rallia AMC:llä
Tänään kun vähän tutkailin noita vaihdevivustoja niin löytyi selitys miksei kontinpurkajat ollu saanu vaihdetta vapaalle. Täytyy myöntää että en itsekkään tiennyt että näissä on vaihdelukko. Vaihdelaatikosta tulee vipu rattiputkelle joka lukitsee pakin päälle kun rattilukko on päällä.
Se ei missään nimessä oikeuta niiden kusipäistä toimintaa mutta antaa kuitenkin selityksen miksei tollanen äkkipikainen hieman heikommilla eväillä varustettu kaveri saanut sitä vapaalle. Vaihde vapautuu kun rattilukon vääntää pois päältä.
Se ei missään nimessä oikeuta niiden kusipäistä toimintaa mutta antaa kuitenkin selityksen miksei tollanen äkkipikainen hieman heikommilla eväillä varustettu kaveri saanut sitä vapaalle. Vaihde vapautuu kun rattilukon vääntää pois päältä.
Historic Rallia AMC:llä
Törmäsin tollaseen sivustoon http://shell-4000-rally.org kanadassa ajetusta kestävyysrallista. Löytyy paljon kuvia ja lehtijuttuja. Mukana rambler, amc, jeep kalustoa.

Tää kuva selventää aika hyvin miks jeepit oli aikanaan kova sana näissä kestävyysralleissa




http://shell-4000-rally.org/4000_web/1971/pdf/1971%20CTT.pdf
http://shell-4000-rally.org/4000_web/1968/pdf/1968_CTT%20July.pdf
http://shell-4000-rally.org/4000_web/1968/pdf/1968_SCG.pdf
http://shell-4000-rally.org/4000_web/1967/pfd/1967_CTT%20April.pdf
http://shell-4000-rally.org/4000_web/1967/pfd/1967_CTT%20June.pdf

Tää kuva selventää aika hyvin miks jeepit oli aikanaan kova sana näissä kestävyysralleissa




http://shell-4000-rally.org/4000_web/1971/pdf/1971%20CTT.pdf
http://shell-4000-rally.org/4000_web/1968/pdf/1968_CTT%20July.pdf
http://shell-4000-rally.org/4000_web/1968/pdf/1968_SCG.pdf
http://shell-4000-rally.org/4000_web/1967/pfd/1967_CTT%20April.pdf
http://shell-4000-rally.org/4000_web/1967/pfd/1967_CTT%20June.pdf