V8 startin esto
V8 startin esto
Aloin pähkäillä kuinkas tuon automaattilaatikossa olevan startin eston kuuluu kytkeä. :-?
Vaihteistossa tf 727 ym. näyttää olevan kolmenapainen "katkaisin" jossa peruutusvalolle tarvitaan ulkolaidoila olevat 2 napaa, jotka yhdistyy kun pakki on päällä.
Tämä on simppeliä, mutta kuinkas tuon keskimmäisen kanssa, kun katsoin jotain kytkentäkaaviota niin siinä solenoidille menevä johto oli toisesta päästä startin solenoidilla. Ainut toiminto jonka tuolle keksin olisi, että tuo toimii maadoitusjohtona solenoidin käämille, varsinkin kun ko.napa maadoittuu kun vaihde on park-asennossa.
Eli toimiiko tuo tosiaan niin, että startin solenoidin käämi saa maadoituksen vaihteistossa olevan katkaisijan kautta ? Mulla tuo solenoidi maadoittuu suoraan lokasuojaan ruuviensa kautta.
Vaihteistossa tf 727 ym. näyttää olevan kolmenapainen "katkaisin" jossa peruutusvalolle tarvitaan ulkolaidoila olevat 2 napaa, jotka yhdistyy kun pakki on päällä.
Tämä on simppeliä, mutta kuinkas tuon keskimmäisen kanssa, kun katsoin jotain kytkentäkaaviota niin siinä solenoidille menevä johto oli toisesta päästä startin solenoidilla. Ainut toiminto jonka tuolle keksin olisi, että tuo toimii maadoitusjohtona solenoidin käämille, varsinkin kun ko.napa maadoittuu kun vaihde on park-asennossa.
Eli toimiiko tuo tosiaan niin, että startin solenoidin käämi saa maadoituksen vaihteistossa olevan katkaisijan kautta ? Mulla tuo solenoidi maadoittuu suoraan lokasuojaan ruuviensa kautta.
V8 startin esto
shifteristä nuo mun AMC:t on peruutusvalot & startinestot ottaneet... ;)
Toi peruutusvalo toimii nätisti tuosta kuten pistitkin, mutta ymmärtääkseni tuo keskimmäinen starttausesto tarttis ihan perus releen joka katkoo vihreetä sitä starttisolenoidin piuhaa?
Toi peruutusvalo toimii nätisti tuosta kuten pistitkin, mutta ymmärtääkseni tuo keskimmäinen starttausesto tarttis ihan perus releen joka katkoo vihreetä sitä starttisolenoidin piuhaa?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
V8 startin esto
Juu shifteristä mullakin tuossa toisessa, mutta kun tässä ei ole semmoista toimintoa.
Jos tuo nykyinen shifteri jää käyttöön, laitan varmaan releen tuohon kuten sanoit.
Jos tuo nykyinen shifteri jää käyttöön, laitan varmaan releen tuohon kuten sanoit.
V8 startin esto
Eli toimiiko tuo tosiaan niin, että startin solenoidin käämi saa maadoituksen vaihteistossa olevan katkaisijan kautta ? Mulla tuo solenoidi maadoittuu suoraan lokasuojaan ruuviensa kautta.
Joo, näin toimii. 73 Ambassadorissa juuri näin, sähkökuvan mukaan, ilman relettä.
V8 startin esto
Millainen sen releen pitää olla? Sellainen, jossa on niiden kahden pikkuliittimen lisäksi se yksinäinen?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
V8 startin esto
Millainen sen releen pitää olla? Sellainen, jossa on niiden kahden pikkuliittimen lisäksi se yksinäinen?
Niiii, juu, tarkoitat sitä isoa relettä/solenoidia lokarissa?
Just kahden pikkuliittimen lisäksi kolmas pikkuliitin, sojottaa muistaakseni siellä takapuolella.
V8 startin esto
Jeps.
Ei ihme, ettei Matadorissa toimi tuo startin esto... Väärä rele/solenoidi.
Ei ihme, ettei Matadorissa toimi tuo startin esto... Väärä rele/solenoidi.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
V8 startin esto
Joo, näin mäkin asiaa pällistelin jostain kytkentäkaaviosta. Ymmärtämistä vaikeutti juuri se, ettei mulla(kaan) ole tuossa tarvikemallin startin solenoidissa mitään ylimääräistä napaa, vaan maadoittaa tosiaan rungon kautta.
Kuten A-V tuolla aiemmin totesi asian voi toteuttaa releellä tai oikeanlaisella startin solenoidilla.
Kuten A-V tuolla aiemmin totesi asian voi toteuttaa releellä tai oikeanlaisella startin solenoidilla.
V8 startin esto
Minä ostin pari vuotta takaperin tuollaisen lokasuoja-starttireleen, joka oli saman näköinen kuin vanhakin. MUTTA, tuo ostamani olikin mallia: tarvitsee erillisen maadoitusjohdon. Edellinen maadottui rungosta...
RS
RS
V8 startin esto
tjoo, vuosimalli jossa muutos tuli on varmaan 1972 kun noi torquefliten automaatit tuli käyttöön borg-warnerien tilalle.
niin ja sitten tietenkin niissä vanhemmissakin autoissa joissa toi uudempi loota on vaihdettu jälkikäteen on tarvetta tolle uuden malliselle startin solenoidille/releelle.
niin ja sitten tietenkin niissä vanhemmissakin autoissa joissa toi uudempi loota on vaihdettu jälkikäteen on tarvetta tolle uuden malliselle startin solenoidille/releelle.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D