Öljypumppu kysymys
Öljypumppu kysymys
Mikäs ero on 258 koneen öljypumpuissa ennen vuotta 82 ja sen jälkeen... Luetteloissa on eri numerot noille.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Öljypumppu kysymys
Mikäs ero on 258 koneen öljypumpuissa ennen vuotta 82 ja sen jälkeen... Luetteloissa on eri numerot noille.
Mellingin high volume pumppua on vain yhtä mallia 71-90 258:lle.
Öljypumppu kysymys
Mutta tarjoo Mellikin kahta...
Tuossa mainitaan joku tab tai ei-tab , joka on kuoressa? WTF?
AMC 232-258 Oil Pump
Melling stock oil pump for AMC 232 1964-79 and 258 1971-82 with oil that has cover with no tab & slotted hole.
--------------------------------------------------------------------------------
AMC 258 1982-88 Oil Pump
Melling stock oil pump for AMC 258 1982-88 with oil that has cover with tab & slotted hole.
Tuossa mainitaan joku tab tai ei-tab , joka on kuoressa? WTF?
AMC 232-258 Oil Pump
Melling stock oil pump for AMC 232 1964-79 and 258 1971-82 with oil that has cover with no tab & slotted hole.
--------------------------------------------------------------------------------
AMC 258 1982-88 Oil Pump
Melling stock oil pump for AMC 258 1982-88 with oil that has cover with tab & slotted hole.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Marras 19, 2005 8:34 pm
Öljypumppu kysymys
Mutta tarjoo Mellikin kahta...
Tuossa mainitaan joku tab tai ei-tab , joka on kuoressa? WTF?
AMC 232-258 Oil Pump
Melling stock oil pump for AMC 232 1964-79 and 258 1971-82 with oil that has cover with no tab & slotted hole.
--------------------------------------------------------------------------------
AMC 258 1982-88 Oil Pump
Melling stock oil pump for AMC 258 1982-88 with oil that has cover with tab & slotted hole.
Olisin sitä mieltä, että pumpuissa itsessään ei ole eroa. Jos mahdollista, niin kannattaa ottaa pumppu, jonka materiaali on rautaa. Alumiinipumppu on aikapommi, ja jos vertaa vierekkäin esim. 4.0 alupumppua ja vanhemman kutosen rautapumppua, niin hoksaa oitis miksi. Alupumpun päätylevy on melkein puolet ohuempi, kuin rautapumpussa.
Ei ihme,että uudempien koneiden öljynpaineiden kanssa tulee murheita, kun pumpun runko kuluu nopeammin ja päätylevy taipuu paineen vaikutuksesta.
Öljypumppu kysymys
Tapahtuuko toi taipuminen kylmäkäynnistyksen jälkeen pakkasilla, kun on jäykät öljyt ja kovat paineet?
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Marras 19, 2005 8:34 pm
Öljypumppu kysymys
Tapahtuuko toi taipuminen kylmäkäynnistyksen jälkeen pakkasilla, kun on jäykät öljyt ja kovat paineet?
Jaa-a...ilmeisesti. Veikkaisin ihan vaan väsymistä...alumiini kun ei ole ihan jäykintä mahdollista kamaa. Pakkanen ja jäykät öljyt kyllä jeesaa ja jos vielä paineventtiili nalkkaa, niin kyllä notkuu.
Tähän on tultu, kun kevennetään ja haetaan säästöjä. Todennäköisesti kyseisellä pikku jipolla on saatu 200 tkm ajomatkaa koneelta pois.