FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
JariJ
Viestit: 459
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 6:27 pm

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Tervehdys !



Wagoneer vm. 76 alkaa olla siinä vaiheessa, että kohta sitä voisi katsstussedälle näyttää. Toki vielä paljon laitettavaa on ,mutta ne eivät mielestäni estä katsastusta.

Mieltäni askarruttaa virtalukko. Tänään kun koekäytin autoja ja ajoinkin sillä jonkun metrit, niin avaimet putosivat virtalukosta auton lattialle. Moottori pysyi käynnissä ja sammutin sen sitten ilman avainta virtalukon "korvista" kääntämällä.

- Mitähän katsastussetä tähän sanoo, kun avaimen saa pois virtalukosta moottorin käydessä ?. ::) Rattilukkoon ohjausakseli ei mennyt, sillä siinähän on erillinen "vipu" jota pitää painaa ja samalla kääntää virtalukko "LOCK" asentoon, jolloin se lukittuu.



Jari
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja juhap »

Eihän tiirikka saa ajon aikana irrota...Voi auttaa jos vaikka CRC:llä tai jollakin putsaa lukkopatruunaa, saa haitat liikkeelle. Tai sitten ostaa uuden. Tuossa taitaa olla tuo GM-mallinen, joka ei paljoa maksa
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
JariJ
Viestit: 459
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 6:27 pm

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Ok, kiitos !. Täytyypä kokeilla ensin CRC:llä ja jos ei auta, niin sitten kaupoille.



Jari
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Joskus myös kulmistaan pyöreäksi kulunut avain tekee yhdessä kuluneen lukkosylinterin kanssa samaa. Uudella, teräväkulmaisella avaimella voi saada myös tuloksia niin, että kelpaa konttorin sedälle.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja pekka »

jep, eli mars mars lukkosepälle joka tekee uuden avaimen jossa kärjessä oleva haitta on selvästi korkeampi kuin vanhassa kuluneessa avaimessa.



Toki voit perustella asian myös näin:



Kyseessä on ominaisuus joka autossa on huoltoa varten.  Auto voidaan jättää ilman avaimia huoltoon ja huollon jälkeen auto ajetaan pihalle ja ovet lukitaan.  Asiakas noutaa auton pihalta omilla avaimillaan.



Auton saa siis käyntiin ilman avainta jos virtalukkoa ei ole käännetty rattilukko asentoon asti.  Rattilukkoon laitto onnistuu myös ilman avainta kun painaa ohjauspylvään nappia samalla kun kiertää lukkoa.



Eri asia on et uskooko viskaali tarinaa ja miten siihen muutenkin suhtautuu  ;D



Joskus katsuri saattaa napata avaimen pois juurikin tuossa huolto asennossa ja koittaa rattilukkoa, silloin ei pidä hämääntyä, vaan ohjeistaa setää varusteen oikeasta käytöstä.
rane
Viestit: 459
Liittynyt: Ti Joulu 06, 2011 4:05 pm

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja rane »

Joskus myös kulmistaan pyöreäksi kulunut avain tekee yhdessä kuluneen lukkosylinterin kanssa samaa. Uudella, teräväkulmaisella avaimella voi saada myös tuloksia niin, että kelpaa konttorin sedälle.



Tämä toimi aikoinaan vanhaan kuluneeseen avaimeen, eikä ollut kallis. [smiley=happy.gif]

-Ostarin suutarinverstas, joka teki myös avaimia muutamalla egellä... ;)
Avatar
rebel70
Viestit: 4182
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Takana sähköikkuna? Sillonhan voi sanoa että takaoven avaamiseen tarvitsee avainta vaikka kone pyörii. Mulla ollu sama juttu et avaimet irtoo. ;)
😁
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Mulla oli molemmissa kilvissä olevissa sama vika, eikä kertaakaan ongelmia konttorilla.



Kerran tuli puheeksi, ja konttorin setä sanoi, että avainten irroitus ei haittaa, koska ratti lukooa ei saa päälle "vahingossa", eli kun tarvii sitä vipua erikseen painaa.



Mutta sehän tiedetään että katsastus setiä on moneen lähtöön, toisille kelpaa se mikä ei toisille kelpaa... :-/
JariJ
Viestit: 459
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 6:27 pm

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Kiitoksia kaikille neuvoista ja vinkeistä !. Kokeilen ensin CRC:tä ja teetän samalla uuden "karheamman" virta-avaimen, josko se auttaisi. On myös lohdullista tietää, että katsastus on mennyt läpi, vaikka avain ei pysykään virtalukossa. Mielestäni katsastussetä toimi tuossa tapauksessa loogisesti, kun totesi, ettei ohjausakselia saa lukkoon vahingossa.
sillu
Site Admin
Viestit: 2153
Liittynyt: La Joulu 21, 2024 8:53 pm

FSJ:n virtalukko-ongelma(ko) ?

Viesti Kirjoittaja sillu »



Juu ei ole koskaan mulla hylätty tuosta asiasta vaik ollut monessa autossani


Vastaa Viestiin