33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja tl »

Tarvis ton Wagoneerin rengastusta hieman uusia ja ajattelin samalla maltillisesti parantaa maasto-ominaisuuksia. Otsikon mukaisia mutiaisia ajattelin chieffin 15x8 vanteilla. Onkos kellään oman käden kokemusta paljonko tarvis korotusta ettei ottais mihinkään kiinni ilman lokasuojamuutoksia.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Chiefis oli 33" alla eikä ottanut mihinkään kiinni.. Tosin soa + 20mm edessä ja takana hiukka enemmän..



Pitun yhdes cheros on 33 alla ja koppaa nostettu rungolta 50mm että sen verran varmaan tarvii..



Olikos Hepellä mörkö 2:ses mitä muutoksia?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja tl »

Chieffiin taitaa mahtua vähän helpommalla kun on isommat pyöränaukot ja wide track aksulat.



Mietin vaan minkälaiset korotusjouset sitä tarvis tilailla, voihan sitä tietty nostaa vielä lisäks koria rungolta jos ei mahu.



Soa jutut täytyy kuitenkin unohtaa kun pääasiassa ajellaan kuitenkin kadulla ja kärryäkin tarvis vedellä
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Eli jos ja kun kärryn veturia suunnittelet, niin mitä vähemmän korotat jousitusta (pienennät casterkulmaa) sitä parempi. Kahdesta korotetusta FSJ:stä kokemusta ja kumpainenkin oli ihan yhtä kamala ajaa maantiellä just pienen casterkulman takia. Punasta sain vähän paremmaks muuttamalla eturiiput hiukan lyhyeemiks ja vaihtamalla pakat mut ei siitä silti mikään hyvä tullut.

Korotettaessa jousitusta etukardaanin kulmat muuttuu epäedulliseksi ja kun säädät kardaanikulmaa, pienenee caster kulma ja autosta tulee epävakaa ajettava.

Kärryn edessä hyvin ja vakaasti suoraan kulkeva veturi on poikaa.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Tota kiisseli pakuwagoa on tarkoitus korottaa koppaa 50mm rungolta jotta saa öljypohjan alle sen 50mm lisää tilaa.. Konetta ei voi nääs nostaa kiinnikkeistään ylemmäs ellei koppa väistä..



..Samalla pitäisi mahtua noi silestone 33" pyörimään heittämällä, mutta pistän kuvaa kunhan saan jotain tehtyä.



Milläs aikataululla TL meinaa suorittaa wagoon muutoksia?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja tl »

Vanteetkin on vasta menossa konttiin ettei tässä nyt ihan paniikkia sen puoleen ole, mutta jouset täytys laittaa kans tilaukseen pikimmiten kun niitä ei viitti lentorahtina ottaa.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja tl »

Tossa on mielekiintoinen topicci



http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=76709



tota kun selaili läpi niin johtopäätös olis että 4-5 tuumaa varmaan vaatis
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Kilpipelis max 3".. :(



Laitan kuvaa illemmalla, kunhan saan testattua mahtuuko 33" pyörimään..
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja tl »

Koria saa korottaa rungolta 3" mutta lisäksi jousitusta saa korottaa 2.5"
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

33x10.5-15 renkaat Wagoneeriin

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Koria saa korottaa rungolta 3" mutta lisäksi jousitusta saa korottaa 2.5"

Jousitusta myös 3"...
Vastaa Viestiin