Runkonumero
Runkonumero
Rebeliin pitäs leimaa varten runkonumero meistää repsikan iskaritolppaan kun viimeks katsuri siitä sano, onko sillä väliä mihinkä kohtaa tolppaa sen laittaa?? entä laitetaanko koko numero vai joku loppuosa vaan??
Runkonumero
Runkonumero on meistettävä katsastusmiehen sanomaan paikkaan. Uusi meistos varmennetan sitten vielä konttorilla ja sen molmpiin päihin lyödään konttorilla merkit.
Koko runko/valmistenumero pitää meistää.
Koko runko/valmistenumero pitää meistää.
Runkonumero
Ei sillä paikalla oo niin tarkkaa, lyöt siihen mihin saat parhaiten jäämään/mahtumaan. Katsuri lyö vahvistukset jos lyö, usein ei.
Ja tosiaan koko numeroa nykyään vaaditaan vaikka monessa vanhemmassa on riittänyt noi viimeset numerot. Mulla ainakin ambossa ja rebelissä on vaan 6 viimestä numeroa meistettynä ja ambo on alkuperäinen suomiauto. Sportaboutissa on koko numero kun siihen jouduin lyömään itse, eikä katsuri siihen mitään varmistuksia lyönyt.
Ja tosiaan koko numeroa nykyään vaaditaan vaikka monessa vanhemmassa on riittänyt noi viimeset numerot. Mulla ainakin ambossa ja rebelissä on vaan 6 viimestä numeroa meistettynä ja ambo on alkuperäinen suomiauto. Sportaboutissa on koko numero kun siihen jouduin lyömään itse, eikä katsuri siihen mitään varmistuksia lyönyt.
Runkonumero
Juu, eipä taida kaikki lyödä niitä merkkejä.......Turussa on ainakin yks konttori jonka kanssa olen asiasta riidellyt monta kertaa. Ottivat herneen nenään, kun heidän osoittamaansa paikkaa ei ollut käytetty, vaan hakkasimme numerot lähelle lyömisen kannalta parempaan paikkaan. Koska ei voi tietää millaiset kuukautiset konttorin sedällä on niin parempi seurata byrokraatin ohjeita.
Runkonumero
Parempi on jos pääsee lyömään ennen ku katsuri käskee, sit vaan näyttää et tossahan toi on ja on aina ollu...
Runkonumero
kiitti vastauksista, joo mulle katsuri sano vuos sitte et hakkaa se repsikan iskaritolppaan mut älä kerro et minä oon niin sanonu jos joku poliisi tai joku kysyy..
Runkonumero
Repsikan iskaritolppaan hakkasin tl:n meisteillä ja katsastusmies varmisti lyömällä tähtimerkit ekaks ja viimeseks merkiksi
Runkonumero
Repsikan iskaritolppaan hakkasin tl:n meisteillä ja katsastusmies varmisti lyömällä tähtimerkit ekaks ja viimeseks merkiksi
mulla on viimiset vain viimiset merkit (eli se juokseva osuus) meistettynä, ilman tähtiä. ollut uskoakseni melko kauan ja aina kelvannut.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Runkonumero
Runkonumeroon liittyen sain hyvän vinkin mistä katsoa onko auton valmistenumero oikea.
Numeron loppuosa näyttää löytyvän ohjausvaihteen alta runkopalkista, siis ohjausvaihde oltava pois että saa näkyviin. Vai tiesikö tään jo kaikki muut ? ::)
Koitin heti kaivaa tuon numeron esiin tuosta peltikasasta jonka hankin viikonloppuna ja kas siellä se oli maalin alla :)

Asialla ei liene suurempaa merkitystä, kun sitä numeroa tuskin katsastusmies alkaa tuolta kaivaa, omaksi tiedoksi lähinnä.
Mullakin on tässä kasassa vanha numero meistos jousen kotelossa oikealla.
Numeron loppuosa näyttää löytyvän ohjausvaihteen alta runkopalkista, siis ohjausvaihde oltava pois että saa näkyviin. Vai tiesikö tään jo kaikki muut ? ::)
Koitin heti kaivaa tuon numeron esiin tuosta peltikasasta jonka hankin viikonloppuna ja kas siellä se oli maalin alla :)

Asialla ei liene suurempaa merkitystä, kun sitä numeroa tuskin katsastusmies alkaa tuolta kaivaa, omaksi tiedoksi lähinnä.
Mullakin on tässä kasassa vanha numero meistos jousen kotelossa oikealla.
