Javen pahin ongelma on nyt vilkut. Oon niitä "vähän" yrittäny ihmetellä, mutta ei toimi.
Kaikki polttimot ja maadotukset yms on käyty läpi "sataan kertaan".
Asian tekee monimutkaseksi se että hätävilkut toimii ihan ok.
Ne käyttää samaa relettä kuin perusvilkutkin. Vilkkuviikseä käytettäessä ei siis tapahdu mitään.
Tein pienen kuvan rattitangon pohjasta:

Kaikki pinnat, johdot polttimot yms on kaikki käyty läpi moneen kertaan, tarkistettu ja puhdistettu.
Noiden kuparilevyjen päällä kulkee viiksen pohja, jossa on kuusi nastaa. Viikseä ku liikuttaa niin se yhdistää noita eri kuparipintoja. Oudoksuttaa että normaalitilanteessa vain tuolle pienelle Ruskea (Brown) pinnalle tulee jännite.
Onko tämä normaalia? Tuntuu oudolta, eihän se viiksen pohja yhdistä sillon mitään jännitettä toiseen pintaan,
kun tosiaan vaan tuonne browniin tulee jännite.
Kun noihin eri pintoihin tuo jännitteen, ainakin etuvilkut toimivat (palavat, eivät vilku)
Oon yrittäny paikantaa vikaa niin että oon tuonu kaikkiin rattitolpan johtoihin sekä maata että jännitettä yksitellen,
ja sillä saa erilaisia tilanteita aikaseksi, joko jonkun vilkun palamaan, releen naksumaan tms. mutta ei niin että vilkut toimiskin..
Lähimmäksi olen päässyt niin että yhdistän johtojen liittimissä tuon Violetin ja ruskean. Se tuntuisi loogiselta, koska silloin tuon pohjan rakenteen ymmärtäisi ihan ok: violettiin tulisi kokoajan jännnite, jollon viiksee käännettäes se yhdistää violetin ja joko sen ala tai yläpuolella olevan pinnan yhteen (Black/Blue ja Blue).
Eli, kun yhdistän tuon violetin ja ruskean, mikä maalaisjärjellä tuntuis ees jollain lailla ymmärrettävältä, toimivat etuvilkut ihan ongelmitta. Ongelma vaan on se että toiselle puolelle vilkuttaes palavat molemmat takavilkut ja toiselle puolelle ei kumpikaan takavilkku. Eli jotain menee silti pieleen.
Ymmärtääkö joku miten tuon pohjan pitäisi toimia :D Mikä kumma voi olla se puuttuva maa/jännitte kun kerran hätävilkut toimii ok, mutta perusvilkut ei ollenkaan??
Ei ymmärrys riitä enää itellä näiden kans :'( :'( :'( :'( :'(