Sytytysennakko
Sytytysennakko
Mitäs mieltä, miten paljon? Nyt arvottiin se 10 asteeseen.
Sytytysennakko
Itsäkin kiinnostaa tuo ennakko, mulla on nyt aika lähellä nollaa ja tuntuu että voisi olla enemmän...?
Sytytysennakko
Ellette passanneet nokkaa heittokellon kanssa, tai jollain muulla tapaa hakeneet oikeaa yläkuolokohtaa ja tehneet oikeita ajoitusmerkkejä, niin niihin tehtaan merkkeihin ei kannata uskoa, vaan tehdä ajoitus vaikkapa korvakuulolla. Saattaa tulla yllättävä parannus, kun lämpimän koneen säätää siitä, missä se hereimmin käy ja siitä vähän takaisin ja baanalle koittamaan. Itelle kävi oman katiskan kanssa juurikin näin ja siinähän nuo säädöt on edelleen. Kun joskus otan koneen auki, ajoitan sen tulevan nokan ja laitan oikeat merkit,niiin on sitten helppo säädellä strobon kanssa.
Sytytysennakko
Yks vanha totuus jota ainakin mä oon aina käyttäny ja potkinu oivallisesti korkeepuristeisemmissaki koneis on, 12 astetta nelitahtimotorissa, 6 astetta 2 tahtisissa mut muistaakseni Ramlerin manuaalissa sanottiin 3 astetta. Täytyy varmistaa, tokko 360sen ja 327 välillä niin kauhiasti eroa on.
Sytytysennakko
Jos nuo kaikki asetukset eivät ole kohdallaan/tarkistettu, niin voi ennakko olla tehdasmerkistä katsoen aika suurikin. Kaverin virivirieskortti piti asettaa 35 asteen kohdalle... :o
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Sytytysennakko
Joo noissa alkuperäisosissa voi olla joskus kiilaura koneistettu vähän suurpiirteisesti, kaverin chebbyssäkin oli joku 10 astetta pielessä
Sytytysennakko
Just näin. Jos tahtoo ajotukset kohdalleen ni astekiekko on ainut vaihtoehto, merkinnät on aina vain suuntaa antavia. Tosin nillä saa ehkä koneen käymään mut siihen se jääki.
P.S. Käytän eräissä Englantilaisvalmisteisissa nelitahtimoottoreissa 38 asteeen ennakkoa, tais mennä tossa edellisessä viestissä männän kohtio 12mm EYKKta ja asteet sekasin. Jos joku ehti polttaa mäntään reijän ni minua saa syyttää, sori.
P.S. Käytän eräissä Englantilaisvalmisteisissa nelitahtimoottoreissa 38 asteeen ennakkoa, tais mennä tossa edellisessä viestissä männän kohtio 12mm EYKKta ja asteet sekasin. Jos joku ehti polttaa mäntään reijän ni minua saa syyttää, sori.
Sytytysennakko
Pistin Jeeppiin 15 astetta ja toimii saatanasti paremmin, tuntuu että hevosia tuli roppakaupalla lisää ja vääntää koko kierros alueen läpi... Ennen oli 5 astetta...
Sytytysennakko
Periaatteessa voit käyttää niin paljon ennakkoa ettei ala vedätyksissä (kuumana etenkin) rapistelemaan ja että jaksaa vielä hyvin startilla pyörittää. Reilu polttoaineen saanti luonnollisesti jäähdyttää palotapahtumaa ja auttaa siinä startissakin. Ruiskun kanssa tuo säätöjen haku olis melko paljon helpompaa kuin mekaanisten komponenttien kanssa, mutta kokeilemalla noista on ennenkin selvitty.
Sen uuden merkin siihen dampperiin saat kyllä tehtyä niin että moottori on nipussa, on edes se merkki sit kohdallaan. Teet vanhasta sytytystulpasta ja pultista ylipitkän tulpan minkä kierrät paikoilleen, sitten pyörität kampiakselista niin kauan että stoppari ottaa mäntään kiinni toista liike toiseen suuntaan. Kummasakin pysähdyskohdassa vedä merkki dampperiin, uusi merkki on näiden viivojen puolivälissä.
Nokan ajoitus onkin sitten ihan toinen juttu...
Sen uuden merkin siihen dampperiin saat kyllä tehtyä niin että moottori on nipussa, on edes se merkki sit kohdallaan. Teet vanhasta sytytystulpasta ja pultista ylipitkän tulpan minkä kierrät paikoilleen, sitten pyörität kampiakselista niin kauan että stoppari ottaa mäntään kiinni toista liike toiseen suuntaan. Kummasakin pysähdyskohdassa vedä merkki dampperiin, uusi merkki on näiden viivojen puolivälissä.
Nokan ajoitus onkin sitten ihan toinen juttu...
Sytytysennakko
Periaatteessa voit käyttää niin paljon ennakkoa ettei ala vedätyksissä (kuumana etenkin) rapistelemaan ja että jaksaa vielä hyvin startilla pyörittää. Reilu polttoaineen saanti luonnollisesti jäähdyttää palotapahtumaa ja auttaa siinä startissakin. Ruiskun kanssa tuo säätöjen haku olis melko paljon helpompaa kuin mekaanisten komponenttien kanssa, mutta kokeilemalla noista on ennenkin selvitty.
Sen uuden merkin siihen dampperiin saat kyllä tehtyä niin että moottori on nipussa, on edes se merkki sit kohdallaan. Teet vanhasta sytytystulpasta ja pultista ylipitkän tulpan minkä kierrät paikoilleen, sitten pyörität kampiakselista niin kauan että stoppari ottaa mäntään kiinni toista liike toiseen suuntaan. Kummasakin pysähdyskohdassa vedä merkki dampperiin, uusi merkki on näiden viivojen puolivälissä.
Nokan ajoitus onkin sitten ihan toinen juttu...
tätyypi testata, ykkös ja kakkos pyttyyn vai?...
Toi 15 itse asissa tais olla vähän yläkanttii varmaan 12-13 on lähempänä