Rogue
Rogue
Menee vähän ohi aiheen.
Pitääkö paikkansa, että SC/Ramblerin koria, joka perustuu Rogueen, olisi vahvistettu samaan tapaan kuin avomalleja? Joillain foorumeilla on ollut juttua siitä että isompien jälkiasennus kasien väätö/teho olisi hajottanut Rogueiden tuulilaseja. Kaksiovinen tolppa on varmaankin parempi vaihtoehto mörkömoottorille.
Pitääkö paikkansa, että SC/Ramblerin koria, joka perustuu Rogueen, olisi vahvistettu samaan tapaan kuin avomalleja? Joillain foorumeilla on ollut juttua siitä että isompien jälkiasennus kasien väätö/teho olisi hajottanut Rogueiden tuulilaseja. Kaksiovinen tolppa on varmaankin parempi vaihtoehto mörkömoottorille.
Rogue
Menee vähän ohi aiheen."AMC Muscle Cars" kirjassakin on juttua, että -67 Roque ei kestänyt 343 koneen vääntöä. Tuulilasi halkeili korin vääntymisen takia. Tuosta ylimääräisestä vahvistamisesta en tiiä, mutta toisen tarinan mukaan vuoden -68 turvallisuusvaatimusten takia koria jäykistetttiin kauttaaltaan ja tuli etu-ja takarunkojen yhdistäjäpalkit. Ja näiden muutosten jälkeen korikin kesti jälleen jopa 390 moottoria.
Pitääkö paikkansa, että SC/Ramblerin koria, joka perustuu Rogueen, olisi vahvistettu samaan tapaan kuin avomalleja? Joillain foorumeilla on ollut juttua siitä että isompien jälkiasennus kasien väätö/teho olisi hajottanut Rogueiden tuulilaseja. Kaksiovinen tolppa on varmaankin parempi vaihtoehto mörkömoottorille.
Rogue
Tämmönenkin on aikanaan kaunistanut teitämme, missähän menee tänään ?
Tuohon aikaan omistajana Korhosen Jorkki. Kone oli 232 ja automaatti, tilalle vaihtui 360:nen.


Hienoa ajankuvaa mun mielestä ja kuvissa sävyt jo muuttuneet ajan myötä ::)
Tuohon aikaan omistajana Korhosen Jorkki. Kone oli 232 ja automaatti, tilalle vaihtui 360:nen.


Hienoa ajankuvaa mun mielestä ja kuvissa sävyt jo muuttuneet ajan myötä ::)
Rogue
Menee vähän ohi aiheen."AMC Muscle Cars" kirjassakin on juttua, että -67 Roque ei kestänyt 343 koneen vääntöä. Tuulilasi halkeili korin vääntymisen takia. Tuosta ylimääräisestä vahvistamisesta en tiiä, mutta toisen tarinan mukaan vuoden -68 turvallisuusvaatimusten takia koria jäykistetttiin kauttaaltaan ja tuli etu-ja takarunkojen yhdistäjäpalkit. Ja näiden muutosten jälkeen korikin kesti jälleen jopa 390 moottoria.
Pitääkö paikkansa, että SC/Ramblerin koria, joka perustuu Rogueen, olisi vahvistettu samaan tapaan kuin avomalleja? Joillain foorumeilla on ollut juttua siitä että isompien jälkiasennus kasien väätö/teho olisi hajottanut Rogueiden tuulilaseja. Kaksiovinen tolppa on varmaankin parempi vaihtoehto mörkömoottorille.
ööö, hitto pitääkö mun tehä tolle kaksoviselle tolppkorille jotain, kun sen 307.n sinne tungin? en oo edes vielä alkannu funtsia katsastushommia...
Rogue
Suomeen tuodut 5 Rogueta ovat siinä mielessä harvinaisia että maahantuoja ei uskonut niiden myyvän AMC merkin alla ja lisäsi perälautaan Rambler.Maailmalla nämä katsokaan viideksi tehdyksi Rambleriksi. Kuudes Rogue tuli muuttokuormana Porvooseen ja on 68 mallinen 232 koneella. Alkuperäisellä omistajalla auto oli kuolemaansa saakka ja siihen mennessä ei kukaan ollut istunut takapenkillä. Suomen viidestä yksi tuhoutui tallipalossa joten neljä on jäljellä itsellä niistä yksi. ;)
Rogue
No heps!
Laitappas tuosta Roguesta kuvaa ja tietoa tännä Foorumille. Kansaa kiinnostaa.
Laitappas tuosta Roguesta kuvaa ja tietoa tännä Foorumille. Kansaa kiinnostaa.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Rogue
Suomeen tuodut 5 Rogueta ovat siinä mielessä harvinaisia että maahantuoja ei uskonut niiden myyvän AMC merkin alla ja lisäsi perälautaan Rambler.Maailmalla nämä katsokaan viideksi tehdyksi Rambleriksi. Kuudes Rogue tuli muuttokuormana Porvooseen ja on 68 mallinen 232 koneella. Alkuperäisellä omistajalla auto oli kuolemaansa saakka ja siihen mennessä ei kukaan ollut istunut takapenkillä. Suomen viidestä yksi tuhoutui tallipalossa joten neljä on jäljellä itsellä niistä yksi. ;)
Väittäisin, että Roguet myytiin Jenkeissäkin Rambler merkin alta.
AMC-merkin käyttö alkoi isommista koreista, levittyäkseen koskemaan koko mallistoa vuonna 1970, kun Rambler 1969 (American) muuttui Hornetiksi. Hornettejahan myytin kyllä tuolla Rambler-merkillä tähän maahan.
RS