Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
jksa
Viestit: 9
Liittynyt: La Touko 11, 2013 2:47 pm

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja jksa »

Löytyyhän nuo mutullakin, mutta onhan se helpompaa kun tietää.



Eli rambler classic 66 kone 3.8 ja automaatti ilmeisesti se bw-m37



Minkälaiset öljymäärät?



Vaatiiko tuo ilmajäähdytteinen laatikko jotain erikoisöljyä vai mennäänkö dexronilla.



T:Janne
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Tilavuutta en ulkoa muista ja lisäksi öljynvaihdon yhteydessä turbiini ei tule tyhjäksi.

Öljylaatu: Ehdottomasti Type F , ei Dextron....



RS
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja raipe »

ku seisoo yän yli niin olisko 4-5 litraa mitä menee.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja A-V »

Tuota oikeaa Type F automaattiöljyä saa ihan normaaleista myyjiltä, huomaa vaan ettei se ole sama kuin dextron ii/iii vaikka joku niin väittäisikin.



Jos pistät Dextronit Borg Warneriin niin laatikko alkaa luistaa ja käytännössä hajoaa muutamassa kuukaudessa kokonaan.



Muistelisin että kokonaisöljytilavuus on hiukan mallista (ja sen öljypohjasta) kiinni, jos tyhjennät turbiinin niin 7-9 litraa menee tai jos vaihdat ihan normaalisti öljyt niin tuo 4-5 litraa on varmaan melko lähelle.



Huomaathan että öljytilavuus automaattilaatikossa tulee mitata moottori tyhjäkäynnillä ja vaihde N:llä. Eli alkuun vaikka tuo 4 litraa sisään ja sitten kone käyntiin lisäilet kunnes pinta on yläviivalla.



edit: vaihde N:llä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Öljynlisäyksien välillä olisi hyvä käydä vaihdekaavio läpi rauhallisesti, sitten suorittaa mittaus ja lisäys... ;)



Hanki uusi automaatin öljypohjan tiiviste ennenkuin irroitat vanhan. ;)



RS
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja A-V »

Öljynlisäyksien välillä olisi hyvä käydä vaihdekaavio läpi rauhallisesti, sitten suorittaa mittaus ja lisäys...  ;)



Hanki uusi automaatin öljypohjan tiiviste ennenkuin irroitat vanhan.  ;)



RS



Hyvä lisäys :)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja raipe »

niin, ylärajassa vasta ku laatikko öljy on NORMAALI lämmössä.

toihan öljy laajenee lämmitessään,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Juu, öljyä kannattaa valuttaa yön yli, jos haluaa vaihtaa enemmän kuin puolet.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja A-V »

lueskelin hiukan asiasta ja aika moni lähde ilmoittaa että öljynmäärä pitäisi täsmätä 'N' vaihteella - ei 'P':llä. Syiksi ilmoitetaan että monessa automaatissa ei etupumppu pyöri 'P' päällä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
rebel70
Viestit: 4184
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

Borgwarnerin Öljytilavuuksia

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

lueskelin hiukan asiasta ja aika moni lähde ilmoittaa että öljynmäärä pitäisi täsmätä 'N' vaihteella - ei 'P':llä. Syiksi ilmoitetaan että monessa automaatissa ei etupumppu pyöri 'P' päällä.

Juu, tolla N-vaihteella pitää tarkistaa.
😁
Vastaa Viestiin