4,0 l /92 cherokee LTD naputtaa

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
karzi

Viesti Kirjoittaja karzi »

Miä käytän varsinkin kesäisin 10w-60 ei tartte lisäillä niin paljon. ei naputa eikä säiky lämmöstä.
Jokke

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Neoniin tein FORTE käsittelyn niin sen jälkeen rupes nostajat vasta ääntä pitääkkin. Ajaa kaiken paskan liikkeelle joka tukkii sen jälkee joka paikan. Kannattaa vaihtaa öljyt ainakin pari kertaa käsittelyn jälkeen jos se on nyt pakko yleensä tehdä. En suosittele. Myös muilla on tullut ongelmia juuri tämän kaiken pelastavan FORTEn takia. Koska nää öljy kanavat ovat hyvin pieniä niin jos kiertoon sattuu jäämään jokin kökköne niin purkuhommaks menee. Itse jouduin puhistaa ja rassaan nokkien kanavat tikuilla auki ja liuotinta suhutteleen pirusti niihin pieniin kanaviin. Neonissa ainakin tuppaa noi venttiilit naputtaa aikalailla. Laitoin 10/40 öljyt niin asettu vähän.Synteettiset . Noi varaosa putkat tarjoo ja suosittelee mielestäni liian helpolla autoihin noita liian litkuja öljyjä. Mitä mieltä muut ovat ja onko FORTEN kans ilmenny muilla ongelmia?????
rebel70

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Naapurin isännän kans oli juttua sähköistä. Ja jarruista.Tälläistä tapahtuu; Jos on palat kulunu metallille niin sitä magneettista purua on varmaan ABS-anturissa ja sotkee järjestelmän. Siinä yks vinkki.
😁
KK

Viesti Kirjoittaja KK »

Multakin sananen Fortesta. Tehtiin joskus täyskäsittely KaasutinExpertillä mun silloiselle Toyota MR2:selle ja siinä tapauksessa ainakin oli ihan ok, kävi nätimmin ja kiekas kiukkuisemmin. Noi paksummat öölit on ok vanhempiin vehkeisiin, mutta esim Mustang -90 pelitti ihan hyvin 0W-50 öljyllä ja piti ne sisälläänkin ja Javen 401 on myös tykännyt Mobil 5W-50 niin kauan, kuin se on mulla ollut. Mutta heti, jos pata on jo kulunut, niin esim kesäkäytössä joku 20W-50 tökötti on ihan hyvää ja hiljentää kyllä naputukset ja kolinat tehokkaasti. Ja Americanan 199:ssä mulla taitaa olla joku 10W-40 ölppä ja ihan ok sekin.
hentpe

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Forten hinta 21,36€ purkki. Kerholaisille -11% ja tietysti lisäksi kortinhaltijoille S-bonus.

Muistakaa, että Forte tuotteet on tehty ennaltaehkäisevään huoltoon!! Jos jotakin on rikki tai aivan totaalisesti tukossa, niin mikään ihme mönjä ei niitä korjaa. Silloin on osa uusittava tai korjattava.

Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin noissa ABS:n pumpuissa on Jeepissä ollut ongelmia. Omastani oli jo Saksan päässä ko. mötikkä uusittu. ABS:n ongelmista moni vanhemmiten johtuu jarrunesteen vaihdon laiminlyönnistä. Kosteus nesteen seassa tekee tuhojaan.

Jos valo palaa heti moottorin käynnistämisen jälkeen on vika luultavimmin pumpussa/modulissa. Jos taas valo syttyy auton lähdettyä liikkeelle on vika luultavimmin pyöräantureissa.
Enzo

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Nykyiseen käyttikseeni tein Forte-käsittelyn heti tuotuani sen Saksasta 2003(Citroen BX 16 valve). En ole havainnut käsittelystä mitään hyötyä, tosin en haittaakaan.

Öljy on edelleen mustaa kuin neekerin uni aika pian öljynvaihdon jälkeen.

Öljynkulutus oli pahimmillaan n. litra tuhannella syksyllä 2004 tehdystä kansirempasta huolimatta. Nyt öljyä kuluu hieman vähemmän. Öljynä Mobil RF 5W-50.

Olen kuullut, että jos moottori käy kuumana, voi männänrenkaat "löijjääntyä", eli niistä katoaa jännitys eivätkä tiivistä entiseen malliin. Autossani tämä on todennäköinen selitys.

Edellinen omistaja kehui ajaneensa sillä n. 200km/h. Oli myös "virittänyt" autoa poistamalla viimeisen äänenvaimentajan ja kehui pelistä löytyvän 170hv. ;D ;D ;D

Kammbackin öljyt vaihdoin nyt toiseen kertaan ja vanhassa öljyssä oli hyhmää, klönttejä ja metallinhohtoa. Öljyillä oli ajettu vain muutama kymmenen kilometriä.

Kyllä se tuntuu olevan usein, että kiinnostus auton huoltamiseen hiipuu sen ikääntyessä. >:(
Heatseeker

Viesti Kirjoittaja Heatseeker »

Jeepin ABS ongelmien takia on tehdas vaihtanut veloituksetta osia. Kannattaa tutustua aiheeseen jollain jenkkiläisellä sivustolla. Omassa Cherokee LTD -90:ssä oli Chrys-auton laatima TSB aiheesta. Aiheesta on varmaan ollut jonkinlainen takaisinkutsu kampanja.

Olen myös tehnyt sellaisen huomion, että huomattavan monta Limited mallia on tullut vastaan konehuonepalon kokeneena. jostain syystä palot ovat alkaneet sieltä pääsylinterin kohdilta...
Vastaa Viestiin