Rogue

Jäikö se 10 vuotta sitten omistettu Rambleri kummittelemaan. Pitäis tietää missä se nykyään luuraa... Löytyykö Suomesta 2dHT sitäsuntätä. Täältä löytyy.
SW
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Touko 19, 2010 1:16 pm

Rogue

Viesti Kirjoittaja SW »

Menee vähän ohi aiheen.

Pitääkö paikkansa, että SC/Ramblerin koria, joka perustuu Rogueen, olisi vahvistettu samaan tapaan kuin avomalleja? Joillain foorumeilla on ollut juttua siitä että isompien jälkiasennus kasien väätö/teho olisi hajottanut Rogueiden tuulilaseja. Kaksiovinen tolppa on varmaankin parempi vaihtoehto mörkömoottorille.
Avatar
karzi
Viestit: 578
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 1:46 pm

Rogue

Viesti Kirjoittaja karzi »

Parts catalogin mukaan kaikki Roguet on vahvistettu kuten avot. Eli tietyt osat ovat ainevahvuudeltaan paksumpia ja lisävahvike helman sisällä.  8-)
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

Rogue

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Menee vähän ohi aiheen.

Pitääkö paikkansa, että SC/Ramblerin koria, joka perustuu Rogueen, olisi vahvistettu samaan tapaan kuin avomalleja? Joillain foorumeilla on ollut juttua siitä että isompien jälkiasennus kasien väätö/teho olisi hajottanut Rogueiden tuulilaseja. Kaksiovinen tolppa on varmaankin parempi vaihtoehto mörkömoottorille.
"AMC Muscle Cars" kirjassakin on juttua, että -67 Roque ei kestänyt 343 koneen vääntöä. Tuulilasi halkeili korin vääntymisen takia.  Tuosta ylimääräisestä vahvistamisesta en tiiä, mutta toisen tarinan mukaan vuoden -68 turvallisuusvaatimusten takia koria jäykistetttiin kauttaaltaan ja tuli etu-ja takarunkojen yhdistäjäpalkit. Ja näiden muutosten jälkeen korikin kesti jälleen jopa 390 moottoria.
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

Rogue

Viesti Kirjoittaja HV »

Tämmönenkin on aikanaan kaunistanut teitämme, missähän menee tänään ?



Tuohon aikaan omistajana Korhosen Jorkki. Kone oli 232 ja automaatti, tilalle vaihtui 360:nen.











Hienoa ajankuvaa mun mielestä ja kuvissa sävyt jo muuttuneet ajan myötä   ::)
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Rogue

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Tää yksilö on mun tiedon mukaan Zonta:n omistuksessa.

Ai tää on SE Jorkin ja Pirkosen vanha!



RS
Raimo64
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 2:20 pm

Rogue

Viesti Kirjoittaja Raimo64 »

Joo, Kyl tää viimine on "Sonnan" härpäke... Oottelee vissiin sisustan kasausta ennen tulille lyäntiä...
jamba
Viestit: 415
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 10:41 am

Rogue

Viesti Kirjoittaja jamba »

Menee vähän ohi aiheen.

Pitääkö paikkansa, että SC/Ramblerin koria, joka perustuu Rogueen, olisi vahvistettu samaan tapaan kuin avomalleja? Joillain foorumeilla on ollut juttua siitä että isompien jälkiasennus kasien väätö/teho olisi hajottanut Rogueiden tuulilaseja. Kaksiovinen tolppa on varmaankin parempi vaihtoehto mörkömoottorille.
"AMC Muscle Cars" kirjassakin on juttua, että -67 Roque ei kestänyt 343 koneen vääntöä. Tuulilasi halkeili korin vääntymisen takia.  Tuosta ylimääräisestä vahvistamisesta en tiiä, mutta toisen tarinan mukaan vuoden -68 turvallisuusvaatimusten takia koria jäykistetttiin kauttaaltaan ja tuli etu-ja takarunkojen yhdistäjäpalkit. Ja näiden muutosten jälkeen korikin kesti jälleen jopa 390 moottoria.



ööö, hitto pitääkö mun tehä tolle kaksoviselle tolppkorille jotain, kun sen 307.n sinne tungin? en oo edes vielä alkannu funtsia katsastushommia...
poku
Viestit: 4
Liittynyt: La Joulu 10, 2011 9:51 pm

Rogue

Viesti Kirjoittaja poku »

Suomeen tuodut 5 Rogueta ovat siinä mielessä harvinaisia että maahantuoja ei uskonut niiden myyvän AMC merkin alla ja lisäsi perälautaan Rambler.Maailmalla nämä katsokaan viideksi tehdyksi Rambleriksi. Kuudes Rogue tuli muuttokuormana Porvooseen ja on 68 mallinen 232 koneella. Alkuperäisellä omistajalla auto oli kuolemaansa saakka ja siihen mennessä ei kukaan ollut istunut takapenkillä. Suomen viidestä yksi tuhoutui tallipalossa joten neljä on jäljellä itsellä niistä yksi. ;)
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Rogue

Viesti Kirjoittaja juhap »

No heps!



Laitappas tuosta Roguesta kuvaa ja tietoa tännä Foorumille. Kansaa kiinnostaa.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Rogue

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Suomeen tuodut 5 Rogueta ovat siinä mielessä harvinaisia että maahantuoja ei uskonut niiden myyvän AMC merkin alla ja lisäsi perälautaan Rambler.Maailmalla nämä katsokaan viideksi tehdyksi Rambleriksi. Kuudes Rogue tuli muuttokuormana Porvooseen ja on 68 mallinen 232 koneella. Alkuperäisellä omistajalla auto oli kuolemaansa saakka ja siihen mennessä ei kukaan ollut istunut takapenkillä. Suomen viidestä yksi tuhoutui tallipalossa joten neljä on jäljellä itsellä niistä yksi.  ;)



Väittäisin, että Roguet myytiin Jenkeissäkin Rambler merkin alta.

AMC-merkin käyttö alkoi isommista koreista, levittyäkseen koskemaan koko mallistoa vuonna 1970, kun Rambler 1969 (American) muuttui Hornetiksi. Hornettejahan myytin kyllä tuolla Rambler-merkillä tähän maahan.



RS
Vastaa Viestiin