AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
taittopera
Viestit: 18
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 8:37 pm

AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Viesti Kirjoittaja taittopera »

Elikkä tempasin kutosen pois ja rupesin sovittamaan kasia tilalle. Laskin pelkän lohkon paikalleen, ja pulttasin sen kiinni vaihteistoon. Myöhemmin rupesin sovittamaan kansia paikalleen, mutta eihän ne mahdu ollenkaan!! Kummatkin kannet ottavat ilman venakoppia kiinni "tulipeltiin" useamman sentin, ja kone ei edes ole oikeessa asennossa, vaan roikkuu vaihteiston ja katossa olevan taljan varassa. Kyllä mulla plasma kädessä pysyy tarvittaessa, mikäli tarvii tilaa tehdä, mutta en ole ihme kyllä kuullut/lukenut että kasituksen yhteydessä näin tarvitsisi tehdä, vai tarviiko? :o
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Viesti Kirjoittaja juhap »

Kytkinkoppa oikean malliseksi... Eikös sen niin ollut?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Jos kutosen vaihtaa kasiin, niin myös tulipeltiä pitää muokata. Ainakin niin on tehty tuossa mun varaosa Cherossa.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Liikaa nyt moottori takana, pisempi kytkinkoppa siihen tai tuot vaihteistoa eteenpäin. Sitten muuttelet kardaanit oikean pituiseksi tai sitten laitat automaattilaatikon... Ei sen kummempaa. Yksi vaihtoehto on se että purat kojetaulun (tuulilasin joudut ottamaan pois) ja teet tulipeltiin koloa. Helpompi kun jostain etsit pisemmän kytkinkopan... Vaihtoehdot nämä sitten :)....



Kasi on se oikea silti alkuperäisempi konehuoneesen ja paremmiin mahtuu kun oikeasssa kohtaa. Ehkä joudut syylärin vaihtaa, enemmän jäähdytyskapasiteettia, mahdollisesti riittää kutvosenkin.

Matkalaukkukuutoset  nurkkaan ja isolohko konehuoneeseen 8-)...
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Juuh, kasi on neljä tuumaa edempänä kuin kuutonen ja vaihtoehdot on vähissä, pidempi kytkinkoppa (ja tietenkin pidempi kytkin akseli, yhden sellaisen kasi + manuaali (orkkislaite, kelles sen välitinkään??? ex Welinin FSJ) olen nähnyt) tai laatikkoa neljä tuumaa eteenpäin ja kardaanit ym muutettava vastaamaan...
taittopera
Viestit: 18
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 8:37 pm

AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Viesti Kirjoittaja taittopera »

Jaahas Jaahas... Tällä hetkellä olis ehkä se helpoin keino näyttää plasmaa, koska oikeiden palikoiden hankkimisessa menee kuitenkin oma aikansa. Eihän tässä ole mitään teknistä estettä olla muuttamatta mitään, kunhan vaan tekee tarpeeksi tilaa koneelle? Pikkuhiljaa rupeis jo himottamaan pistää remontoitu kasi lotkottamaan... ;)
faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Taitaa tuo tulipellin muokkaaminen olla helpoin ja nopein ratkaisu.90-luvun alkupuolelle kaveri paini saman ongelman kanssa.Jos rälläkkä ja hitsi pysyy käsissä ni aika helppo homma.Eikä mun mielestä purettu kyl kojelautaa ja tuulilasia irti.Tietysti on noudatettava tiettyä varovaisuutta kun rupee tulipeltiä muokkaamaan tulipalovaaran yms. takia.
Zonta
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2007 6:32 pm

AMC 360 wagoneeriin, ei mahdu???

Viesti Kirjoittaja Zonta »

Nii ja kun viittii sitä tulipeltiä muokata ni painojakaumakin on parempi. Tie sit paljoko vaikuttaa mut kaikkihan on kotio päin  :)
Vastaa Viestiin