Lisää Automaattiasiaa
Lisää Automaattiasiaa
Mitä vaikuttaa vuosien käyttämättömyys automaattilootaan?
904 on ollut varmaan 10 ajamatta öljyt sisällä, voiko ottaa suoraan käyttöön?
904 on ollut varmaan 10 ajamatta öljyt sisällä, voiko ottaa suoraan käyttöön?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Lisää Automaattiasiaa
Tiivisteet kovettuu ajan saatossa oli käytössä tai ei. Ja eri öljyillä saattaa olla eri tyyppisiä vaikutuksia, hyviä tai huonoja. Pillarin maansiirtokone puolella jos massa levy on ollut öljyssä, niin suositus olisi säilyttää öljyssä, ei saa antaa uudestaan kuivaa kunnolla. Käyttämättä ollut saattaa öljy valunut niin kuiviin ylä osista että on kuivat, mutta miten lopulta mikäkin tavara käyttäytyy.
Lisää Automaattiasiaa
Juteltiin just pari kuukautta sitten tästä aiheesta mun automaattivelhon kanssa (Dart Center). Hänen näkemyksensä oli, että jos on otettu seisomaan 'suoraan ajosta' eli öljyt sisällä jokapaikassa niin säilyy kymmeniä vuosia ilman ongelmia, kunhan vaihtaa uudet öljyt käyttöönoton yhteydessä ja hiukan "sisäänajaa" laatikkoa hellemmin. ATF on kuulemma hyvinkin 'kiinnipysyvää' tavaraa. Mut on kaiketi myös kiinni siitä miten laatikkoa on säilytetty ja missä (ulkona pakkasessa vs. lämpimässä tallissa).
Omia kokemuksiakin on. Mähän otin ton A727:n käyttöön ja sillon se oli ollut helposti 10-20v käyttämättä ja meni ilman ongelmia. Öljyt sai tosin vaihtaa toistamiseen kun en tajunnut tyhjentää turbiinia wanhasta öljystä ennen käyttöönottoa (öljy meni ruskeahkoksi melkein ekan koeajolenkin jälkeen, epäilin kytkinlevyjen kulumista mutta ei haissut palaneelta ja loota toimi ilman ongelmia seuraavat 5 vuotta kunnes rikoin sen ite).
Omia kokemuksiakin on. Mähän otin ton A727:n käyttöön ja sillon se oli ollut helposti 10-20v käyttämättä ja meni ilman ongelmia. Öljyt sai tosin vaihtaa toistamiseen kun en tajunnut tyhjentää turbiinia wanhasta öljystä ennen käyttöönottoa (öljy meni ruskeahkoksi melkein ekan koeajolenkin jälkeen, epäilin kytkinlevyjen kulumista mutta ei haissut palaneelta ja loota toimi ilman ongelmia seuraavat 5 vuotta kunnes rikoin sen ite).
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Lisää Automaattiasiaa
Ennen ajoon lähtöä kannattaa käytellä rauhassa lämpimäksi, että öljyt lähtee varmasti kiertoon. Näin mulle joku viisas neuvoi.
Lisää Automaattiasiaa
20-30 minuuttia vaihde N-asennossa tyhjäkäynnillä, sitten öljyjen vaihto ja 10 km ajoa ja öljyjen vaihto...
Lisää Automaattiasiaa
OK
Mätärööri saanee uuden lootan Concasta...
Mätärööri saanee uuden lootan Concasta...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Lisää Automaattiasiaa
Tuossa Matadorin lootan takaosassa on liitin paineputkelle, joka menee konehuoneeseen asti. Siellä on toisessa päässä öljynpaine kello. Mikä tämä on? Toisessa lootassa ei ole moista, toimiikohan ilman?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Lisää Automaattiasiaa
Tuossa Matadorin lootan takaosassa on liitin paineputkelle, joka menee konehuoneeseen asti. Siellä on toisessa päässä öljynpaine kello. Mikä tämä on? Toisessa lootassa ei ole moista, toimiikohan ilman?
Muistelisin, että mun askissa on tulpattu putkenpätkä.
RS
Lisää Automaattiasiaa
Jos siitä lähtee vaan yksi putki öljynpainekellolle niin ei sen tulppaaminen voi mitään vaikuttaa toimintaan kun umpiperä se on joka tapauksessa.
Lisää Automaattiasiaa
Mut jos tuolla on joku juttu, joka valvoo jotakin lootan öllinpaineen avulla...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82