360 Puristussuhteen nosto

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja pekka »

Se on sit vissiin 4lgz.



Taitaapi olla just passeli 360 kaveriksi.... raju nokka, tarpeeksi gasoa (RE85) tarjolle + 1000hv/1000nm pitäis olla kuin tarjottimella ;D
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Solmua kehiin vaan x2! 8-) 8-) 8-)
jussilassi
Viestit: 52
Liittynyt: La Syys 24, 2011 9:29 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja jussilassi »

Jotain satasia se makso, imusarjaa ei suostunu tekemään. Se täytyis vielä viedä johonkin muualle. Tosin sai sen kyllä just ja just paikalleen mutta ei se hyvin siihen istu.



Jos kannen plaanaukseen saa yli puoltuntii menemään, pitää olla välissä jo pitkä kahvitauko.

Imusarjankin koneistus onnistuu hyvällä koneella yhdellä kiinnityksellä, joten eipä sekän pitkään aikaa vie.

Yksinkertaista perus koneistusta, liki jokaisessa koneistamossa onnistuu, jos vain viitsivät tehdä.

Näitä töitä kannattaa kysästä muistakin paikoista kuin moottorikoneistamolta. Itte tein joskus kurssikeskuksella kannen plaanauksen kutvosen kanteen. Hommaan tais mennä parkytä minsaa, ekakertalaiselta.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja tl »

Joo ei kai se siitä kiinni ollu ettei olis pystyny tekemään, viitsimisestä se enemmän on kiinni ja jos on valmiiksi töitä pirusti jonossa niin ei tarvi kaikkea ottaa.



Normaali kannen plaanauksessa ei tarvi montaa kymppää ottaa. Milli on jo vähän enemmän. Tietty koneista kiinni toikin paljonko pystytään kerralla ajamaan.
Avatar
Kosti
Viestit: 1524
Liittynyt: Pe Syys 04, 2009 5:43 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja Kosti »

Javen 343 lohkosta plaanattiin molemmat kansitasot keskimäärin 1.3 mm ja imukannesta saman verran.

Männät vaihtuu Wisecoon ja kannet Edelbrockiin, tämä muutos aiheuttaa jo selkeän puristussuhteen laskun koska mäntien venttiilitaskut on isommat (8cc) ja kansien palotilat (54cc) jonkin verran alkuperäistä suuremmat niin sikälikin perusteltua koneistaa tasot oikeaaan asemaan.

Samalla oikeni kansitasojen vinous, 1 ja 7 sylintereiden välillä 0,03" heittoa sekä 2 ja 8 sylinterien välillä 0.06"



Koneistamosta kun soitettiin työn olevan valmis niin mies aloitti asiansa ns "puheella" tästä arvasin että lasku tulee olemaan suuri ja istuin varmuuden vuoksi ottamaan iskua vastaan.. ja istun edelleen  ;D

Olivat kuitenkin raapaiseet useita tunteja pois työstä ettei aivan järjettömyyksiin menisi.

700€ kustansi em. koneistus, tärkeintä on kuitenkin onnistunut työ ja sen suunnittelu, virheiden aiheuttamia kustannuksia uskalla edes arvailla.
Amerikan_mosse
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Elo 14, 2012 10:28 am

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja Amerikan_mosse »

Mäntsälässä, moottorikoneistamo Aaltonen. Otti meidän americanin kansista pois 0.10mm, joutui purkamaan myös venttiilit pois. 40e per kansi. suosittelen. käteisellä tietysti.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

360 Puristussuhteen nosto

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Mäntsälässä, moottorikoneistamo Aaltonen. Otti meidän americanin kansista pois 0.10mm, joutui purkamaan myös venttiilit pois. teki sopivasti, suosittelen.



Kaikki on aina tapauskohtaisia juttuja  :-X, vaikka en itse liitykkään tähän keissiin...  ;)



RS
Vastaa Viestiin