Sytytysennakko

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Jago »

Mitäs mieltä, miten paljon? Nyt arvottiin se 10 asteeseen.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Itsäkin kiinnostaa tuo ennakko, mulla on nyt aika lähellä nollaa ja tuntuu että voisi olla enemmän...?
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja KK »

Ellette passanneet nokkaa heittokellon kanssa, tai jollain muulla tapaa hakeneet oikeaa yläkuolokohtaa ja tehneet oikeita ajoitusmerkkejä, niin niihin tehtaan merkkeihin ei kannata uskoa, vaan tehdä ajoitus vaikkapa korvakuulolla. Saattaa tulla yllättävä parannus, kun lämpimän koneen säätää siitä, missä se hereimmin käy ja siitä vähän takaisin ja baanalle koittamaan. Itelle kävi oman katiskan kanssa juurikin näin ja siinähän nuo säädöt on edelleen. Kun joskus otan koneen auki, ajoitan sen tulevan nokan ja laitan oikeat merkit,niiin on sitten helppo säädellä strobon kanssa.
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja stidi »

Yks vanha totuus jota ainakin mä oon aina käyttäny ja potkinu oivallisesti korkeepuristeisemmissaki koneis on, 12 astetta nelitahtimotorissa, 6 astetta 2 tahtisissa mut muistaakseni Ramlerin manuaalissa sanottiin 3 astetta. Täytyy varmistaa, tokko 360sen ja 327 välillä niin kauhiasti eroa on.
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja juhap »

Jos nuo kaikki asetukset eivät ole kohdallaan/tarkistettu, niin voi ennakko olla tehdasmerkistä katsoen aika suurikin. Kaverin virivirieskortti piti asettaa 35 asteen kohdalle... :o
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja tl »

Joo noissa alkuperäisosissa voi olla joskus kiilaura koneistettu vähän suurpiirteisesti, kaverin chebbyssäkin oli joku 10 astetta pielessä
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja stidi »

Just näin. Jos tahtoo ajotukset kohdalleen ni astekiekko on ainut vaihtoehto, merkinnät on aina vain suuntaa antavia. Tosin nillä saa ehkä koneen käymään mut siihen se jääki.

P.S. Käytän eräissä Englantilaisvalmisteisissa nelitahtimoottoreissa 38 asteeen ennakkoa, tais mennä tossa edellisessä viestissä männän kohtio 12mm EYKKta ja asteet sekasin. Jos joku ehti polttaa mäntään reijän ni minua saa syyttää, sori.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Pistin Jeeppiin 15 astetta ja toimii saatanasti paremmin, tuntuu että hevosia tuli roppakaupalla lisää ja vääntää koko kierros alueen läpi... Ennen oli 5 astetta...
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Periaatteessa voit käyttää niin paljon ennakkoa ettei ala vedätyksissä (kuumana etenkin) rapistelemaan ja että jaksaa vielä hyvin startilla pyörittää. Reilu polttoaineen saanti luonnollisesti jäähdyttää palotapahtumaa ja auttaa siinä startissakin. Ruiskun kanssa tuo säätöjen haku olis melko paljon helpompaa kuin mekaanisten komponenttien kanssa, mutta kokeilemalla noista on ennenkin selvitty.

Sen uuden merkin siihen dampperiin saat kyllä tehtyä niin että moottori on nipussa, on edes se merkki sit kohdallaan. Teet vanhasta sytytystulpasta ja pultista ylipitkän tulpan minkä kierrät paikoilleen, sitten pyörität kampiakselista niin kauan että stoppari ottaa mäntään kiinni toista liike toiseen suuntaan. Kummasakin pysähdyskohdassa vedä merkki dampperiin, uusi merkki on näiden viivojen puolivälissä.

Nokan ajoitus onkin sitten ihan toinen juttu...
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Periaatteessa voit käyttää niin paljon ennakkoa ettei ala vedätyksissä (kuumana etenkin)  rapistelemaan ja että jaksaa vielä hyvin startilla pyörittää. Reilu polttoaineen saanti luonnollisesti jäähdyttää palotapahtumaa ja auttaa siinä startissakin. Ruiskun kanssa tuo säätöjen haku olis melko paljon helpompaa kuin mekaanisten komponenttien kanssa, mutta kokeilemalla noista on ennenkin selvitty.

Sen uuden merkin siihen dampperiin saat kyllä tehtyä niin että moottori on nipussa, on edes se merkki sit kohdallaan. Teet vanhasta sytytystulpasta ja pultista ylipitkän tulpan minkä kierrät paikoilleen, sitten pyörität kampiakselista niin kauan että stoppari ottaa mäntään kiinni toista liike toiseen suuntaan. Kummasakin pysähdyskohdassa vedä merkki  dampperiin, uusi merkki on näiden viivojen puolivälissä.

Nokan ajoitus onkin sitten ihan toinen juttu...



tätyypi testata, ykkös ja kakkos pyttyyn vai?...

Toi 15 itse asissa tais olla vähän yläkanttii varmaan 12-13 on lähempänä
Vastaa Viestiin