AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: La Heinä 14, 2007 8:37 pm
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Elikkä tempasin kutosen pois ja rupesin sovittamaan kasia tilalle. Laskin pelkän lohkon paikalleen, ja pulttasin sen kiinni vaihteistoon. Myöhemmin rupesin sovittamaan kansia paikalleen, mutta eihän ne mahdu ollenkaan!! Kummatkin kannet ottavat ilman venakoppia kiinni "tulipeltiin" useamman sentin, ja kone ei edes ole oikeessa asennossa, vaan roikkuu vaihteiston ja katossa olevan taljan varassa. Kyllä mulla plasma kädessä pysyy tarvittaessa, mikäli tarvii tilaa tehdä, mutta en ole ihme kyllä kuullut/lukenut että kasituksen yhteydessä näin tarvitsisi tehdä, vai tarviiko? :o
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Kytkinkoppa oikean malliseksi... Eikös sen niin ollut?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Jos kutosen vaihtaa kasiin, niin myös tulipeltiä pitää muokata. Ainakin niin on tehty tuossa mun varaosa Cherossa.
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Liikaa nyt moottori takana, pisempi kytkinkoppa siihen tai tuot vaihteistoa eteenpäin. Sitten muuttelet kardaanit oikean pituiseksi tai sitten laitat automaattilaatikon... Ei sen kummempaa. Yksi vaihtoehto on se että purat kojetaulun (tuulilasin joudut ottamaan pois) ja teet tulipeltiin koloa. Helpompi kun jostain etsit pisemmän kytkinkopan... Vaihtoehdot nämä sitten :)....
Kasi on se oikea silti alkuperäisempi konehuoneesen ja paremmiin mahtuu kun oikeasssa kohtaa. Ehkä joudut syylärin vaihtaa, enemmän jäähdytyskapasiteettia, mahdollisesti riittää kutvosenkin.
Matkalaukkukuutoset nurkkaan ja isolohko konehuoneeseen 8-)...
Kasi on se oikea silti alkuperäisempi konehuoneesen ja paremmiin mahtuu kun oikeasssa kohtaa. Ehkä joudut syylärin vaihtaa, enemmän jäähdytyskapasiteettia, mahdollisesti riittää kutvosenkin.
Matkalaukkukuutoset nurkkaan ja isolohko konehuoneeseen 8-)...
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Juuh, kasi on neljä tuumaa edempänä kuin kuutonen ja vaihtoehdot on vähissä, pidempi kytkinkoppa (ja tietenkin pidempi kytkin akseli, yhden sellaisen kasi + manuaali (orkkislaite, kelles sen välitinkään??? ex Welinin FSJ) olen nähnyt) tai laatikkoa neljä tuumaa eteenpäin ja kardaanit ym muutettava vastaamaan...
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: La Heinä 14, 2007 8:37 pm
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Jaahas Jaahas... Tällä hetkellä olis ehkä se helpoin keino näyttää plasmaa, koska oikeiden palikoiden hankkimisessa menee kuitenkin oma aikansa. Eihän tässä ole mitään teknistä estettä olla muuttamatta mitään, kunhan vaan tekee tarpeeksi tilaa koneelle? Pikkuhiljaa rupeis jo himottamaan pistää remontoitu kasi lotkottamaan... ;)
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Siis laita ihmeessä se sinne...https://www.youtube.com/watch?v=LTbI_o0hPJE
https://www.youtube.com/watch?v=OqCgtIHmIjg ...
https://www.youtube.com/watch?v=- esTc8_MWPA">https://www.youtube.com/watch?v=-esTc8_MWPA
Lämmittelyä rakenteluun ;).....
Lämmittelyä rakenteluun ;).....
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Taitaa tuo tulipellin muokkaaminen olla helpoin ja nopein ratkaisu.90-luvun alkupuolelle kaveri paini saman ongelman kanssa.Jos rälläkkä ja hitsi pysyy käsissä ni aika helppo homma.Eikä mun mielestä purettu kyl kojelautaa ja tuulilasia irti.Tietysti on noudatettava tiettyä varovaisuutta kun rupee tulipeltiä muokkaamaan tulipalovaaran yms. takia.
AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???
Nii ja kun viittii sitä tulipeltiä muokata ni painojakaumakin on parempi. Tie sit paljoko vaikuttaa mut kaikkihan on kotio päin :)