Maali pois pintavärin päältä?
Maali pois pintavärin päältä?
Kiiltävän tavallisen automaalin päälle on maalattu paukkupullolla maalia, joka lähtee palasina irti. Millä keinolla irrottaisin helpoiten tuon paukkupullolla maalatun maalin, ilman että naarmuttasin kovin pahasti alla olevaa kiiltävää alkuperäistä maalia? Sillä porakoneen "neekerin tukka" röpelöterällä? Teräsharja liikaa? Vai joku hiontaratkaisu?
Maali pois pintavärin päältä?
Oletko koittanut tehokasta painepesuria?
Maali pois pintavärin päältä?
Kokeilisin muovilastalla irroittaa sen mikä lohkeilee ja sitten tärpättirätillä loppuihin...
RS
RS
Maali pois pintavärin päältä?
Oletko koittanut tehokasta painepesuria?
Painepesuria kannattaa kokeilla,irrotin maalit Camaron vanteista pienellä kotipesurilla ja hyvin lähti.
Maali pois pintavärin päältä?
Jatkokysymys; miksi se paukkupullomaali lähtee siitä päältä? Koska ei pohjamaalia vaan kiiltävän pinnan päälle vaan vedetty? Vaikutti että olis alkanu lohkeilee paloina pois juuri kun oli kovat pakkaset?
Maali pois pintavärin päältä?
Irtoaa varmasti jos maalipinta alta ollut vahattuna.
Pitäisi riittää, että lakkapinta on tasainen ilman karhennusta...
RS
Pitäisi riittää, että lakkapinta on tasainen ilman karhennusta...
RS
Maali pois pintavärin päältä?
Ite kans painepesurin kannalla. Ja niihin kohtiin joista ei lähde käyttäisin spray maalia liuotukseen. Eli kuivan hyvin kiinni olevan spraymaalin päälle useita märkiä kerroksia paukkupullolla, pieni vaikutusaika ja pois pyyhkiminen. Kuulostaa todella hullulta mutta toimii loistavasti, huomattavasti paremmin kuin esim tinnerirätti.
Maali pois pintavärin päältä?
Brakecleanilla kokeile eka. Asetonitinnerillä sit ja jossei lähe niin xyleenitinnerillä. Tinneri puhtaaseen rättiin ja hinkkaamalla. Ei pitäs kovin hätäseen lähtee orkkismaali mutta kalikalipurkkimaali lähtee helposti. Oon tarroja, liimoja, massaa ja kalimaalia poistanut onnistuneesti. Hyvä lienee mainita että tinnerin kanssa läträys vaatii tuuletetun tilan ja käytettyjen rättien poiston tallin nurkista (ihan tosissaan voi syttyä itsekseenkin).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Maali pois pintavärin päältä?
ja ei tod mitään neekeritukkaa eikä teräsharjaa.. aivan liian raakoja ja naarmuttavia! (edit: hih täällä oorumilla on automaattisanakorjaus tuolle "pahalle" n-sanalle näemmä. ihan hyvä toiminto kai.)
painepesua ja liuotin rättejä.. niillä saa aika hyvin huonot maalit irti ennen kuin oikea maali tuhoutuu.. ei kannata läträtä nesteen kanssa liikaa kerralla ettei oikee maali pehmene liikaa.
kiillotuskoneella ja tahnalla ehkä voi myös yrittää jos nuo aiemmat fiksut keinot eivät ole onnistuneet. (hienolla paperilla varovainen vesihionta myös saanee pahat maalit pois. ja sitten hyvän maalin kiillotus kirkkaaksi perään.)
painepesua ja liuotin rättejä.. niillä saa aika hyvin huonot maalit irti ennen kuin oikea maali tuhoutuu.. ei kannata läträtä nesteen kanssa liikaa kerralla ettei oikee maali pehmene liikaa.
kiillotuskoneella ja tahnalla ehkä voi myös yrittää jos nuo aiemmat fiksut keinot eivät ole onnistuneet. (hienolla paperilla varovainen vesihionta myös saanee pahat maalit pois. ja sitten hyvän maalin kiillotus kirkkaaksi perään.)
Maali pois pintavärin päältä?
Valaiskaa tietämätöntä, mikä on se reaktio ja olosuhde joka saa tinnerirätin syttymään itsestään? Missään tapauksessahan niitä ei lojumaan kannata jättää. Nyt vaan kiinnostaa kyseinen reaktio ilmiönä.