Runkonumero

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Miikka
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:53 am

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Rebeliin pitäs leimaa varten runkonumero meistää repsikan iskaritolppaan kun viimeks katsuri siitä sano, onko sillä väliä mihinkä kohtaa tolppaa sen laittaa?? entä laitetaanko koko numero vai joku loppuosa vaan??
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Runkonumero on meistettävä katsastusmiehen sanomaan paikkaan. Uusi meistos varmennetan sitten vielä konttorilla ja sen molmpiin päihin lyödään konttorilla merkit.

Koko runko/valmistenumero pitää meistää.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja tl »

Ei sillä paikalla oo niin tarkkaa, lyöt siihen mihin saat parhaiten jäämään/mahtumaan. Katsuri lyö vahvistukset jos lyö, usein ei.



Ja tosiaan koko numeroa nykyään vaaditaan vaikka monessa vanhemmassa on riittänyt noi viimeset numerot. Mulla ainakin ambossa ja rebelissä on vaan 6 viimestä numeroa meistettynä ja ambo on alkuperäinen suomiauto. Sportaboutissa on koko numero kun siihen jouduin lyömään itse, eikä katsuri siihen mitään varmistuksia lyönyt.


Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Juu, eipä taida kaikki lyödä niitä merkkejä.......Turussa on ainakin yks konttori jonka kanssa olen asiasta riidellyt monta kertaa. Ottivat herneen nenään, kun heidän osoittamaansa paikkaa ei ollut käytetty, vaan hakkasimme numerot lähelle lyömisen kannalta parempaan paikkaan. Koska ei voi tietää millaiset kuukautiset konttorin sedällä on niin parempi seurata byrokraatin ohjeita.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja pekka »

Parempi on jos pääsee lyömään ennen ku katsuri käskee, sit vaan näyttää et tossahan toi on ja on aina ollu...
Miikka
Viestit: 70
Liittynyt: La Touko 26, 2007 5:53 am

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja Miikka »

kiitti vastauksista, joo mulle katsuri sano vuos sitte et hakkaa se repsikan iskaritolppaan mut älä kerro et minä oon niin sanonu jos joku poliisi tai joku kysyy..
sillu
Site Admin
Viestit: 2153
Liittynyt: La Joulu 21, 2024 8:53 pm

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja sillu »



Repsikan iskaritolppaan hakkasin tl:n meisteillä ja katsastusmies varmisti lyömällä tähtimerkit ekaks ja viimeseks merkiksi


Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja A-V »



Repsikan iskaritolppaan hakkasin tl:n meisteillä ja katsastusmies varmisti lyömällä tähtimerkit ekaks ja viimeseks merkiksi






mulla on viimiset vain viimiset merkit (eli se juokseva osuus) meistettynä, ilman tähtiä. ollut uskoakseni melko kauan ja aina kelvannut.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

Runkonumero

Viesti Kirjoittaja HV »

Runkonumeroon liittyen sain hyvän vinkin mistä katsoa onko auton valmistenumero oikea.



Numeron loppuosa näyttää löytyvän ohjausvaihteen alta runkopalkista, siis ohjausvaihde oltava pois että saa näkyviin. Vai tiesikö tään jo kaikki muut ? ::)



Koitin heti kaivaa tuon numeron esiin tuosta peltikasasta jonka hankin viikonloppuna ja kas siellä se oli maalin alla :)







Asialla ei liene suurempaa merkitystä, kun sitä numeroa tuskin katsastusmies alkaa tuolta kaivaa, omaksi tiedoksi lähinnä.



Mullakin on tässä kasassa vanha numero meistos jousen kotelossa oikealla.






Vastaa Viestiin