Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä

Viesti Kirjoittaja A-V »

Mulla ollut noita Stingereitä Hornetissa (ostin ihan puhtaasti merkin nimen vuoksi) nyt neljä vuotta. Pirun hyvät renkaat, kiljuvat ilosesti sudittaessa, hyvin kestävät ja painoja ei ole tähän asti tarvittu. Ei negatiivista palautetta mun osaltani, eli jos oot hankkiutumassa eroon niin ostan kyllä käytetyt pois... ;)



Vastaa aikalailla Cooper/BFGoodrich(Michelin) tasoa, hinnaltaan sama Cooperin kanssa.



Stinger renkaita Porissa myy ainakin Valtarengas.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
dart-66
Viestit: 63
Liittynyt: To Helmi 06, 2003 5:00 pm

Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä

Viesti Kirjoittaja dart-66 »

Jos oikein näin, tuossa olisi ulkokehällä 65g painoja. Kun ovat nuo painot nykyään joko rautaa tai sinkkiä, niin jotkut asiakkaat hätkähtävät "menikö noin paljon painoja". Kuitenkin jos laittaisi saman painomäärän lyijynä, niin ei mitään kommenttia. Karkeasti kolmanneksen pienempään tilaan menisi.



Tässä on nyt ilmeisesti edelleen puurot ja vellit sekaisin, eli vanne on pyöreä, jollin syytellään rengasta painoheitoista. Kuitenkaan sitä vannetta ei siis ole pyöritetty tasapainokoneessa tyhjänä....

Vasta sen jälkeen on (jos on) aika mollata rengasta.



Rengastoitä vuodesta 2000
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Muistaaksení joku viisas rengasedustaja sanoi, että jos normi renkaan painomäärä menee yli 50g per puoli on jossain vikaa. Kannattaa tietysti ensin pyöritellä se vanne yksinään koneessa. Monta kertaa renkaan kiertäminen suhteessa venteeseen auttaa kun paino huiput muuttavat paikkaa toisiinsa nähden ja alkavat kumota toisiaan.
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Nyt on renkaat takaisin vanteilla ja 55g:aa on suurin painomäärä/rengas/puoli. Toiseksi suurin on 35g. Eli jonkun verran pienemmillä painoilla päästiin.



Näytti olevan painojen laittaminen pienestä kiinni. Painojen määrä muuttui 75g:sta 30g:aan, kun otti renkaan pois koneesta ja sijoitti sen uudelleen koneeseen. Tosin "rengasmies" sanoi aika sokeeraten "en luota yhtään tähän koneeseen, mutta ei ole kukaan tullut valittamaankaan". (Terveisiä vaan, jos luet tätä foorumia)



Ensi viikolla mentävä uudelleen käymään sinne, koska ekalla(max 80 km/h) ajolenkillä lensi kahdesta renkaasta painot pois  >:(

Pitäisiköhän laittaa liimattavat painot vai vaihtaa rengasfirmaa. Täällä Tampereen itäpuolella ei ole näitä rengasfirmoja turhan tiheässä.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä

Viesti Kirjoittaja pekka »

Noi nyky painot ei istu vanhoihin vanteisiin, mulla lähti americanin vanteista eka kun löin pölärin paikalleen. No ne muutenkin pännäsi kapseleita, niin naputtelin loputkin pois. Ihme ja kumma, mutta ei mitään tärinöitä edes puolentoista sadan vauhdissa...
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Keskiöreiät uusiksi ja Deanin renkaista kyssäriä

Viesti Kirjoittaja tl »

Täytys ostaa kyllä noi rengasvehkeet omalle pajalle, noita kiinalaisia rengas- ja tasapainotuskoneita saa nykyään jo muutamalla satasella, riittäs varmaan harrastehommiin ihan ok
Vastaa Viestiin