V8 startin esto

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
PetriN
Viestit: 449
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 6:08 am

V8 startin esto

Viesti Kirjoittaja PetriN »

Juhap:

"Onkos noissa erilailla toimivia, vai kaikki eri toiminot on kytkennästä kiinni? Entäs ne joissa on se kolmas pikkuvirta liitin nurjalla puolella?"



Tästä pompsahti mieleen, että Matadorissa on eri tavalla kytkettyjä solenoideja riippuen siitä, onko kutonen vai kasi.

En nyt sano, miten eri tavalla. Nyt juuri ei ole tuota omaa autoa vieressä.

Minun alkuperäisen käsityksen mukaan toinen niistä vierekkäisistä navoista syöttää starttauksen aikana puolalle suoraa sähköä, muuten puolalle tulee vastuksen kautta. En tosin ole löytänyt etuvastusta autostani, mutta sähkökuvassa puhutaan "resistance Wire":sta siinä kohtaa. Se erikseen takapuolella oleva nasta joka tapauksessa on se, joka maadoitetaan vaihteiston kytkimen kautta.
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

V8 startin esto

Viesti Kirjoittaja HV »

Juu, näinhän se on kytketty näköjään. Ja se etuvastus on toteutettu tosiaan johdossa olevalla vastuksella.



Mulle tuli nyt tuo ruma ankanpoikanen-mallia oleva solenoidi, siinä on se ero, että maadoitusnapa on tuossa edessä. Pikkunapoja on siis vain kaksi, joista toinen maadoitusta varten. Runko ei toimi tässä maadoituksena.



Vastaa Viestiin