AMC 343
AMC 343
Onkos mitaan mahkua tunnistaa tota konetta noin ulkopuolta? Tai siis tietenkin lohkon valunumerosta mutta kun kone on paikallaan -79 AMXssa mita tanaan kavi kattomassa, ja konesalissa ei oo oikeen tilaa tunkea paata koneen ja loksujen valiin.
Ukko sanoi etta se olis -69 mallinen, oli joskus aikoinaan ite laittaniut sen sinne.
Alunperin AMX on ollu 258lla. Nyt siis 343(?) ja 4speed manual :o
Tommosta kun ei viela ole niin tarttisko ny sit ostaa....
Ukko sanoi etta se olis -69 mallinen, oli joskus aikoinaan ite laittaniut sen sinne.
Alunperin AMX on ollu 258lla. Nyt siis 343(?) ja 4speed manual :o
Tommosta kun ei viela ole niin tarttisko ny sit ostaa....
AMC 343
Mahtuisko alta päin kattomaan? Voi olla hankalaa sekin...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
AMC 343
Ahdasta on kun maailmaan tullessa. Stanan vaikee nahda mitaan, tarttis tunkata etupaata ylos jos alta meinais nahda jotain.
Kait se tarttee ostaa, ihan kohtuu kuntonen se kylla on. Noissa taitaa olla 15nen pera kuitenkin? Ettei sentaan 20sta?
Mutta tosta myydyksi saamisesta voidaan olla pariakin eri mielta. Valilla tuntuu etta tarttis hepuille antaa viela rahaa mukaan jos jotain meinais saada myytya.
Ei tunnu menevan yleisolle jakeluun ettei ne vankkurit itsestaan(tai ilmaseks) suomeen asti kahlaa vaikka ne olis kuinka halpoja toisella puolella maailmaa... ::)
Kait se tarttee ostaa, ihan kohtuu kuntonen se kylla on. Noissa taitaa olla 15nen pera kuitenkin? Ettei sentaan 20sta?
Mutta tosta myydyksi saamisesta voidaan olla pariakin eri mielta. Valilla tuntuu etta tarttis hepuille antaa viela rahaa mukaan jos jotain meinais saada myytya.
Ei tunnu menevan yleisolle jakeluun ettei ne vankkurit itsestaan(tai ilmaseks) suomeen asti kahlaa vaikka ne olis kuinka halpoja toisella puolella maailmaa... ::)
AMC 343
Pikkusen surffaamalla sita tietoa alkaa tippua. 290/343 lohko on matalampi kuin uudempi 304/360 (-70) eteenpain oleva. Niissa on myos 7/16'' kansipultit ja uudemmissa on 1/2''. Tosta pulttikoosta sen varmaan helpoiten tunnistaa ulkoopain.
Vapaata suomennusta alla olevasta jutusta:
Vaikka lohkot on eri korkusia niin niihin kay periaatteessa sama imusarja.Pikku koneistuksella ne saa sopimaan mutta tiivistys saattaa olla hieman marginaalista.
Imusarjoissa on myos pulttiero, keskimmaisten pulttien jako on noissa lohkoissa eri, ilmeisesti tehty juuri sen takia ettei niita sekotettas.
The center two intake bolts on each head were relocated to prevent accidental mix-ups of GEN-2 and GEN-3 intakes. The intakes can be interchanged by slotting the bolt holes, but the added deck height of the GEN-3 engine means that sealing and port match will be compromised. GEN-3 intakes can be machined to fit GEN-2 engines by surface grinding the intake flanges (by a machine shop) and slotting the center holes.
Olisko jollain 304-360-390(-71 eteenpain)-401 imusarjaa helpolla lahettyvilla etta mittais noitten keskimmaisten pulttien jaon, siis C-C mitan. Eli siis ne kaasarin kohdalla olevat.
