Borgwarnerin Öljytilavuuksia
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
Löytyyhän nuo mutullakin, mutta onhan se helpompaa kun tietää.
Eli rambler classic 66 kone 3.8 ja automaatti ilmeisesti se bw-m37
Minkälaiset öljymäärät?
Vaatiiko tuo ilmajäähdytteinen laatikko jotain erikoisöljyä vai mennäänkö dexronilla.
T:Janne
Eli rambler classic 66 kone 3.8 ja automaatti ilmeisesti se bw-m37
Minkälaiset öljymäärät?
Vaatiiko tuo ilmajäähdytteinen laatikko jotain erikoisöljyä vai mennäänkö dexronilla.
T:Janne
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
Tilavuutta en ulkoa muista ja lisäksi öljynvaihdon yhteydessä turbiini ei tule tyhjäksi.
Öljylaatu: Ehdottomasti Type F , ei Dextron....
RS
Öljylaatu: Ehdottomasti Type F , ei Dextron....
RS
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
ku seisoo yän yli niin olisko 4-5 litraa mitä menee.
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
Tuota oikeaa Type F automaattiöljyä saa ihan normaaleista myyjiltä, huomaa vaan ettei se ole sama kuin dextron ii/iii vaikka joku niin väittäisikin.
Jos pistät Dextronit Borg Warneriin niin laatikko alkaa luistaa ja käytännössä hajoaa muutamassa kuukaudessa kokonaan.
Muistelisin että kokonaisöljytilavuus on hiukan mallista (ja sen öljypohjasta) kiinni, jos tyhjennät turbiinin niin 7-9 litraa menee tai jos vaihdat ihan normaalisti öljyt niin tuo 4-5 litraa on varmaan melko lähelle.
Huomaathan että öljytilavuus automaattilaatikossa tulee mitata moottori tyhjäkäynnillä ja vaihde N:llä. Eli alkuun vaikka tuo 4 litraa sisään ja sitten kone käyntiin lisäilet kunnes pinta on yläviivalla.
edit: vaihde N:llä.
Jos pistät Dextronit Borg Warneriin niin laatikko alkaa luistaa ja käytännössä hajoaa muutamassa kuukaudessa kokonaan.
Muistelisin että kokonaisöljytilavuus on hiukan mallista (ja sen öljypohjasta) kiinni, jos tyhjennät turbiinin niin 7-9 litraa menee tai jos vaihdat ihan normaalisti öljyt niin tuo 4-5 litraa on varmaan melko lähelle.
Huomaathan että öljytilavuus automaattilaatikossa tulee mitata moottori tyhjäkäynnillä ja vaihde N:llä. Eli alkuun vaikka tuo 4 litraa sisään ja sitten kone käyntiin lisäilet kunnes pinta on yläviivalla.
edit: vaihde N:llä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
Öljynlisäyksien välillä olisi hyvä käydä vaihdekaavio läpi rauhallisesti, sitten suorittaa mittaus ja lisäys... ;)
Hanki uusi automaatin öljypohjan tiiviste ennenkuin irroitat vanhan. ;)
RS
Hanki uusi automaatin öljypohjan tiiviste ennenkuin irroitat vanhan. ;)
RS
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
Öljynlisäyksien välillä olisi hyvä käydä vaihdekaavio läpi rauhallisesti, sitten suorittaa mittaus ja lisäys... ;)
Hanki uusi automaatin öljypohjan tiiviste ennenkuin irroitat vanhan. ;)
RS
Hyvä lisäys :)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
niin, ylärajassa vasta ku laatikko öljy on NORMAALI lämmössä.
toihan öljy laajenee lämmitessään,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
toihan öljy laajenee lämmitessään,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
Juu, öljyä kannattaa valuttaa yön yli, jos haluaa vaihtaa enemmän kuin puolet.
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
lueskelin hiukan asiasta ja aika moni lähde ilmoittaa että öljynmäärä pitäisi täsmätä 'N' vaihteella - ei 'P':llä. Syiksi ilmoitetaan että monessa automaatissa ei etupumppu pyöri 'P' päällä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Borgwarnerin Öljytilavuuksia
lueskelin hiukan asiasta ja aika moni lähde ilmoittaa että öljynmäärä pitäisi täsmätä 'N' vaihteella - ei 'P':llä. Syiksi ilmoitetaan että monessa automaatissa ei etupumppu pyöri 'P' päällä.
Juu, tolla N-vaihteella pitää tarkistaa.