Manuaali 258:n perään...

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Raimo64
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 2:20 pm

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja Raimo64 »

Ei kellään ois hyviä ideoita/ käytännön kokemuksia, minkä VAHVAN manuaalin 258:n perään vois sovittaa? Amazooni volvon lootan vissiin sais sinne sopiin, mut ei kuuleman mukaan oo hirviän kestävä!?? :-/ Onhan automaatillakin tiätty kiva nurkisa pyärittää, mut kun kuulin jostai et urheiluautot on punasia ja manuaalivaihteisia... ;)
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Mulla olis Renault jakelukuormurin loota. Sopivuudesta eikä kunnosta ole käytännön kokemusta, mutta tosimieshän korjaa ja sovittaa mitä vaan... ;)

Olis tosi urheilullinenkin tommonen kuormurin loota, varsinkin jos on synkronit jo häipyny... vaihtamiset urheilullisesti välikaasun kanssa. ;D ;D ;D
Jokke
Viestit: 48
Liittynyt: La Huhti 05, 2003 3:55 pm

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja Jokke »

Mulla on ilmeisesti 232 koneen perässä joku volvon ,oisko 142:n loota ja hyvä on. Vaihekepin käppyrästä päätellen sanovatte olevan semmoisesta laitteesta. Välitykset semmooset ramlerin koneelle sopivat. Ja volvon lootahan on tunnetusti kestävä. Edellisessä ,nykyisin Pitulla oleva -65 farmi americaanissa oli ilmeisesti crownin loota, eikä siitäkään ollu huonoo sanottavaa.

Eli ei muuta kun pulttaat sinne volovon lootan ,löytyy helposti ja suht edulliseen. Älä kysy muutoksista. Ne on edellisen omistajan tekosia. Sen huomasin viime kesänä startin kans pusatessa ,että toista kiinnike reikää joutuu vähän muuttaa.
Raimo64
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 2:20 pm

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja Raimo64 »

Juttelin tosa yhen "Volvomiähen" kans, ja meinas et volvon M45 rupeis antautuun jo 400nm väännöllä... M40 (Amazon) viä ennemmin :-/ Tiärä sit näistä, Mut kuinkahan BW:t... esim. Cossusta?? Varmin tapahan varmaan ois vaik TH 400, mut ku tekis niin kovasti miäli kytkinpoljinta :D
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Kummallisia mielitekoja... ::) ;D ;D
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja KK »

Eikös 258:iin mene sama kytkinkoppa, kuin kaseihinkin, eli Javeissahan on käytetty T10:ä, ostoilmoa vaan sellaisesta.

Ja tietysti AMC:lla on oma pulttijakonsa, joten GM:n sun muitten käyttämät ei suoraan käy, mutta jos vaikka jollain jossain olisi jouten oikeanlainen ja ellei, niin adapteria vaan väliin. Fjuurdin kovat laatikot on jenkeissä suosiossa, eli varmaan toi cossun loota ois ihan ok adapterin kanssa.
KKOSKINEN
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2003 3:08 pm

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja KKOSKINEN »

Tai Cressida/Celica Supra:n vaihteisto. .
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Onhan noita T-5 lootia vaikka missä autoissa....



Googlettamalla löytyy luetteloita ja ohjeita vaikka kuinka...



Ja jeepin lootahan menisi suoraan AMC kytkin koppaan ja jakolootan tilalle häntä jostakin.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja tl »

... mut kun kuulin jostai et urheiluautot on punasia ja manuaalivaihteisia... ;)



Niissä on myös enemmän kuin kuus sylinteriä ja yli kuus litraa tilavuutta ;)
Raimo64
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2005 2:20 pm

Manuaali 258:n perään...

Viesti Kirjoittaja Raimo64 »

... Ja alipainetta imusarjassa... ;) ;)
Vastaa Viestiin