Tolla saisin ainakin selville etta onko siina gen2 vai gen3 lohko, kokoahan ei sitten muuten tieda kuin konttaamalla, tai peilaamalla.
http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_V8_engine
Tuolta lontoota taitaville infoa.
Vapaata suomennusta alla olevasta jutusta:
Vaikka lohkot on eri korkusia niin niihin kay periaatteessa sama imusarja.Pikku koneistuksella ne saa sopimaan mutta tiivistys saattaa olla hieman marginaalista.
Imusarjoissa on myos pulttiero, keskimmaisten pulttien jako on noissa lohkoissa eri, ilmeisesti tehty juuri sen takia ettei niita sekotettas.
The center two intake bolts on each head were relocated to prevent accidental mix-ups of GEN-2 and GEN-3 intakes. The intakes can be interchanged by slotting the bolt holes, but the added deck height of the GEN-3 engine means that sealing and port match will be compromised. GEN-3 intakes can be machined to fit GEN-2 engines by surface grinding the intake flanges (by a machine shop) and slotting the center holes.
Olisko jollain 304-360-390(-71 eteenpain)-401 imusarjaa helpolla lahettyvilla etta mittais noitten keskimmaisten pulttien jaon, siis C-C mitan. Eli siis ne kaasarin kohdalla olevat.
Tolla saisin ainakin selville etta onko siina gen2 vai gen3 lohko, kokoahan ei sitten muuten tieda kuin konttaamalla, tai peilaamalla.
http://en.wikipedia.org/wiki/AMC_V8_engine
Tuolta lontoota taitaville infoa.
AMC 343
Mulla on tuossa -68:ssa ikivanha Edelbrock R4B - imusarja, jossa keskireiät alunperin vanhalle koneelle. Jossain vaiheessa on suurennettu reiät uudemmalle koneelle sopivaksi. En tiedä noissa olevan muuta eroa, mutta reikien laajennus näkyy jotenkin tässä kuvassa.


AMC 343
Kiitokset infoista.
Noissa imusarjoissa kylla on varmaan joku minimaalinen leveys ero, joka johtuu tosta lohkojen korkeus erosta.
Jos nyt suurinpiirtein vanhat merkkinsa pitaa paikkaansa niin toi uudempi on ~3.5mm leveempi, eli saman mita lohkoissa on korkeus eroa.
Mut toi ero riippuu myos pikkusen siita mika on kansitason ja imusarjatason kulma.
Moppen pikkulohkossa normaalisti hoylataan imusarjatasosta saman verran kuin kansitasostakin. Olisko se ollu niin etta jos alkaa yli .040'' kansitasosta hoylaamaan niin sillon suositellaan etta otettas myos imaripinnastakin. Alkaa noi kanavat kait jo noinkin pienella korkeuden muutoksella pykaltaa sen verran etta se alkaa ehka jo haittaamaan virtauksia.
Lisaks tiivistepinnat saattaa alkaa kaymaan vahan kapeeks.
Noissa imusarjoissa kylla on varmaan joku minimaalinen leveys ero, joka johtuu tosta lohkojen korkeus erosta.
Jos nyt suurinpiirtein vanhat merkkinsa pitaa paikkaansa niin toi uudempi on ~3.5mm leveempi, eli saman mita lohkoissa on korkeus eroa.
Mut toi ero riippuu myos pikkusen siita mika on kansitason ja imusarjatason kulma.
Moppen pikkulohkossa normaalisti hoylataan imusarjatasosta saman verran kuin kansitasostakin. Olisko se ollu niin etta jos alkaa yli .040'' kansitasosta hoylaamaan niin sillon suositellaan etta otettas myos imaripinnastakin. Alkaa noi kanavat kait jo noinkin pienella korkeuden muutoksella pykaltaa sen verran etta se alkaa ehka jo haittaamaan virtauksia.
Lisaks tiivistepinnat saattaa alkaa kaymaan vahan kapeeks.