FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Tervehdys !
Wagoneer vm. 76 alkaa olla siinä vaiheessa, että kohta sitä voisi katsstussedälle näyttää. Toki vielä paljon laitettavaa on ,mutta ne eivät mielestäni estä katsastusta.
Mieltäni askarruttaa virtalukko. Tänään kun koekäytin autoja ja ajoinkin sillä jonkun metrit, niin avaimet putosivat virtalukosta auton lattialle. Moottori pysyi käynnissä ja sammutin sen sitten ilman avainta virtalukon "korvista" kääntämällä.
- Mitähän katsastussetä tähän sanoo, kun avaimen saa pois virtalukosta moottorin käydessä ?. ::) Rattilukkoon ohjausakseli ei mennyt, sillä siinähän on erillinen "vipu" jota pitää painaa ja samalla kääntää virtalukko "LOCK" asentoon, jolloin se lukittuu.
Jari
Wagoneer vm. 76 alkaa olla siinä vaiheessa, että kohta sitä voisi katsstussedälle näyttää. Toki vielä paljon laitettavaa on ,mutta ne eivät mielestäni estä katsastusta.
Mieltäni askarruttaa virtalukko. Tänään kun koekäytin autoja ja ajoinkin sillä jonkun metrit, niin avaimet putosivat virtalukosta auton lattialle. Moottori pysyi käynnissä ja sammutin sen sitten ilman avainta virtalukon "korvista" kääntämällä.
- Mitähän katsastussetä tähän sanoo, kun avaimen saa pois virtalukosta moottorin käydessä ?. ::) Rattilukkoon ohjausakseli ei mennyt, sillä siinähän on erillinen "vipu" jota pitää painaa ja samalla kääntää virtalukko "LOCK" asentoon, jolloin se lukittuu.
Jari
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Eihän tiirikka saa ajon aikana irrota...Voi auttaa jos vaikka CRC:llä tai jollakin putsaa lukkopatruunaa, saa haitat liikkeelle. Tai sitten ostaa uuden. Tuossa taitaa olla tuo GM-mallinen, joka ei paljoa maksa
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Ok, kiitos !. Täytyypä kokeilla ensin CRC:llä ja jos ei auta, niin sitten kaupoille.
Jari
Jari
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Joskus myös kulmistaan pyöreäksi kulunut avain tekee yhdessä kuluneen lukkosylinterin kanssa samaa. Uudella, teräväkulmaisella avaimella voi saada myös tuloksia niin, että kelpaa konttorin sedälle.
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
jep, eli mars mars lukkosepälle joka tekee uuden avaimen jossa kärjessä oleva haitta on selvästi korkeampi kuin vanhassa kuluneessa avaimessa.
Toki voit perustella asian myös näin:
Kyseessä on ominaisuus joka autossa on huoltoa varten. Auto voidaan jättää ilman avaimia huoltoon ja huollon jälkeen auto ajetaan pihalle ja ovet lukitaan. Asiakas noutaa auton pihalta omilla avaimillaan.
Auton saa siis käyntiin ilman avainta jos virtalukkoa ei ole käännetty rattilukko asentoon asti. Rattilukkoon laitto onnistuu myös ilman avainta kun painaa ohjauspylvään nappia samalla kun kiertää lukkoa.
Eri asia on et uskooko viskaali tarinaa ja miten siihen muutenkin suhtautuu ;D
Joskus katsuri saattaa napata avaimen pois juurikin tuossa huolto asennossa ja koittaa rattilukkoa, silloin ei pidä hämääntyä, vaan ohjeistaa setää varusteen oikeasta käytöstä.
Toki voit perustella asian myös näin:
Kyseessä on ominaisuus joka autossa on huoltoa varten. Auto voidaan jättää ilman avaimia huoltoon ja huollon jälkeen auto ajetaan pihalle ja ovet lukitaan. Asiakas noutaa auton pihalta omilla avaimillaan.
Auton saa siis käyntiin ilman avainta jos virtalukkoa ei ole käännetty rattilukko asentoon asti. Rattilukkoon laitto onnistuu myös ilman avainta kun painaa ohjauspylvään nappia samalla kun kiertää lukkoa.
Eri asia on et uskooko viskaali tarinaa ja miten siihen muutenkin suhtautuu ;D
Joskus katsuri saattaa napata avaimen pois juurikin tuossa huolto asennossa ja koittaa rattilukkoa, silloin ei pidä hämääntyä, vaan ohjeistaa setää varusteen oikeasta käytöstä.
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Joskus myös kulmistaan pyöreäksi kulunut avain tekee yhdessä kuluneen lukkosylinterin kanssa samaa. Uudella, teräväkulmaisella avaimella voi saada myös tuloksia niin, että kelpaa konttorin sedälle.
Tämä toimi aikoinaan vanhaan kuluneeseen avaimeen, eikä ollut kallis. [smiley=happy.gif]
-Ostarin suutarinverstas, joka teki myös avaimia muutamalla egellä... ;)
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Takana sähköikkuna? Sillonhan voi sanoa että takaoven avaamiseen tarvitsee avainta vaikka kone pyörii. Mulla ollu sama juttu et avaimet irtoo. ;)
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Mulla oli molemmissa kilvissä olevissa sama vika, eikä kertaakaan ongelmia konttorilla.
Kerran tuli puheeksi, ja konttorin setä sanoi, että avainten irroitus ei haittaa, koska ratti lukooa ei saa päälle "vahingossa", eli kun tarvii sitä vipua erikseen painaa.
Mutta sehän tiedetään että katsastus setiä on moneen lähtöön, toisille kelpaa se mikä ei toisille kelpaa... :-/
Kerran tuli puheeksi, ja konttorin setä sanoi, että avainten irroitus ei haittaa, koska ratti lukooa ei saa päälle "vahingossa", eli kun tarvii sitä vipua erikseen painaa.
Mutta sehän tiedetään että katsastus setiä on moneen lähtöön, toisille kelpaa se mikä ei toisille kelpaa... :-/
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä !. Kokeilen ensin CRC:tä ja teetän samalla uuden "karheamman" virta-avaimen, josko se auttaisi. On myös lohdullista tietää, että katsastus on mennyt läpi, vaikka avain ei pysykään virtalukossa. Mielestäni katsastussetä toimi tuossa tapauksessa loogisesti, kun totesi, ettei ohjausakselia saa lukkoon vahingossa.
FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?
Juu ei ole koskaan mulla hylätty tuosta asiasta vaik ollut monessa autossani