Lisää Automaattiasiaa

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
juhap
Viestit: 6801
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mitä vaikuttaa vuosien käyttämättömyys automaattilootaan?



904 on ollut varmaan 10 ajamatta öljyt sisällä, voiko ottaa suoraan käyttöön?


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Tiivisteet kovettuu ajan saatossa oli käytössä tai ei. Ja eri öljyillä saattaa olla eri tyyppisiä vaikutuksia, hyviä tai huonoja. Pillarin maansiirtokone puolella jos massa levy on ollut öljyssä, niin suositus olisi säilyttää öljyssä, ei saa antaa uudestaan kuivaa kunnolla. Käyttämättä ollut saattaa öljy valunut niin kuiviin ylä osista että on kuivat, mutta miten lopulta mikäkin tavara käyttäytyy.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja A-V »

Juteltiin just pari kuukautta sitten tästä aiheesta mun automaattivelhon kanssa (Dart Center). Hänen näkemyksensä oli, että jos on otettu seisomaan 'suoraan ajosta' eli öljyt sisällä jokapaikassa niin säilyy kymmeniä vuosia ilman ongelmia, kunhan vaihtaa uudet öljyt käyttöönoton yhteydessä ja hiukan "sisäänajaa" laatikkoa hellemmin. ATF on kuulemma hyvinkin 'kiinnipysyvää' tavaraa.  Mut on kaiketi myös kiinni siitä miten laatikkoa on säilytetty ja missä (ulkona pakkasessa vs. lämpimässä tallissa).



Omia kokemuksiakin on. Mähän otin ton A727:n käyttöön ja sillon se oli ollut helposti 10-20v käyttämättä ja meni ilman ongelmia. Öljyt sai tosin vaihtaa toistamiseen kun en tajunnut tyhjentää turbiinia wanhasta öljystä ennen käyttöönottoa (öljy meni ruskeahkoksi melkein ekan koeajolenkin jälkeen, epäilin kytkinlevyjen kulumista mutta ei haissut palaneelta ja loota toimi ilman ongelmia seuraavat 5 vuotta kunnes rikoin sen ite).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Ennen ajoon lähtöä kannattaa käytellä rauhassa lämpimäksi, että öljyt lähtee varmasti kiertoon. Näin mulle joku viisas neuvoi.
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

20-30 minuuttia vaihde N-asennossa tyhjäkäynnillä, sitten öljyjen vaihto ja 10 km ajoa ja öljyjen vaihto...
juhap
Viestit: 6801
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja juhap »

OK



Mätärööri saanee uuden lootan Concasta...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
juhap
Viestit: 6801
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja juhap »

Tuossa Matadorin lootan takaosassa on liitin paineputkelle, joka menee konehuoneeseen asti. Siellä on toisessa päässä öljynpaine kello. Mikä tämä on? Toisessa lootassa ei ole moista, toimiikohan ilman?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Tuossa Matadorin lootan takaosassa on liitin paineputkelle, joka menee konehuoneeseen asti. Siellä on toisessa päässä öljynpaine kello. Mikä tämä on? Toisessa lootassa ei ole moista, toimiikohan ilman?



Muistelisin, että mun askissa on tulpattu putkenpätkä.



RS
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja tl »

Jos siitä lähtee vaan yksi putki öljynpainekellolle niin ei sen tulppaaminen voi mitään vaikuttaa toimintaan kun umpiperä se on joka tapauksessa.
juhap
Viestit: 6801
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Lisää Automaattiasiaa

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mut jos tuolla on joku juttu, joka valvoo jotakin lootan öllinpaineen avulla...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin