Kaasarin koko

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja Jago »

Kertokaapa viisaammat minkä kokoista kaasaria kannattaisi laittaa 360:n päälle, mietoa viritystä on imusarjan ja jyrkemmän nokan muodossa. Itsellä ajatus laittaa 650 cfm vai onko tarvetta isommalle?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja tl »

Kuulostaa aika sopivalta, ei tarvi isompaa noilla virityksillä
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja KK »

Samaa mieltä ja jos laitat spread bore-tyyppisen, eli ensiöt paljon snadimmat,niin saattaa päästä tasakaasulla ja tiellä suht pienellä kulutuksellakin, vaikka kakkua pisaa sit lämä tiskissä.
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja Jago »

Ei mitään pula-ajan spread borea 8-)



Tietääkseni lähes aina nuo korvauskaasuttimet square bore-mallia. Voin olla väärässäkin.
artsi
Viestit: 170
Liittynyt: Su Kesä 29, 2003 6:20 pm

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja artsi »

pistä 625. niitä mitä hemmoissa tuplana ;)
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja tl »

ja unohda vakuumit, mieluummin mekaanisilla toisioilla
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja A-V »

ja unohda vakuumit, mieluummin mekaanisilla toisioilla



tuo riippuu ihan siitä mitä hakee, pienempää kulutusta normiajossa vai 'hetinyt' reaktioaikaa kaasun painallukseen. ;)



Ite tykästyin niskan naksauttavaan mekaanisiin toisioihin viime kesänä kaverin autossa istuskellessa, nykyisin Hornetissa on vielä toistaiseksi edelbrockin vakuumimalli 600cfm, kakku riittänyt ja kulutus kohtuullinen mutta lissää sais olla tuota niskan tuhovoimaa... tosin kuulemma hyvin säädetty vakuumikin toimii ihan samallailla tällä saralla...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja Jago »

Kunhan päästään pidemmälle kevääseen, niin voi alkaa miettimään kaasarin asennusta kireämmän nokan ja aluimusarjan päälle.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja tl »

ja unohda vakuumit, mieluummin mekaanisilla toisioilla



tuo riippuu ihan siitä mitä hakee, pienempää kulutusta normiajossa vai 'hetinyt' reaktioaikaa kaasun painallukseen. ;)



Ite tykästyin niskan naksauttavaan mekaanisiin toisioihin viime kesänä kaverin autossa istuskellessa, nykyisin Hornetissa on vielä toistaiseksi edelbrockin vakuumimalli 600cfm, kakku riittänyt ja kulutus kohtuullinen mutta lissää sais olla tuota niskan tuhovoimaa... tosin kuulemma hyvin säädetty vakuumikin toimii ihan samallailla tällä saralla...



Mulla kans itellä nyt vakuumi holley kiinni kun halvalla sain kaverilta täyskunnostetun, mutta jos uutta ostaisin niin ilman muuta mekaaninen. Ja taitaa amc:n orggis kaasaritkin olla pääosin mekaanisia, ainakin -71 ambossa
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Kaasarin koko

Viesti Kirjoittaja Jago »

Mekaaninen on omassa Javessakin
Vastaa Viestiin