Öljypumppu kysymys

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Öljypumppu kysymys

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mikäs ero on 258 koneen öljypumpuissa ennen vuotta 82 ja sen jälkeen... Luetteloissa on eri numerot noille.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

Öljypumppu kysymys

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Mikäs ero on 258 koneen öljypumpuissa ennen vuotta 82 ja sen jälkeen... Luetteloissa on eri numerot noille.

Mellingin high volume pumppua on vain yhtä mallia 71-90 258:lle.
juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Öljypumppu kysymys

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mutta tarjoo Mellikin kahta...



Tuossa mainitaan joku tab tai ei-tab , joka on kuoressa? WTF?



AMC 232-258 Oil Pump

Melling stock oil pump for AMC 232 1964-79 and 258 1971-82 with oil that has cover with no tab & slotted hole.



--------------------------------------------------------------------------------



AMC 258 1982-88 Oil Pump

Melling stock oil pump for AMC 258 1982-88 with oil that has cover with tab & slotted hole.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Heatseeker
Viestit: 107
Liittynyt: La Marras 19, 2005 8:34 pm

Öljypumppu kysymys

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

Mutta tarjoo Mellikin kahta...



Tuossa mainitaan joku tab tai ei-tab , joka on kuoressa? WTF?



AMC 232-258 Oil Pump

Melling stock oil pump for AMC 232 1964-79 and 258 1971-82 with oil that has cover with no tab & slotted hole.



--------------------------------------------------------------------------------



AMC 258 1982-88 Oil Pump

Melling stock oil pump for AMC 258 1982-88 with oil that has cover with tab & slotted hole.


Olisin sitä mieltä, että pumpuissa itsessään ei ole eroa. Jos mahdollista, niin kannattaa ottaa pumppu, jonka materiaali on rautaa. Alumiinipumppu on aikapommi, ja jos vertaa vierekkäin esim. 4.0 alupumppua ja vanhemman kutosen rautapumppua, niin hoksaa oitis miksi. Alupumpun päätylevy on melkein puolet ohuempi, kuin rautapumpussa.



Ei ihme,että uudempien koneiden öljynpaineiden kanssa tulee murheita, kun pumpun runko kuluu nopeammin ja päätylevy taipuu paineen vaikutuksesta.


Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Öljypumppu kysymys

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Tapahtuuko toi taipuminen kylmäkäynnistyksen jälkeen pakkasilla, kun on jäykät öljyt ja kovat paineet?
Heatseeker
Viestit: 107
Liittynyt: La Marras 19, 2005 8:34 pm

Öljypumppu kysymys

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

Tapahtuuko toi taipuminen kylmäkäynnistyksen jälkeen pakkasilla, kun on jäykät öljyt ja kovat paineet?

Jaa-a...ilmeisesti. Veikkaisin ihan vaan väsymistä...alumiini kun ei ole ihan jäykintä mahdollista kamaa. Pakkanen ja jäykät öljyt kyllä jeesaa ja jos vielä paineventtiili nalkkaa, niin kyllä notkuu.



Tähän on tultu, kun kevennetään ja haetaan säästöjä. Todennäköisesti kyseisellä pikku jipolla on saatu 200 tkm ajomatkaa koneelta pois.
Vastaa Viestiin