FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
JariJ
Viestit: 459
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 6:27 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Moro !

Mitenkähän onnistuisi asentaa remmiahdin Jeepin moottoriin ?. Mitään en asiasta tiedä, mutta "heräsi" tällainen kerettiläinen ajatus lisävoiman saamiseksi maastoajoon.

- Onko kenelläkään kokemuksia moisesta toimenpiteestä ?. Taloudellisesti tuossa ei ole mitään järkeä, mutta harrastus on harrastus :)



t. Jari
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Silloin tällöin on noita ahtamis-ajatuksia pyöritellyt...



Perinteinen Roots-ahdin olisi helpoin asentaa imusarjaan suoraan:

+ Jeepin pellin alla saattaisi riittääkin tilat

- Pakosarja lämmittää ahtoilmaa entisestään



Muita vaihtoehtoja:

Paxton ahdin



Turbo ahdin

Mobististin toimitukseen kuuluvalla henkilöllä mielestäni on solmutettu FSJ.



RS
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja tl »

Mazellahan on tuolla projektiosiossa hornetti johon on soviteltu eatonia, siinä on tietty uudempi 4.0, mutta saahan sen samanlailla 258:iinkin.



Kaverilla oli kahella eatonilla ahdettu chebby kaasarilla blowthru versiona ja toimi hienosti kadulla.
Avatar
Kautsi
Viestit: 656
Liittynyt: Su Kesä 08, 2014 10:53 am

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja Kautsi »

Mites sellanen laturin näköinen ahdin, rotrex?
maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja maze »

Mites kaasuttimen kanssa? painestetaako vai ennen ahdinta?



Eatoni oli aika helppo asentaa varsinkin, kun ei tarvinnut tehdä imusarjan päälle, vaan otti ilmastoinnin kompuran pois ja laitto tuon isomman pumpun tilalle ja veti putket.(vähän yksinkertaistettuna)


faikku66
Viestit: 323
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 6:45 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja faikku66 »

Aluksi oli tarkoitus ahtaa jollain remmivetoisella ahtimella 258 ja laittaa se Hornettiin,mutta homma muuttui.Nyt olis tarkoitus tehdä se 360 myllyyn.Ja kaasuttimella,en lähde noihin nykyajan hössötyksiin periaatteesta.Pikkuhiljaa romuja tässä haalitaan.
JariJ
Viestit: 459
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 6:27 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Terve !



Kiitoksia vastauksista !.



Mazen projekti kiinnostaa kovasti. Olisiko siitä valokuvia olemassa, jotka antaisivat viitteitä työn "suuruudesta" ja toteutuksesta.

Vinkkejä otetaan myös vastaan, mistä Eatonin ahdin kannattaisi ostaa. Saako niitä esim. käytettynä vai onko parempi laittaa uusi.



t. Jari
maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja maze »

Ebay:stä ostin oman, nettivara-osassakin on ollut joskus myynnissä hintaa joku 300 e. Joku suomalainen firma möi peruskunnostettuja ~750e

Mutta ebay:stä saattaa saada toimivan 100e riipuen tuurista.



Omassa on ford thunderbirdin 3.8 otettu eaton 90m, kun vielä katsoo että mukaan tulee ahtimelle tulevat liitos putket niin niitä ei tarvi tehä ite.

Kuvia, katsotaan jos olis.
maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja maze »

JariJ
Viestit: 459
Liittynyt: Su Loka 30, 2011 6:27 pm

FSJ 258cid moottorin ahtaminen

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Hienosti näyttää istuvan konehuoneeseen !. Täytyykin paneutua asiaan enemmän. Mahdatko tietää hyvää nettisivua "itseopiskelua" varten ?.

Varmaankin jouduit vaihtamaan hihnapyöriä. Löytyikö sopivia helposti ?.



t. Jari
Vastaa Viestiin