CJ5 neliveto kysmys

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

CJ5 neliveto kysmys

Viesti Kirjoittaja pekka »

Kassulla on takaperässä harvempi välitys ku edessä... katuauto...
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

CJ5 neliveto kysmys

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Niin joo, eipä tullut ajateltua tuota mutta pääasia että leiman sai. Minä en arvosta koko katsastustouhua kun lopulta millään ole väliä ja kukaan ei valvo mitään. Kunhan ollut rahastuskeino, eikä niillä ole kun pieni prosentti liikenneturvallisuuteen vaikutusta. Toisaalta järjestelmä tuo tiettyä vapautta harrastelijalle silti :)
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

CJ5 neliveto kysmys

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Toisaalta kun olen kuullut semmosen jutun, Ake:sta pitänyt selittää puhelimella katsastusmiehelle ja asemanpäällikölle tasauspyörästön toiminnan, jos lukolla varustettu, tilanne oli jarrupenkistä syntynyt, ei ollut tyydyttävässä kunnossa jarrut.

No ammattitaito jollain voi olla huono joskus.  Joskus voi olla asiakas oikeassa, aina täytyy tapella. Erikseen joku nykyauto jossa selvä puslavika. Joka tapauksessa ne pitää korjata. Sitten joku vanha kosla jossa pusla korjaantuu rasvalla> kun ollut uutenakin väljä..

Sitten semmoinen tapaus, nykynuoriso käy koulua ja eikä nähnyt ilman tehostusta jarruja. Ja kokeilee jarruja katsastuksessa, melkein ajaa seinään kun jättää jarrutuksen viime tippaan ja tilanne nopeutta liikaa kaiken lisäksi. Kun nää jarrut niin huonot ja pitää painaa kunnolla, ei tehoa.. Tämmöistä se on katsureiden kanssa. Kuka kaahaa vanhoilla autoilla ja aiheuttaa onnettomuuksia :P
Vastaa Viestiin